23 Μαΐ 2021

Οι ολλανδικές φρεγάτες κλάσης «Μ» φαβορί για την ενδιάμεση λύση του ΠΝ

 Το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε τι πλοία θέλει μια «ενδιάμεση λύση» για τη θωράκιση του Αιγαίου, καθώς η ναυπήγηση και ο εκσυγχρονισμός νέων θα αποδώσουν το 2025 – 2026, ενώ το ΠΝ επιδίωκε άμεση λύση σε 1 με 1,5 χρόνο από σήμερα όπως.. έγινε γνωστό σήμερα και αυτό απλά σημαίνει ότι τελικά θα σπάσει το πρόγραμμα νέων φρεγατών με αποδέσμευση της ενδιάμεσης λύσης από το νικητή του προγράμματος που φτάνει συνολικά ακόμα και τα 5 δισ. ευρώ. 

Στο πλαίσιο αυτό, κλιμάκιο του ΠΝ είχε μεταβεί στην Ολλανδία για να επιθεωρήσει πλοία, και αποφάσισε ότι από όλα τα  προσφερόμενα πλοία στη διεθνή αγορά η προσφορότερη λύση είναι oι υπάρχουσες αντιαεροπορικές φρεγάτες Μ Class (Karel Doorman Class) του Ολλανδικού ΠΝ.

Αυτό που πιθανότατα θα γίνει είναι το «hot transfer», δηλαδή αντί το ΠΝ να πάρει ένα πλοίο παροπλισμένο το οποίο να πρέπει να το επαναφέρει σε υπηρεσία, παίρνει απευθείας πλοίο σε υπηρεσία τώρα, με μόνη προϋπόθεση να προηγηθεί η εκπαίδευση του πληρώματος.

Οι Ολλανδοί ζητούν 70 εκατ. ευρώ για το κάθε πλοίο, και πρόκειται για καλή τιμή, αλλά το ΠΝ εκτιμά ότι η τιμή μπορεί να συμπιεσθεί περαιτέρω, με στόχο να διατεθούν 100 εκατ. ευρώ και για τις δύο φρεγάτες.  «Δωράκι» της Ολλανδίας στην πώληση θα είναι ένα ναρκοθηρευτικό του ολλανδικού ΠΝ σε αντικατάσταση του «Καλλιστώ» που χάσαμε τον Οκτώβριο του 2020 στον Σαρωνικό όταν συγκρούστηκε με διερχόμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Περαιτέρω, ανοίγει και η «πόρτα» για κάτι άλλο: το ολλανδικό ΠΝ αποσύρει πλοία, ολοκαίνουργια ουσιαστικά, ελλείψει προσωπικού, καθώς o προϋπολογισμός για την άμυνα έχει μειωθεί με πιο πρόσφατο το αποβατικό δεξαμενόπλοιο.  Ακόμα υπάρχουν στη σειρά δυο ολόιδιες φρεγάτες του βελγικού ΠΝ που είναι ουσιαστικά συνδεδεμένο με το ολλανδικό και αν αποσυρθούν είμαστε οι πρώτοι υποψήφιοι πελάτες.