Μεγάλο πρόβλημα έχει δημιουργήσει τις τελευταίες μέρες ο καύσωνας στην αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, με θύμα το επιβατικό κοινό που για μία ακόμα φορά βρίσκεται αντιμέτωπο με τεράστια ταλαιπωρία. Όπως αναφέρουν στο ethnos.gr εκπρόσωποι των εργαζομένων... στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), τα λεωφορεία που προμηθεύτηκε κατά τη διάρκεια του χειμώνα ο οργανισμός από τη Λειψία, ως δωρεά του Δήμου Θεσσαλονίκης, δε διαθέτουν κλιματιστικό και δεν ανοίγουν τα παράθυρά τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κυκλοφορήσουν με επιβάτες τις ημέρες του καύσωνα και οι πολίτες να είναι αναγκασμένοι να εξυπηρετηθούν με λιγότερα οχήματα.
Στα λεωφορεία της Λειψίας πρέπει να προστεθούν και κάποια άλλα που αποσύρονται τις ημέρες του καύσωνα, αφού τα κλιματιστικά τους υπολειτουργούν λόγω βλαβών. Το αποτέλεσμα είναι, από τα 305 λεωφορεία που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας των προβλημάτων με τα κλιματιστικά, κατά τη διάρκεια της ημέρας κάποια αποσύρονται και εξυπηρετούν τελικά τους πολίτες μέσα στον καύσωνα 240-280 οχήματα. Να σημειωθεί ότι με βάση τις ανάγκες της πόλης και την ισχύουσα νομοθεσία θα πρέπει να κυκλοφορούν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη 398 λεωφορεία.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων υποστηρίζουν ακόμα ότι ουσιαστικά είναι καθαρά θεωρητικός ο αριθμός των 50 λεωφορείων που προμηθεύτηκε ο οργανισμός από τη Λειψία, αφού, λόγω τεχνικών προβλημάτων, στους δρόμους της πόλης δεν έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής περισσότερα από 13.
«Η ευθύνη βαραίνει καθαρά τη διοίκηση του οργανισμού, αφού, όταν προμηθευτήκαμε τα λεωφορεία από τη Λειψία, κανένας δεν έλεγξε, αν αυτά ταιριάζουν στα δεδομένα της πόλης. Από τα 50 τα 37 βρίσκονται για διάφορους λόγους στα συνεργεία και κυκλοφόρησαν μόνο τα 13. Μάλιστα, δε διαθέτουν κλιματιστικά, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να κυκλοφορήσουν με επιβάτες στους δρόμους της πόλης. Υπάρχει σαφέστατη ΚΥΑ που ορίζει ότι, όταν η εξωτερική θερμοκρασία βρίσκεται στους 28 βαθμούς, υποχρεωτικά στα λεωφορεία πρέπει να δουλεύουν κλιματιστικά. Όταν η εξωτερική θερμοκρασία βρίσκεται στους 25 βαθμούς, μέσα στα λεωφορεία ανεβαίνει στους 32. Φανταστείτε τι γίνεται, όταν η εξωτερική θερμοκρασία φτάνει στους 37 βαθμούς», τονίζει στο ethnos.gr ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.
Μεγάλος κίνδυνος μετάβασης covid-19
Κατά τους εκπροσώπους των εργαζομένων, ο μικρότερος σε σχέση με τον προβλεπόμενο και αναγκαίο αριθμός των αστικών λεωφορείων που κυκλοφορούν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη, έχει ως αποτέλεσμα σε πολλές γραμμές να δημιουργείται το αδιαχώρητο μέσα στα οχήματα και να δημιουργούνται οι καταλληλότερες συνθήκες μετάδοσης του κορονοϊού.
«Εμείς φωνάζουμε εδώ και πολύ καιρό, αλλά εισπράξαμε την ειρωνεία των αρμοδίων. Ακόμα και μεγάλα, αρθρωτά λεωφορεία έχουν αποσυρθεί από ιδιαίτερα πολυσύχναστες γραμμές, όπως την Τούμπα, τη Χαριλάου και τη Βούλγαρη και έχουν τοποθετηθεί σε αυτές μικρότερα λεωφορεία. Μέσα στα οχήματα γίνεται το αδιαχώρητο σε εποχή κορονοϊού. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει, με αυτές τις συνθήκες, πόσο μεγάλο πρόβλημα μπορούν να δημιουργήσουν στη δημόσια υγεία τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ», υποστηρίζει ο κ. Αγγελούδης.
«Σήμερα το μεσημέρι το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού εγκρίνει την προμήθεια άλλων 80 λεωφορείων, τα οποία θα βγουν στους δρόμους της πόλης μέσα στον Αύγουστο. Η αστική συγκοινωνία είναι για να εξυπηρετούνται οι πολίτες και όχι για να βολεύονται κάποιοι. Εμείς ενοχλούμε, διότι ξεβολεύουμε, επιστρέφουμε κάποιους στο τιμόνι και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», τονίζει από την πλευρά του ο κ. Σκόρδας.
