Σταθμευμένα ταξί στην Ταϊλάνδη έχουν δώσει νέο νόημα στον όρο «κήπος στον τελευταίο όροφο», καθώς χρησιμοποιούν τις οροφές τους ως μικρούς λαχανόκηπους, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού.
Εργαζόμενοι από δύο συνεταιρισμούς ταξί φύτεψαν τους μικροσκοπικούς κήπους...
αυτήν την εβδομάδα χρησιμοποιώντας μαύρες πλαστικές σακούλες σκουπιδιών απλωμένες πάνω σε στρώματα μπαμπού. Από πάνω, πρόσθεσαν χώμα στο οποίο φυτεύτηκαν διάφορες καλλιέργειες, συμπεριλαμβανομένων ντοματών, αγγουριών και φασολιών.Το αποτέλεσμα μοιάζει περισσότερο με ένα εντυπωσιακό έργο τέχνης παρά με χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, και αυτό είναι εν μέρει το ζητούμενο για τους οδηγούς ταξί: να επιστήσουν την προσοχή στην κατάσταση των επαγγελμάτων τους που έχουν πληγεί άσχημα από τα μέτρα του κορονοϊού.
Οι συνεταιρισμοί Ratchapruk και Bovorn Taxi έχουν πλέον μόλις 500 αυτοκίνητα που έχουν απομείνει στους δρόμους της Μπανγκόκ, ενώ 2.500 μένουν αδρανή διασκορπισμένα σε διάφορα σημεία της πόλης.
Πολλοί δεν μπορούν πλέον να αντέξουν οικονομικά την ημερήσια πληρωμή για ταξί, ακόμη και αφού η χρέωση μειώθηκε στο μισό, στα 300 μπατ (9,09 δολάρια), λέει ο Θάπακορν, διευθυντής των συνεταιρισμών.
Ορισμένοι οδηγοί παρέδωσαν τα αυτοκίνητά τους και επέστρεψαν στα σπίτια τους σε αγροτικές περιοχές όταν η πανδημία χτύπησε για πρώτη φορά πέρυσι επειδή ήταν πολύ φοβισμένοι, λέει.
«Μερικοί άφησαν τα αυτοκίνητά τους σε μέρη όπως βενζινάδικα και μας κάλεσαν να παραλάβουμε τα αυτοκίνητα», θυμάται.
Τα νέα κρούσματα στην Ταϊλάνδη κυμάνθηκαν μόλις κάτω από 15.000 τις τελευταίες ημέρες αφού έφτασαν πάνω από 23.400 στα μέσα Αυγούστου. Η κυβέρνηση ελπίζει ότι η χώρα θα χαλαρώσει από αυτό το κύμα, το οποίο ήταν το πιο θανατηφόρο μέχρι στιγμής, αντιπροσωπεύοντας το 97% των συνολικών κρουσμάτων της Ταϊλάνδης και περισσότερο από το 99% των θανάτων της. Συνολικά, η Ταϊλάνδη έχει επιβεβαιώσει 1,4 εκατομμύρια κρούσματα και πάνω από 14.000 θανάτους.
Η κατάσταση έχει αφήσει τις εταιρείες ταξί εκτεθειμένες σε οικονομικό κίνδυνο, ενώ δυσκολεύονται να αποπληρώσουν δάνεια για την αγορά των στόλων τους. Οι συνεταιρισμοί Ratchapruk και Bovorn χρωστάνε περίπου 2 δισεκατομμύρια μπατ (60,8 εκατομμύρια δολάρια), είπε ο Θάπακορν. Η κυβέρνηση δεν έχει προσφέρει μέχρι στιγμής καμία άμεση οικονομική ενίσχυση.
Οι κήποι πάνω στα ταξί δεν προσφέρουν κάποια εναλλακτική ροή εσόδων.
«Ο λαχανόκηπος είναι ταυτόχρονα μια πράξη διαμαρτυρίας και ένας τρόπος να ταΐσω το προσωπικό μου σε αυτή τη δύσκολη περίοδο», λέει ο Θάπακορν. «Η Ταϊλάνδη βρισκόταν σε πολιτική αναταραχή για πολλά χρόνια και η μεγάλη πλημμύρα το 2011 την άφησε ρημαγμένη, αλλά οι επιχειρήσεις δεν ήταν ποτέ σε τόσο κακή κατάσταση».