SOS από τους οδηγούς ταξί: Επταήμερη εργασία για τους περισσότερους και 65% μείωση εσόδων στην πανδημία - Τι αποκαλύπτει έρευνα
Επτά ημέρες την εβδομάδα για δώδεκα ώρες δούλεψαν περισσότεροι από τους μισούς αυτοκινητιστές ταξί της Αττικής καθώς όπως προκύπτει από την πρώτη κλαδική μελέτη για τον κλάδο, την οποία εκπόνησε η ICAP για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών,τα πρώτα 85 ευρώ της ημέρας κατευθύνονται στα έξοδα.
Την ίδια στιγμή οι κούρσες έχουν μειωθεί δραματικά, ενώ τα κενά χιλιόμετρα που διανύουν τα ταξί προκειμένου να βρουν πελάτη αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Η πανδημία έχει αφήσει ένα ισχυρό αρνητικό αποτύπωμα στον κλάδο, ο οποίος αν και είναι ένας από τους πιο παρεξηγημένους, προκύπτει ότι έχει μια ισχυρή συμβολή σε κομβικούς δείκτες της οικονομίας της Περιφέρειας Αττικής και κατ΄επέκταση της εθνικής οικονομίας.
Κατά την διάρκεια της πανδημίας το 2020 τα συνολικά έσοδα του κλάδου μειώθηκαν κατά 65% ή σε χρηματικούς όρους η μείωση ανήλθε σε 355,5 εκατ. ευρώ. Το 2021 υπήρξε μερική ανάκαμψη των εσόδων και παρά το γεγονός ότι το 2022 υπήρξε επιπλέον βελτίωση εσόδων, οι επαγγελματίες, εκμεταλλευτής και οδηγός και ιδιοκτήτης και οδηγός, δήλωσαν σε ποσοστά 33% και 38% αντίστοιχα ότι το 2022 ήταν ζημιογόνο έτος βάσει κερδών προ φόρου.
Το συνολικό ετήσιο κόστος όλου του κλάδου σε τρέχουσες τιμές 2022 ανέρχεται 370,1 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μερίδιο στο κόστος καλύπτουν τα καύσιμα με 43,8% του συνόλου και ακολουθούν οι εισφορές ΕΦΚΑ με μερίδιο 10% και οι προμήθειες των εταιρειών διαχείρισης πλατφόρμας με 9,4%.
Το κόστος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο εκτιμήθηκε σε 0,38 ευρώ, ενώ λαμβάνοντας υπόψη τα ημερήσια διανυόμενα χιλιόμετρα ενός ταξί, η μέση ημερήσια δαπάνη λειτουργίας του ανέρχεται σε 85 ευρώ.
«Τα ευρήματα της μελέτης είναι εντυπωσιακά και αποτυπώνουν τα πραγματικά προβλήματα για τους επαγγελματίες, όπως για παράδειγμα την αύξηση των κενών χιλιομέτρων ή του χρόνου εργασίας τους, ενώ παράλληλα αποδεικνύουν την επιδραστικότητα που έχει ο κλάδος σε κομβικούς δείκτες της εθνικής οικονομίας», σημείωσε ο πρόεδρος του ΕΕΑ, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου κατά τη διάρκεια παρουσίασης της μελέτης.
Την επίθεση αφαίρεσης έργου που δέχεται το ταξί, σχολίασε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος προσθέτοντας πως «το υψηλό κόστος ζωής και η ακρίβεια διώχνουν τους Ελληνες πελάτες μας, ενώ στο κομμάτι του τουρισμού υπάρχει μια διαρκής αφαίρεση έργου».