8 Μαρ 2023

«Aν λειτουργούσε το σύστημα, το ανθρώπινο λάθος δεν θα υπήρχε»: Ευρωπαϊκή ψυχρολουσία για Μητσοτάκη

 


Ανθρώπινο λάθος; Ναι. Αλλά πρέπει να λειτουργήσουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης προκειμένου να μειώνεται ο κίνδυνος για ανθρώπινα λάθη.

Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων, ο εκτελεστικός διευθυντής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της...

Ευρωπαϊκής Ένωσης, Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ σε συνέντευξη που παραχώρησε στο euronews, κρούοντας καμπανάκι κινδύνου για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας.

Μία εβδομάδα μετά την τραγωδία στα Τέμπη που στοίχησε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους ο κ. Ντοπελμπάουερ επισκέπτεται την Ελλάδα, που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχει θέσει σε λειτουργία το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων από το 2020 στο τμήμα του δικτύου όπου συνέβη το ατύχημα, αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ.

Στη συνέντευξή του ο Ντοπελμπάουερ ανέφερε αρχικά πως η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε προειδοποιήσει πολλές φορές την χώρα μας τα τελευταία χρόνια για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι.

Μάλιστα, όπως σημειώνει η τελευταία έκθεση του 2022 ήταν ιδιαιτέρως αποκαλυπτική.

«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, βλέπαμε πάντα ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των χειρότερων μαθητών, με μάλλον χαμηλές επιδόσεις όσον αφορά την ασφάλεια, την ασφάλεια που μετράται στον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το μήκος του δικτύου και τον αριθμό των επιβατικών χιλιομέτρων. Επίσης, έχουμε διαπιστώσει ένα θέμα με τον εθνικό φορέα διερεύνησης, διότι δεν έχουμε λάβει ποτέ καμία έκθεση διερεύνησης», δήλωσε στο Euronews o Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ.

Σημειώνεται πως η Κομισιόν έχει δαπανήσει 700 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα από το 2014 και έχει προγραμματίσει να διαθέσει άλλα 130 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης.

Αλλά ως φαίνεται στην Ελλάδα, δεν ολοκληρώθηκαν αρκετά από τα έργα που θα θωράκιζαν την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.

Παράλληλα, η Ελλάδα υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχει θέσει σε λειτουργία το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων από το 2020 στο τμήμα του δικτύου όπου συνέβη το ατύχημα, αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ.

«Είναι σίγουρα προβληματικό το γεγονός ότι τα χρήματα δεν δαπανήθηκαν όπως είχε προγραμματιστεί. Και είναι επίσης προβληματικό το γεγονός ότι η θέση σε λειτουργία του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αναβλήθηκε τώρα για το 2023», τόνισε ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.