21 Μαρ 2023

Δινουμε την ερευνα και την διασωση στους ΤΟΥΡΚΟΥΣ στο ΑΙΓΑΙΟ και ο πολιτικος γλομπος ΔΕΝΔΙΑΣ μαζι με τον ΣΚΑΙ πανηγυριζουν!!!


 " Είναι σκόπιμο να επισημανθεί ότι ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας (International Maritime Organization) είναι ο Οργανισμός ο οποίος επικυρώνει τα όρια της περιοχής Έρευνας και Διάσωσης και εκχωρεί διοικητικές και λειτουργικές αρμοδιότητες στην περιοχή αυτή.

Αυτά για να ξέρουμε που θα είναι ο Τούρκος αξιωματούχος του οποίου θα υποστηρίξουμε την υποψηφιότητα του ως αντιστάθμισμα της τουρκικής υποστήριξης στην υποψηφιότητα της χώρας μας ως μη Μόνιμο Μέλος στο ΣΑ/ΟΗΕ."και πανηγυρίζει ο γλομπος και το ΣΚΑΙ;
ΠΟΙΟΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ μας το αναλυει ο Υποναυαρχος ε.α  Στέλιος Φενέκος
Γράφει:
Όπως ανακοινώθηκε από τους δύο Υπουργούς Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας,
η μεν Τουρκία θα υποστηρίξει την υποψηφιότητα της Ελλάδας ως Μη Μόνιμο Μέλος του ΣΑ/ΟΗΕ για την περίοδο 2025-2026, και η δε Ελλάδα θα υποστηρίξει την τουρκική υποψηφιότητα για την θέση του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΓΓ/IMO).
Η εκτίμησή μου είναι ότι στην πράξη οι Τούρκοι βγαίνουν κερδισμένοι από αυτήν την αλληλοϋποστήριξη, εάν όμως εκλεγεί ο υποψήφιός τους στον ΙΜΟ!
Και αυτό γιατί η θητεία του ΓΓ/ΙΜΟ είναι τετραετής και μπορεί να επηρεάσει το διεθνές επιτελείο εκ 300 ατόμων, ώστε να περάσουν ρυθμίσεις τροπολογίες και παραγράφους σε “policy papers” που να ευνοούν τις Τουρκικές θέσεις, για θέματα που αφορούν κυρίως την ναυτική έρευνα/διάσωση και τις αρμοδιότητες επί ναυτιλιακών προειδοποιήσεων.
Ενώ η θητεία μας στον ΟΗΕ ως μη μόνιμο μέλος είναι διετής, χωρίς να έχουμε κάποια ιδιαίτερη δυνατότητα υποστήριξης συγκεκριμένου εθνικού συμφέροντος, πλην του μήνα που θα αναλάβουμε την προεδρία (1+1 μήνα για κάθε μέλος)
ΟΜΩΣ
Οι πιθανότητες να είναι Τούρκος ο ΓΓ/ΙΜΟ είναι ελάχιστες , αφού μέχρι σήμερα ΓΓ/ΙΜΟ ήταν από χώρες με μεγάλη εμπορική Ναυτιλία (από τις 10 από την (α) κατηγορία).
Ενώ για εμάς οι πιθανότητες να εκλεγούμε ως μη μόνιμο μέλος του ΟΗΕ (τώρα με τους νυν 5 – ή το επόμενο έτος με τους άλλους 5) είναι πολύ μεγαλύτερες.
Το ανησυχητικό είναι ότι εμείς, ως μία από τις μεγαλύτερες χώρες στον τομέα της Ναυτιλίας, δεν έχουμε κάποιον να προτείνουμε για υποψήφιο ΓΓ/ΙΜΟ (θέλει προετοιμασία γι’ αυτό).
Η τελευταία φορά που είχαμε ΓΓ/ΙΜΟ ήταν ο Ευθύμιος Μητρόπουλος από 2004-2011.