3 Μαρ 2023

Έβαλαν στην Επιτροπή για την τραγωδία των Τεμπών σύμβουλο του Άδωνι και του Κ.Καραμανλή ειναι ο ανθρωπος που κατεστρεψε τον ΟΣΕ..


 Πρόκληση στη μνήμη των 57 νεκρών - έως τώρα- , των αγνοουμένων και των τραυματιών από την τραγωδία των Τεμπών αποτελεί η Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος. Και αυτό γιατί το μέλος Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος είναι προσωπική... επιλογή του Άδωνι Γεωργιάδη και του Κώστα Καραμανλή (πρώην υπουργό Μεταφορών) στη θέση του προέδρου του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.

Μάλιστα η πρώτη συνεδρίαση αυτής της Επιτροπής έγινε τον Απρίλιο του 2020 υπό τον Πρόεδρο, κ. Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο.

Τι είναι όμως το Συμβουλίο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής; Κατά την σύστασή του το Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ως το ανώτατο γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο προς τον Υπουργό σε θέματα ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξης και οργάνωσης της Εφοδιαστικής στο πλαίσιο μιας Εθνικής Στρατηγικής. Απόφαση Υπουργείου Ανάπτυξης. (Δείτε τι λέει το opengov)

Σημειώνεται ότι κ. Ζηλιασκόπουλο, ήταν επίσης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ 2010-2015 και με τη δράση του, όπως αναφέρει και ο Θεόδωρος Σκαμάγκος (επιχειρηματίας Logistics), οδήγησε σε πλήρη απαξίωση τον οργανισμό διευκολύνοντας την αντί πινακίου φακής ιδιωτικοποίηση του.

Στη συνέχεια και έως σήμερα είναι πρόεδρος του Συμβουλίου Εφοδιαστικής, αποτελώντας προσωπική επιλογή των κ.κ. Α.Γεωργιάδη και Κ.Καραμανλή.

Όπως προκύπτει ο κύριος Ζηλιασκόπουλος δεν αποτελεί το αντικειμενικό εκείνο πρόσωπο που θα διαπιστώσει την ύπαρξη ευθυνών για τον ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των πολιτικών προϊσταμένων τους και αυτών που αναλογούν στην HT.
Άλλωστε η τοποθέτηση στην Επιτροπή προσώπων με ανάλογο ιστορικό στους οργανισμούς, αποτελεί κοροϊδία απέναντι στις κραυγές της κοινωνίας μας για δικαιοσύνη.

Η περίοδoς στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η περίοδος που βρισκόταν στο τιμόνι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι τυχαία. Εκείνη την περίοδο έγινε μείωση του προσωπικού με συνεχείς απολύσεις στον Οργανισμό, ενώ ακυρώθηκαν και έργα υποδομής που είτε δεν έγιναν ή υλοποιήθηκαν ελλιπώς και με σοβαρά προβλήματα.

Τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον τοποθέτησε το 2021 πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ.

Σημειώνεται πως επί Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου δόθηκε εντολή για απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), η δημιουργία του οποίου κόστισε στο Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 20 εκατ. ευρώ.
Ακόμα, δόθηκε εντολή στους σταθμάρχες που υπηρετούν στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης να εγκαταλείψουν το υπερσύγχρονο κτίριο και να δουλέψουν χειροκίνητα, όπως στον παλιό καιρό, αφού έχει καταρρεύσει το σύστημα της Τηλεδιοίκησης του Προαστιακού.

Οι σταθμάρχες θα δουλεύουν από τη θέση «Λυκότρυπα» και από το λεγόμενο σημείο «0», εκεί δηλαδή που τέμνονται οι γραμμές του ΣΚΑ και του Προαστιακού, με ασύρματο, χαρτάκια και την μανιβέλα, όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους πολλές δεκαετίες πίσω.
Αξίζει να σημειωθεί πως το Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που μπήκε σε αχρηστία, είναι, σύμφωνα με τις τότε υψηλόβαθμες πηγές, είναι ό,τι πιο σύγχρονο διέθετε ο οργανισμός, με ένα υπερσύγχρονο κτίριο, που είχε «πράσινες» προδιαγραφές, ήταν εργονομικά φτιαγμένο, κόστισε περίπου 20 εκατ. ευρώ και θεωρείτο ως μοναδικό στο είδος του στα Βαλκάνια.

Ποιος είναι ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος

Ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος είναι απόφοιτος του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ. Απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο (ΜSc) από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Austin Texas των Η.Π.Α και διδακτορικό τίτλο (Ph.D.) σε Συστήματα Μεταφορών από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Από το 1996 έως το 2004 κατείχε τη θέση Lοuis Berger Professor στον τομέα των Συστημάτων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Northwestern στο Evanston, Ilinois, Η.Π.Α. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι Καθηγητής Παραγωγής και Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από το 2004.

Τέλος, ως πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Logistics το 2014, συμμετείχε στην διαμόρφωση του Ν. 4302/2014, ο οποίος ρυθμίζει θέματα Εφοδιαστικής.
Την τοποθέτησή του στην επιτροπή σχολίασε και ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

Ο κ. Παππάς με ανάρτησή του στα social media αναφέρει: «Ο κ. Ζηλιασκόπουλος μέλος της επιτροπής Γεραπετρίτη. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 έως το 2015. Θα ελέγξει ο ΙΔΙΟΣ τις ευθύνες του. Κοροϊδία και προσβολή».

Σημειώνεται πως νωρίτερα, με κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας ανατίθενται αρμοδιότητες στους Υφυπουργούς κ.κ Μιχάλη Παπαδόπουλο και Γιώργο Καραγιάννη.

Οι αρμοδιότητες καταλαμβάνουν αυτοτελώς την έκδοση διοικητικών πράξεων, καθώς και παράλληλη με τον Υπουργό, νομοθετική πρωτοβουλία και κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Όπως διευκρινίζεται ο Υπουργός διατηρεί την αρμοδιότητα για τη διερεύνηση των αιτιών του πρόσφατου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ

«Η ανακοίνωση των εκλεκτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή», υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

«Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή, θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα. Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα, που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και «διαχρονικές οι ευθύνες».

Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δεν θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές», καταλήγει.