Οι «πελάτες» του κυκλώματος ήταν κυρίως σπουδαστές Σχολών Πιλότων που είτε αδυνατούσαν να αποκτήσουν την εν λόγω άδεια μετά από αποτυχημένες προσπάθειές τους είτε δεν ήθελα να μελετήσουν τη θεωρητική ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων. Σύμφωνα με.... πληροφορίες του iEidiseis, οι «εγκέφαλοι» προτιμούσαν τις εξετάσεις που διενεργούσε η πιστοποιημένη Κρατική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συγκεκριμένης χώρας, διότι οι ερωτήσεις που έμπαιναν ήταν δημοσιευμένες σε διαδικτυακή πλατφόρμα και ως εκ του του τα μέλη της συμμορίας μπορούσαν να εντοπίσουν τις ορθές απαντήσεις.
Το κύκλωμα ενημέρωνε επίσης τους πελάτες του ότι υπήρχε και άλλος τρόπος απόκτησης διπλώματος «διά της πλαγίας οδού», με κόστος 25.000 ευρώ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είχε σημασία τι θα απαντήσει ο υποψήφιος στις εξετάσεις, διότι εξασφαλιζόταν η... επιτυχία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση –όπως έλεγαν οι «εγκέφαλοι» της οργάνωσης- η θεωρητική εξέταση των μαθημάτων θα λάμβανε χώρα στο Αμμάν της Ιορδανίας.
Πιο αναλυτικά, ως προς τον τρόπο δράσης τους (modus operandi) ακολουθούσαν την εξής μεθοδολογία:
Οι υποψήφιοι προσέγγιζαν τα μέλη της οργάνωσης, είτε μέσω τρίτων ατόμων, τα οποία προγενέστερα είχαν κατορθώσει να αποκτήσουν την εν λόγω άδεια με τον ίδιο παράτυπο τρόπο (διάδοση φήμης από στόμα σε στόμα «word of mouth»), είτε μέσω ατόμων τα οποία βρίσκονταν στον «χώρο» της αεροπλοΐας ως εκπαιδευτές υποψηφίων χειριστών-πιλότων.
Μέλος της οργάνωσης – συμμορίας ενημέρωνε τους υποψηφίους για τη μεθοδολογία την οποία ακολουθούσε, κατά την οποία θα τους καθοδηγούσε μέσω οπτικοακουστικών συσκευών, ώστε να επιλέγουν τις ορθές απαντήσεις.
Μάλιστα, η συμμορία προτιμούσε εξετάσεις πιστοποιημένης εταιρείας σε ευρωπαϊκή χώρα, καθώς οι ερωτήσεις των υποψηφίων ήταν δημοσιευμένες σε διαδικτυακή πλατφόρμα και ως εκ τούτου τα μέλη της συμμορίας μπορούσαν να εντοπίσουν τις ορθές απαντήσεις.
Σε περίπτωση δε, που ο υποψήφιος, ήταν εγγεγραμμένος σε Σχολή Πιλότων του εξωτερικού, η συμμορία του χορηγούσε βεβαίωση σπουδών από τη Σχολή Πιλότων μέλους της οργάνωσης που εδρεύει σε πόλη της Βόρειας Ελλάδας, στην οποία βεβαιώνονταν ψευδώς ότι είχε διδαχθεί τη θεωρητική ύλη των μαθημάτων, προκειμένου να συμμετάσχει στις εξετάσεις που διοργάνωνε η ανωτέρω εταιρία.
Με αυτό τον τρόπο, τα μέλη της συμμορίας επετύγχαναν να εξεταστούν στο εξεταστικό κέντρο της εταιρείας στην Ελλάδα υποψήφιοι αλλοδαποί υπήκοοι που κατοικούσαν στο εξωτερικό, χωρίς να γίνεται αντιληπτή η δράση τους.
Πριν την διεξαγωγή των θεωρητικών εξετάσεων, ο 70χρονος πραγματοποιούσε δοκιμές με τους υποψήφιους, ενώ τους υποδείκνυε είδη ρουχισμού που έπρεπε να φορούν ώστε να μην εντοπίζονται οι οπτικοακουστικές συσκευές. Ακολούθως, κατά την ημέρα της θεωρητικής εξέτασης, ο ίδιος κατεύθυνε τον εξεταζόμενο ως προς το σημείο που έπρεπε να σταθεί και του υπαγόρευε τις σωστές απαντήσεις.
Για τις μεταξύ τους επικοινωνίες τα μέλη της συμμορίας χρησιμοποιούσαν κωδικοποιημένες λέξεις όπως «τηλεβοήθεια», για να περιγραφεί η παράτυπη διαδικασία, «μπιλάκι» για να περιγραφεί το ακουστικό τύπου ψείρας και «μηχανήματα» ή «πράγματα» για να περιγράφουν οι οπτικοακουστικές συσκευές.
Με τον τρόπο αυτό τα μέλη της οργάνωσης πέτυχαν να χορηγήσουν άδειες επαγγελματία χειριστή αεροσκάφους σε τουλάχιστον 5 άτομα, με το συνολικό εκτιμώμενο περιουσιακό όφελος να ανέρχεται, τουλάχιστον σε 39.000 ευρώ, καθώς κάθε υποψήφιος κατέβαλε, κατά μέσο όρο, το ποσό των 7.800 ευρώ.
Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι σε προγενέστερο χρόνο είχαν καταφέρει να χορηγήσουν άδειες χειριστή αεροσκάφους σε ακόμα 10 άτομα.
Προηγήθηκε κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων στο πλαίσιο ενδελεχούς προανακριτικής διαδικασίας και χρήσης ειδικών ανακριτικών μεθόδων, από τη συνδυαστική ανάλυση των οποίων προέκυψε η ύπαρξη επιχειρησιακά δομημένης εγκληματικής οργάνωσης – συμμορίας, η οποία τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2023 δραστηριοποιούνταν στη νόθευση του αποτελέσματος της εξεταστικής διαδικασίας για την απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους με τη χρήση οπτικοακουστικού εξοπλισμού με σκοπό το οικονομικό όφελος.
Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή, ενώ οι έρευνες για τη διακρίβωση και άλλων περιπτώσεων παράνομης απόκτησης άδειας χειριστή αεροσκάφους συνεχίζονται.
https://www.ieidiseis.gr/