Σε μια εποχή που οι ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού αυξάνονται, η κυβέρνηση αποφασίζει να εμμένει σε μια απόφαση που έχει χαρακτηριστεί ακόμα και από υψηλά ισταμένους του ΠΝ ως εγκληματική. Σίγουρα πάντως πολύ δαπανηρή τη στιγμή που στις,, Ένοπλες Δυνάμεις έχουν φθάσει στο σημείο να μειώσουν ακόμη και τα κονδύλια για την τροφοδοσία!
Στο ΓΕΕΘΑ όμως θεωρούν λογικό να πετάξουν από το παράθυρο πάνω 100 εκατομμύρια για «ναύσταθμο στον Παγασητικό» και για να υποστηρίξει το εγχείρημα διαδίδει ότι «Αμερικανοί και Γάλλοι είναι ενθουσιασμένοι με την ιδέα» !!!! Θα τον πληρώσουν οι Αμερικανοί και οι Γάλλοι τον Παγασητικό ή τελικά πληρώνουμε εμείς για να εξυπηρετούνται αυτοί; Κάτι τέτοιο αρχίζει να διαφαίνεται…
Το ψέμα για να υποστηριχθεί το σχέδιο «ναύσταθμος στον Αλμυρό Βόλου» πάει σύννεφο! Διαδίδουν ότι η μελέτη για το ναύσταθμο στον Αλμυρό «έχει παρουσιαστεί στο Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο»! Καμία μελέτη δεν έχει παρουσιαστεί στο ΑΝΣ
Στα περίπου 105 εκατομμύρια που ετοιμαζόμαστε να σπαταλήσουμε στον Αλμυρό, προσθέστε και τα 280 εκατομμύρια που θα σπαταληθούν για να «ενισχυθεί» ο Ναύσταθμος στη Σούδα! Η εισήγηση του Πολεμικού Ναυτικού προέβλεπε μόνιμη ναυτική παρουσία στη Σούδα με πολύ μικρότερο κόστος, αλλά προτιμάμε την…ακριβή λύση. Ίσως γιατί αυτή θέλουν οι Αμερικανοί.
Όλα αυτά σχολιάζονται στο κείμενο που έφθασε στο militaire.gr από άνθρωπο που γνωρίζει και το Πολεμικό Ναυτικό και τις ανάγκες του:
Το καλό με διαδίκτυο είναι ότι φέρνει στο φως όσα η κάθε κυβέρνηση θα ήθελε να επιμελώς να κρύψει. Η κατασπατάληση δημοσίων πόρων είναι σίγουρα μία από αυτές τις περιπτώσεις. Αν η κατασπατάληση συνδυάζεται και με το αφήγημα για εξοπλισμούς, η ανάγκη για συγκάλυψη γίνεται ακόμα πιο επικτακτική. Αν και στην Ελλάδα 2.0 είναι μάλλον ανούσια μια τέτοια πρακτική, όπως έχει δείξει η εμπειρία.
Πρόσφατα διαβάσαμε σε άρθρο της ιστοσελίδα e-thessalia ότι το διοικητικό συμβούλιο του Δήμου Αλμυρού αποφάσισε την παραχώρηση άνευ ανταλλάγματος έκτασης συνολικού εμβαδού 70 στρεμμάτων για τη δημιουργία Ναυστάθμου. Η υπόθεση αφορά την περιβόητη μετεγκατάσταση των αρματαγωγών του ΠΝ.
Αν και έχει χυθεί πολύ μελάνι (ματαίως), δυστυχώς αυτή η ολέθρια επιλογή που είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στο ΠΝ πρέπει να υπενθυμιστεί.
- Η μετεγκατάσταση των Αρματαγωγών για να μεταφέρουν πεζοναύτες (δηλαδή σπανίως) θα εκτοξεύσει το επιχειρησιακό κόστος για κάθε άλλη επιχείρηση (δηλαδή για την πλειοψηφία) αφού για κάθε άλλη κίνηση πλέον τα πλοία δεν θα βρίσκονται δίπλα.
- Θα δαπανηθούν χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία νέου ναυστάθμου, όταν ο ναύσταθμος Σαλαμίνας που υποστηρίζει το σύνολο του στόλου έχει σοβαρότατα προβλήματα για τα οποία δεν υπάρχουν χρηματοδοτήσεις.
- Η συντήρηση των αρματαγωγών θα αποδειχτεί πολυέξοδη. Τα συνεργεία και η διοικητική μέριμνα βρίσκονται στο ναύσταθμο. Δημιουργία νέου ναυστάθμου θα σημάνει δημιουργία νέων δομών και (το σοβαρότερο) μετακίνηση μονίμου προσωπικού. Από το ναύσταθμο για όσους γνωρίζουν λείπουν ήδη εκατοντάδες εργατικά χέρια, από τα οποία θα αφαιρεθούν κι άλλα.
- Επειδή είναι δεδομένο ότι δεν θα μπορούν να δημιουργηθούν επαρκείς δομές υποστήριξης, είναι βέβαιο ότι οι λύσεις (ειδικά σε βλάβες) θα στραφούν σε ιδιώτες. Αυτό είναι βέβαιο ότι θα εκτοξεύσει το κόστος συντήρησης πλοίων που ήδη έχουν ξεπεράσει την 20ετία και θεωρούνται αρκετά ζημιάρικα.
- Για να τηρούνται οι διαδικασίες ανάθεσης (που προϋποθέτουν αδυναμία υποστήριξης από το ναύσταθμο) θα πρέπει ή το πλοίο να πηγαίνει (με βλάβη) στο ναύσταθμο για γνωμάτευση και επισκευή, ή να μετακινείται προσωπικό του ναυστάθμου στο Βόλο. Τι σημαίνει αυτό; Νέα εκτόξευση εξόδων.
- Παρομοίως επειδή οι επισκευές χρειάζονται υλικά, θα υπάρξει ανάγκη δημιουργίας νέων αποθηκών ή διεύρυνση αναγκών αποστολής τους. Δηλαδή νέα έξοδα.
Ίσως είναι η πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά που για να εξυπηρετηθεί μία μικρή επιχειρησιακή ομάδα (σε σχέση με το σύνολο των δυνατοτήτων των αρματαγωγών), αντί να μετακινηθεί η «ομάδα», μετακινείται όλος ο ναύσταθμος. Ή πιο σωστά, επειδή δεν μπορεί να μετακινηθεί μόνο, και μετακινείται και δημιουργείται. Ταυτόχρονα θα σημάνει τη μετακίνηση εκατοντάδων οικογενειών με όσα αυτό συνεπάγεται.
Τελικά εκείνη η ατάκα ότι λεφτά υπάρχουν είναι πέρα για πέρα αληθινή και φαίνεται ότι όσες φορές κι αν χρεοκοπήσουμε πάντα θα υπάρχουν λεφτά. Ειδικά αν είναι για πέταμα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση για ένα Ναύσταθμο που θα βρίσκεται εγκλωβισμένος μέσα σε κόλπο (για όσους μπορούν να αντιληφθούν τι σημαίνει αυτό). Απλά για ένα ρουσφέτι να ικανοποιηθεί η τοπική κοινωνία.
Διότι αν πιστεύει κανείς ότι ο Δήμος Αλμυρού έδωσε 70 στρέμματα για να γίνουν…. οικήματα, σύντομα θα καταλάβει ότι κάνει λάθος.