16 Ιουν 2023

Κάτι κρύβει το Λιμενικό - Τώρα λένε ότι ήταν «τυφλά» χωρίς κάμερες τα σκάφη διάσωσης

 


Με ανόητους ισχυρισμούς προκειμένου να δικαιολογήσουν ότι δεν έχει καταγραφεί από τα σωστικά μέσα το ναυάγιο του πλοίου - φέρετρο για εκατοντάδες μετανάστες. Μία ημέρα αφότου το Λιμενικό παραδέχτηκε ότι τελικά έριξε σχοινί στο αλιευτικό - όταν επί ένα 48ωρο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος το διέψευδε κατηγορηματικά - τώρα επιχειρεί να πείσει ότι δεν υπάρχει κανένα βίντεο από τη βύθιση του πλοίου.

Και αυτό, παρότι το Λιμενικό παρακολουθούσε με εναέρια και πλωτά μέσα το αλιευτικό την πορεία του από τη στιγμή που ενημερώθηκε από τις Ιταλικές Αρχές - μία ημέρα πριν το ναυάγιο - μέχρι και το μοιραίο βράδυ. Ως γνωστόν, το Λιμενικό έχει δώσει στη δημοσιότητα βίντεο από επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης ή από επεισόδια που έχουν καταγραφεί στο Αιγαίο με την Τουρκική Ακτοφυλακή. Όμως, στο πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου οι κάμερες δεν έκαναν καταγραφή του συμβάντος, όπως ισχυρίζεται επισήμως το Λιμενικό. Και ας γνωρίζουμε όλοι ότι τέτοια συστήματα πλέον είναι αυτοματοποιημένα και η καταγραφή γίνεται ψηφιακά και άμεσα. Δεν είμαστε στη δεκαετία του '80, στην εποχή της βιντεοκασέτας...

Το θέμα τέθηκε στον εκπρόσωπο του Λιμενικού Σώματος. Τα εναέρια σωστικά μέσα έχουν κάμερες, που καταγράφουν ημέρα και νύχτα. Γιατί, λοιπόν, δεν καταγράφηκε σε βίντεο ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα της επιχείρησης; «Η ενημέρωση που μου έχει δοθεί είναι ότι οι κάμερες λειτούργησαν επιχειρησιακά ούτως ώστε να βλέπουν τι γίνεται ευκρινώς. Δεν έγινε κάποια καταγραφή. Γνωρίζω ότι χρησιμοποιήθηκαν τα ραντάρ ώστε να έχουν κάποια οπτική εικόνα», απάντησε αρχικά ο Νίκος Αλεξίου, μιλώντας στο MEGA.

Ρωτήθηκε, επίσης, εάν όταν γίνονται τέτοιες επιχειρήσεις γίνεται καταγραφή με βίντεο. «Οι κάμερες που χρησιμοποιούνται την ημέρα και οι κάμερες νύχτας, στη συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιήθηκαν επιχειρησιακά για να μπορούν να βλέπουν και δεν έχουν καταγράψει το συμβάν» απάντησε για να ακολουθήσει το ερώτημα: Δεν είναι παράδοξο να μην έχει γίνει;

«Έγινε μια ενημέρωση από τον καπετάνιο του αλιευτικού ότι έχασε τη μηχανή του και άμεσα στελέχη του πληρώματος μπήκαν σε κατάσταση συναγερμού, ούτως ώστε να πλησιάσουν το σημείο και στο πλαίσιο αυτής της επιχειρησιακής ετοιμότητας προβήκαμε στη διάσωση 104 ανθρώπων. Θεωρώ πως η προτεραιότητα είναι η διάσωση και η επιχείρηση και όχι κάτι άλλο».

Σε κάθε περίπτωση το βίντεο από τη βύθιση του πλοίου θα έδινε απαντήσεις σε σειρά από θολά σημεία της υπόθεσης της βύθισης του πλοίου με τους μετανάστες στην Πύλο. Πόσο μάλλον όταν το Λιμενικό διαθέτει σύγχρονα σκάφη, που είναι εξοπλισμένα με τέτοια συστήματα καταγραφής. Στο εύλογο ερώτημα γιατί δεν συνέβη και το μυστήριο που το περιβάλλει, ο εκπρόσωπος του Λιμενικού απάντησε εκ νέου απόλυτα: «Τη στιγμή της βύθισης δεν υπάρχει καταγραφή».

Λιμενικό - Μετά από 48 ώρες παραδέχθηκαν ότι έριξαν σχοινί στο σκάφος

Απάντηση για το αν επιχειρήθηκε ή όχι ρυμούλκηση του σκάφους που ναυάγησε ανοιχτά της Πύλου και οδήγησε στον θάνατο 78 ανθρώπους μέχρι στιγμής, με εκατοντάδες ακόμα να αγνοούνται, εξέδωσε το Λιμενικό, πολλά 24ωρα μετά από τη ναυτική τραγωδία, και ενώ έχουν μεσολαβήσει πολλά σενάρια και διαφορετικές εκδοχές για το τι έγινε.

Η ανακοίνωση του Λιμενικού:

«Τρεις ώρες περίπου νωρίτερα από τη βύθιση του Α/Κ σκάφους, το Παράκτιο Περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προσέγγισε και έριξε ένα μικρό κάβο στο Α/Κ προκειμένου να διαπιστώσει την υφιστάμενη κατάσταση του σκάφους και των επιβαινόντων. Αυτή η διαδικασία διήρκησε λίγα λεπτά και εν συνεχεία αφού λύθηκε ο μικρός κάβος από ίδιους τους μετανάστες το ΠΠΛΣ απομακρύνθηκε και παρακολουθούσε το Α/Κ από κοντινή απόσταση.»

Και ενώ πολλά ερωτήματα για το τι ακριβώς σημαίνει αυτό, προκύπτει ένα ακόμα: Γιατί το Λιμενικό δεν είπε από την αρχή για το σχοινί και τη ρυμούλκηση;

Η ανακοίνωση επιβεβαιώνει ρεπορτάζ του iEidiseis που δημοσιεύτηκε νωρίτερα σήμερα, και έκανε λόγο για βαρύ κλίμα στο Λιμενικό και τεταμένες σχέσεις μεταξύ πολιτικής και φυσικής ηγεσίας.

Παρότι υπήρχαν μαρτυρίες, σύμφωνα με τις οποίες, όταν οι επιβαίνοντες κατάλαβαν ότι πρόκειται για την ελληνική ακτοφυλακή, κάποιοι μέσα στο σκάφος αντέδρασαν γιατί ήθελαν να συνεχίσουν για Ιταλία, με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση και ενδεχομένως κάποια μετακίνηση ανθρώπων. Όμως, το Λιμενικό, μέχρι και πριν λίγη ώρα, δεν είχε κάνει καμία αναφορά για δέσιμο του αλιευτικού με σχοινί, με αποτέλεσμα εάν αυτό επιβεβαιωθεί να δοθεί νέα διάσταση στην έρευνα.

Χαρακτηριστικά, ανέφερε, σε προηγούμενη επίσημη ανακοίνωσή του:

«Στις 02:04 πμ ο κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση, τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»)».

Είναι μάλιστα τις τελευταίες ώρες σήμερα που έχει αρχίσει και γίνεται πιο έντονος ο «γρίφος» σχετικά με το σχοινί ρυμούλκησης που δέθηκε ή όχι στο σκάφος και από ποιον, ενώ έγιναν δύο αντίθετες τοποθετήσεις για το τι συνέβη, από την κυβέρνηση και από το Λιμενικό.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης, μιλώντας στην ΕΡΤ και σε ερώτηση που δέχθηκε για το σκοινί ρυμούλκησης από σκάφος του Λιμενικού, απάντησε χαρακτηριστικά:

«Σκοινί όχι ρυμούλκησης χρησιμοποίησε για λίγα λεπτά και το λιμενικό κατά την προσέγγισή του από απόσταση πλώρη με πλώρη. Στη συνέχεια το πήραν οι επιβάτες στο αλιευτικό, για λίγα λεπτά και στη συνέχεια το πέταξαν στη θάλασσα και συνέχισαν την πορεία τους».

Ωστόσο, νωρίτερα, ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού, Νίκος Αλεξίου, είχε μιλήσει στην ΕΡΤ και είχε διαψεύσει τα περί σκοινιού από το Λιμενικό, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Δεν έγινε καμία προσπάθεια πρόσδεσης τους σκάφους» και σχολιάζοντας τη σχετική πληροφορία ανέφερε ότι το λιμενικό δεν έκανε κάτι τέτοιο αλλά τα σχοινιά τα είχαν πετάξει ναύτες από το εμπορικό πλοίο που τους πέταξαν εφόδια».

Την ίδια ώρα, οι πλέον ειδικοί, δύο ναύαρχοι εν αποστρατεία, εκτιμούν ότι υπάρχουν ευθύνες στο Λιμενικό με τραγικό αποτελέσματα και εκατοντάδες ζωές να έχουν χαθεί.