Μία ευχάριστη είδηση έρχεται από τα νερά του Ατλαντικού, οπου είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση εντοπισμού του υποβρυχίου Titan με τα πέντε άτομα πλήρωμα που αγνοείται από τη Δευτέρα.
Όπως μετέδωσε το CNN, που επικαλείται εσωτερικό έγγραφο της
κυβέρνησης των ΗΠΑ, την Τρίτη (20/6) ακούστηκαν χτυπηματα κατά τη διάρκειας της αποστολής εντοπισμού και διάσωσης.Τα πληρώματα που έψαχναν για το υποβρύχιο Titan άκουγαν ήχους χτυπημάτων κάθε 30 λεπτα, σύμφωνα με την ενημέρωση.
Τέσσερις ώρες αργότερα, μετά την ανάπτυξη πρόσθετων συσκευών σόναρ, ακούγονταν ακόμα χτυπήματα, ανέφερε το σημείωμα. Δεν ήταν σαφές πότε ακούστηκε το χτύπημα την Τρίτη ή πόσο διήρκησε, με βάση το σημείωμα.
Ένα καναδικό αεροσκάφος P3 εντόπισε επίσης ένα λευκό ορθογώνιο αντικείμενο στο νερό, σύμφωνα με αυτήν την ενημέρωση, αλλά ένα άλλο πλοίο που είχε προγραμματιστεί να ερευνηθεί εκτράπηκε για να βοηθήσει στην έρευνα της ακουστικής ανάδρασης, σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση.
Το Κοινό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης εργάζεται για να βρει ένα υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα για να βοηθήσει στην έρευνα, σύμφωνα με το υπόμνημα.
Νωρίτερα, ο Guardian μετέδωσε πως o Richard Garriott , πρόεδρος του Explorers Club, εξέδωσε μια αισιόδοξη ανακοίνωση σχετικά με την αποστολή διάσωσης.
Το Explorers Club είναι μια διεπιστημονική επαγγελματική εταιρεία που εργάζεται για την προώθηση της επιστημονικής εξερεύνησης και της επιτόπιας μελέτης.
«Υπάρχει λόγος ελπίδας, με βάση τα δεδομένα από το πεδίο - καταλαβαίνουμε ότι πιθανά σημάδια ζωής έχουν εντοπιστεί στην τοποθεσία. Πιστεύουμε ότι [η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ] κάνει ό,τι είναι δυνατόν με όλους τους πόρους που διαθέτει», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.
Ο σύλλογος Εχplorers Club ιδρύθηκε στη Νέα Υόρκη το 1904 και τώρα είναι διεθνής. Τα κεφάλαιά του φιλοξενούν διαλέξεις και σεμινάρια, απονέμουν υποτροφίες έρευνας πεδίου σε φοιτητές, δημοσιεύουν ενημερωτικά δελτία και οργανώνουν αποστολές, εκδρομές και εκπαιδευτικές εκδηλώσεις.
Ο σύλλογος γιορτάζει πέντε αξιοσημείωτες φορές που τα μέλη του ολοκλήρωσαν ένα «διάσημο πρώτο» επίτευγμα – συμπεριλαμβανομένης της προσγείωσης του Neil Armstrong και του Buzz Aldrin στην επιφάνεια του φεγγαριού το 1969.
Οξυγόνο για περίπου 40 ώρες
Χθες Τρίτη, όπως έγινε γνωστό, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ερευνών για την Εκμετάλλευση των Θαλασσών (IFERMER - Institut Français de Recherche pour l'Exploitation de la Mer) έστειλε το πλοίο Atalante με ρομποτικό βαθυσκάφος στην περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού όπου την Κυριακή εξαφανίστηκε ένα τουριστικό υποβρύχιο που μετέφερε πέντε τουρίστες στο ναυάγιο του Τιτανικού.
Το ερευνητικό πλοίο Atalante αναμένεται να φθάσει στον προορισμό του γύρω στις 9 το βράδυ (ώρα Ελλάδος) σήμερα Τετάρτη και θα ακολουθήσει η κατάδυση του ρομποτικού βαθυσκάφους.
Σε ενημέρωση από τον εκπρόσωπο της Αμερικανικής Ακτοφυλακής στη Βοστώνη αναφέρθηκε πως στο πλήρωμα απομένουν περίπου 40 ώρες αναπνεύσιμου αέρα.
Η περιοχή των ερευνών «βρίσκεται 900 μίλια ανατολικά και 400 μίλια νότια του ακρωτηρίου του St John της Νέας Γης. H οργάνωση και μόνο της διαδικασίας απαιτεί χρόνο και συντονισμό και είμστε αντιμέτωποι και με επιφανειακή και με υποβρύχια έρευνα», πρόσθεσε.
Άργησε η εταιρεία να ανακοινώσει την εξαφάνιση
Οκτώ ολόκληρες ώρες χρειάστηκε η εταιρεία OceanGate στην οποία ανήκει το υποβρύχιο και αναζητείται στον Ατλαντικό προκειμένου να δηλώσει την εξαφάνιση του στην Ακτοφυλακή.
Σύμφωνα με τη Daily Mail «το υποβρύχιο Titan της εταιρείας βυθίστηκε στις 8 το πρωί της Κυριακής περίπου 400 μίλια νοτιοανατολικά του Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη. Στις 9.45 π.μ. – μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση – έχασε την επαφή με το μητρικό του πλοίο, το Polar Prince. Όμως δεν αναφέρθηκε ότι αγνοείται στην αμερικανική ακτοφυλακή μέχρι τις 5.40 μ.μ., οκτώ ώρες αργότερα. Η ακτοφυλακή του Καναδά ειδοποιήθηκε ακόμη αργότερα, στις 9.13 μ.μ. το βράδυ της Κυριακής».
Μάλιστα, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το πλήρωμα - σύμφωνα με τους ειδικούς – έχει μόλις 1% πιθανότητες επιβίωσης.
Οι πέντε επιβαίνοντες
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πέντε επιβαίνοντες στο υποβρύχιο είναι: ο 61χρονος Αμερικανός ιδρυτής της OceanGate Στόκτον Ρας, ο 77χρονος Γάλλος εξερευνητής Πολ-Ανρί Ναρζολέ (διευθυντής υποβρύχιων ερευνών στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα για το ναυάγιο του Τιτανικού), ο 59χρονος Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας πώλησης ιδιωτικών τζετ Action Aviation), ο 48χρονος Πακιστανός επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταγούντ και ο 19χρονος γιος του, Σουλεϊμάν.
Ερωτηματικά για την ασφάλεια του υποβρυχίου Titan
Σημειώνεται πως το υποβρύχιο Titan είναι ένα από τα λίγα υποβρύχια που μπορούν να μεταφέρουν ανθρώπους στα βάθη της θάλασσας.
Αποστολές όπως αυτή στον Τιτανικό είναι σπάνιες - και ακριβές.
Υπάρχουν ελάχιστα υποβρύχια ικανά να μεταφέρουν ανθρώπους 4000 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού. Η OceanGate, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την αποστολή, λέει ότι είναι μία από τις μοναδικές ιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο που διαθέτει ένα τέτοιο.
To Titan έχει πάρει μέρος σε ελάχιστες μόλις αποστολές για να δει κανείς το διάσημο ναυάγιο - η πρώτη τους το 2021, περισσότερες από τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη επανδρωμένη κατάδυση το 1987.
Η OceanGate στην ιστοσελίδα της αναφέρει ότι το υποβρύχιό της είναι πρωτοποριακό - πιο οικονομικό και ελαφρύ από άλλα - και ελπίζει ότι θα φέρει επανάσταση στην εξερεύνηση των βαθιών θαλασσών, όπως έκαναν οι πύραυλοι στο διάστημα.
Κάτι όμως το οποίο γεννά ερωτηματικά για το επίπεδο ασφαλείας του.
Το 2018 υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου των υποβρύχιων σκαφών - κυριευμένα από ανησυχίες για την «πειραματική» όπως την έλεγαν την προσέγγιση της OceanGate - έγραψαν επιστολή θέλοντας να προειδοποιήσουν για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα που υπάρχουν με την ανάπτυξη του υποβρύχιου σκάφους αλλά και την προγραμματισμένη ξενάγηση - εξερεύνηση του στα συντρίμμια του Τιτανικού.
Η εν λόγω επιστολή, που ήρθε στην κατοχή των New York Times, φαίνεται πως είχε σταλεί στον CEO της OceanGate, Στόκτον Ρας, από την επιτροπή επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων της Marine Technology Society - ένας εμπορικός όμιλος 60 ετών που στοχεύει στην προώθηση της ωκεάνιας τεχνολογίας σε συνδυασμό με την εκπαίδευση του κοινού σχετικά με αυτήν.
Εκπρόσωπος της OceanGate αρνήθηκε να σχολιάσει την εν λόγω επιστολή.