Η αυξημένη ζήτηση λόγω
τουρισμού, μαζί με το υψηλό κόστος των μεταφορών και το γεγονός ότι τα πρατήρια καυσίμων των νησιών αποκομίζουν έσοδα εποχικά, δημιουργούν ένα «εκρηκτικό κοκτέιλ» με αποτέλεσμα οι τιμές της αμόλυβδης να παίρνουν «φωτιά».Μάλιστα, στην Κω, η τιμή της απλής αμόλυβδης φτάνει σχεδόν τα τρία ευρώ (2,99 ανά λίτρο), παρουσιάζοντας σημαντική διαφορά από τις αμέσως επόμενες ακριβές τιμές στα Δωδεκάνησα και συγκεκριμένα σε Πάτμο, Νίσυρο, Λέρο και Ρόδο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σύμφωνα με τις επίσημες λίστες του υπ. Ανάπτυξης η περίπτωση στην Κω με γνωστό πρατήριο να έχει την αμόλυβδη βενζίνη στα 2.99 ευρώ. Χθες αργά το βράδυ πάντα σύμφωνα με την ίδια πηγή στην Πάτμο η απλή αμόλυβδη κόστιζε 2.369 ευρώ και στη Νίσυρο 2,360 ευρώ.
Αλλά και στις Κυκλάδες οι τιμές είναι στα ύψη, με τη Μήλο να βρίσκεται στην κορυφή, όπου μπορεί κανείς να βρει την τιμή της βενζίνης έως και 2,45 ευρώ ανά λίτρο.
Η εκτίμηση για την πορεία της βενζίνης τον Αύγουστο
Σύμφωνα πάντως με τον πρόεδρο των βενζινοπωλών Αττικής Νίκο Παπαγεωργίου, που μίλησε στην ΕΡΤ, η τιμή της αμόλυβδης αυξήθηκε κατά 0,12 ευρώ τις τελευταίες 10 ημέρες, για να φτάσει πλέον κοντά στα 2 ευρώ το λίτρο.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν διαφαίνεται περιθώριο αποκλιμάκωσης μέσα στον Αύγουστο. «Η τιμή είναι εισαγόμενη καθώς οι πετρελαιοπαραγωγοί δεν αύξησαν την παραγωγή λόγω ύφεσης και τώρα που η ζήτηση μεγαλώνει διεθνώς λόγω διακοπών, υπάρχει τεχνητή άνοδος τιμής, αφού πρόκειται για χρηματιστηριακό προϊόν», είπε ο κ. Παπαγεωργίου.
«Όπως όλοι γνωρίζουν, οφείλεται στις διεθνείς τιμές και η πίεση είναι εισαγόμενη. Μην ξεγελιόμαστε, η τιμή είναι στα 2 ευρώ αλλά πέρυσι το καλοκαίρι ήταν στα 2.30 ευρώ», είπε, συμπληρώνοντας ότι από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία η όποια κακή είδηση ωθεί τις τιμές προς τα πάνω.
«Να μειωθεί ο ΕΦΚ στα καύσιμα»
Από την Κρήτη, ο αντιπρόεδρος βενζινοπωλών Ηρακλείου Φώτης Δοξαστάκης επιβεβαιώνει ότι το μεταφορικό κόστος επιβαρύνει την κατάσταση στα νησιά. «Στην Κρήτη δεν είναι τόσο κραυγαλέα η αύξηση αν και λόγω μικρότερων πρατηρίων και καταναλώσεων υπάρχει η διαφορά», είπε ο κ. Δοξαστάκης και πρόσθεσε: «Συρρικνώνουμε το κέρδος μας αλλά δεν το καταλαβαίνει ο καταναλωτής. Οι καθημερινές ανατιμήσεις στις διεθνείς τιμές δεν διευκολύνουν τη σταθεροποίηση. Τα ελληνικά διυλιστήρια πωλούν καύσιμα σύμφωνα με τις διεθνείς τιμές που παγιώνονται για όλο τον Αύγουστο».
Ερωτηθείς για το πού πρέπει να γίνουν αλλαγές, είπε ότι στο φορολογικό «αν υπάρχει πλεόνασμα να δοθεί στον καταναλωτή και να μειωθεί ο φόρος κατανάλωσης».