Ακούω στις ειδήσεις: «Διακινητής μη νόμιμων μεταναστών εμβόλισε θανάσιμα γυναίκα που έκανε διανομή τροφίμων στην πόλη των Σερρών». Και ζητώ τη συνδρομή της γλώσσας μου για να μεταφράσω σε όρους κοινού νου τη διατύπωση της είδησης. Τι θέλει να πει ο ποιητής όταν αναφέρεται σε «μη νόμιμους» μετανάστες; Μήπως εννοεί «παράνομους» μετανάστες; Η λέξη «παράνομος» βαραίνει την ανθρωπιστική μας κοκεταρία, να το παραδεχθώ. Ενώ το «μη νόμιμος», που δεν είναι λέξη, ακούγεται πιο απαλό.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Άλλο να λες ότι ο διαρρήκτης είναι παράνομος και άλλο να τον χαρακτηρίζεις «μη νόμιμο». Θα μου πείτε, συγκρίνω τους μη νόμιμους μετανάστες με τους μη νόμιμους επισκέπτες του ιδιωτικού μας χώρου; Οι μετανάστες είναι δυστυχισμένοι που ψάχνουν μια καλύτερη ζωή. Μήπως οι διαρρήκτες είναι ευτυχισμένοι που πλήττουν και λεν να σπάσουν καμιά κλειδαριά για να περάσει η ώρα; Για τους μετανάστες υπάρχει και ο αξιοπρεπέστερος όρος, το «παράτυπος». Τι έκανε ο διακινητής; Απλώς βοήθησε μερικούς ταλαίπωρους να παρακάμψουν τους «τύπους». Παράτυπος και ο λαθρέμπορος που μεταφέρει εμπορεύματα χωρίς έγγραφα;
Και θα ήθελα κάποιος να μου εξηγήσει σε τι διαφέρει ο λαθρέμπορος από τον διακινητή ψυχών τις οποίες αντιμετωπίζει ως εμπόρευμα. Για τους πονόψυχους ανθρωπιστές είναι δυστυχισμένοι άνθρωποι. Και βέβαια ταυτίζεσαι μαζί τους, διότι ξέρεις ότι μπορεί μια μέρα να βρεθείς στην θέση τους. Για τους διακινητές τους, όμως, είναι αξία μετρήσιμη σε χρήμα κατά κεφαλήν. Λαθροδιακινητές που διακινούν λαθρομετανάστες.
Επινοητικότητα; Θράσος; Αίσθημα ατιμωρησίας στην ανοχύρωτη χώρα; Στην Εγνατία Οδό οδηγούν στο αντίθετο ρεύμα για να αποφύγουν τα μπλόκα της αστυνομίας. Τώρα μάθαμε ότι στην Αλεξανδρούπολη αποφάσισαν να ακινητοποιούν τα οχήματά τους με καρφιά. Προσοχή μην τους καταγγείλουν για push backs. Όμως πόσα θανατηφόρα δυστυχήματα έχουν προκαλέσει οι διακινητές «μη νόμιμων» μεταναστών που οδηγούν «μη νόμιμα» στο αντίθετο ρεύμα;
Πολύ θα ήθελα να μου απαντήσει κάποιος που ξέρει. Προς το παρόν μένω με την εντύπωση ότι είναι πολύ περισσότεροι από τα θύματα της λεγόμενης «οπαδικής» βίας. Για μπείτε τώρα στη θέση κάποιου Αφγανού ή Πακιστανού ο οποίος έφθασε αισίως στον προορισμό του. Έχει ξοδέψει ό,τι έχει και δεν έχει και έφθασε στον προορισμό του. Όπου εδώ μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις, ακόμη και να οδηγείς ανάποδα στην Εγνατία Οδό.
Αυτή είναι η Ελλάδα; Και εκεί εμφανίζεται το πρόβλημα. Η βλακεία των κατ’ επάγγελμα ανθρωπιστών θεωρεί ότι είναι ζήτημα λέξεων ή χαρακτηρισμών. Αποκαλείς τους τσιγγάνους Ρομά και δεν σε ενδιαφέρει αν αυτό τους βοήθησε να ενταχθούν στην κοινωνία σου. Αποκαλείς τους «λαθρομετανάστες» παράτυπους και ξεμπερδεύεις με τη συνείδησή σου.