Νέος κίνδυνος υπάρχει για τα παρακάρλια χωριά αφού λίγες μόνο ημέρες μετά το φονικό και καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel, οι κάτοικοι της περιοχής έχουν να αντιμετωπίσουν την υπερχείλιση της λίμνης Κάρλας που έχει φτάσει στο.. μέγεθος της δεκαετίας του 1960, σύμφωνα και με μαρτυρίες των κατοίκων.
Λίγο μετά τις 20:00 η ώρα το βράδυ της Πέμπτης μήνυμα από το 112 έφτασε στα κινητά των κατοίκων σε Κανάλια Μαγνησίας, Ριζόμυλο, Στεφανοβίκειο, Σωτήριο, Νίκη και Αχίλλειο.
Κάτοικοι καταγγέλλουν λάθος διαχείριση από τη μεριά της Περιφέρειας
Τα χωριά αυτά κινδυνεύουν ξανά με νέα πλημμυρικά φαινόμενα. Στη λίμνη Κάρλα κατευθύνονται τεράστιες ποσότητες νερού από τον πλημμυρισμένο Πηνειό.
Ο δήμαρχος Κιλελέρ, Θανάσης Νασιακόπουλος προειδοποίησε με δηλώσεις του για τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των περιοχών κοντά στη λίμνη Κάρλα, ενώ, όπως ανέφερε χθες σε ρεπορτάζ του το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η έκταση της πλημμυρισμένης λίμνης έφτασε στα επίπεδα του 1960 όταν είχε αρχίσει η αποξήρανσή της (σ.σ. το 1962), που αποδείχθηκε αποτυχημένη και πενήντα χρόνια αργότερα άρχισαν οι προσπάθειες για την επαναφορά της με τη μορφή ελεγχόμενου μεγάλου ταμιευτήρα που εγκαινιάστηκε το 2018.
Τι καταγγέλλουν οι κάτοικοι
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, κάτοικος ανέφερε το βράδυ της Πέμπτης: «Τα νερά είναι αυτή τη στιγμή 200 μέτρα από το χωριό, μπορεί να έχουν φτάσει και στο ανάχωμα. Πριν δυο ώρες ήταν στα 280 μέτρα. Λόγω του Daniel γέμισαν γιατί δεν έκαναν σωστή διαχείριση και η πολιτική προστασία της Περιφέρειας τις πρώτες δυο μέρες που εμείς πληττόμασταν ήταν τελείως ανύπαρκτη».
Μόλις 2,5 ημέρες χρειάστηκαν για να αποκτήσει η τεχνητή πλέον λίμνη Κάρλα έκταση 150.000 στρέμματα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του καναλιού.
«Ποτέ στα χρονικά δεν έφτασε η Κάρλα εδώ 20 μέτρα έξω από το χωριό, ακόμα και πριν γίνει η αποξήρανση, ποτέ έτσι. Έγιναν έργα, υποτίθεται αποστραγγιστικά, έφτιαξαν τον εγκλωβισμό της λίμνης εκεί πέρα, έβαλαν δήθεν αντλίες που είχαν τη δυνατότητα να τραβάνε δεν ξέρω και εγώ πόσα κυβικά νερό, δεν δουλεύουνε αυτά τα πράγματα, έβλεπαν ότι το νερό έφτασε, μας έπνιγε και αυτά δεν δούλευαν εκεί πέρα, δεν τα έβαλαν να δουλέψουν», ανέφερε άλλος κάτοικος.
«Αργοπόρησαν να ανοίξουν την παλιά σήραγγα της Κάρλα και δεν έβαλαν έγκαιρα τα αντλιοστάσια μπροστά και ρίχνανε τα νερά συνέχεια προς τα εδώ», πρόσθεσε άλλος κάτοικος.
Παραμένει κλειστή η Εθνική Οδός Αθήνας Θεσσαλονίκης
Κλειστή παραμένει η Εθνική Οδός Αθήνας – Θεσσαλονίκης μετά την κακοκαιρία Daniel. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα συνεχίζονται οι προσπάθειες για να ανοίξει, ενώ εκτιμάται ότι ίσως αυτό θα μπορούσε να συμβεί το πρωί του Σαββάτου 16 Σεπτεμβρίου.
«Με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται το πρόβλημα να έχει περιοριστεί στα 450 μέτρα ενώ ήταν 3 χιλιόμετρα. Αυτή τη στιγμή είναι σε ένα ύψος περίπου 35 εκατοστών. Η προσδοκία και η εκτίμηση είναι ότι το Σάββατο το πρωί θα ανοίξει το οδικό δίκτυο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και θα επιδιώξουμε να ανοίξει την Κυριακή το πρωί κάποια λωρίδα από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Αλλά αυτές είναι οι εκτιμήσεις που είχαμε πριν από λίγο. Μπορεί να μεταβληθεί», δήλωσε ο υπουργός στην ΕΡΤ.
Ηellenic Train: Επαναφορά των δρομολογίων στη γραμμή Αθήνα – Καλαμπάκα
Επανακυκλοφορούν από σήμερα Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 882 και 887 (Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα).
Ειδικότερα, σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train, το δρομολόγιο 882 (ώρα αναχώρησης 08:28 από ΣΣ Λαρίσης) θα πραγματοποιείται με τρένο στη διαδρομή Αθήνα – Λειανοκλάδι.
Ακολούθως, οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται με λεωφορεία από το Λειανοκλάδι έως την Καλαμπάκα και ενδιάμεσες στάσεις σε Καρδίτσα και Τρίκαλα.
Αντίστοιχα, το δρομολόγιο 887 (ώρα αναχώρησης 16:58) θα πραγματοποιείται με λεωφορείο από την Καλαμπάκα μέχρι τον ΣΣ Λειανοκλαδίου, με στάσεις σε Τρίκαλα και Καρδίτσα και στη συνέχεια μετεπιβίβαση σε αμαξοστοιχία με προορισμό την Αθήνα.
Υπενθυμίζεται ότι, το τμήμα Λειανοκλάδι – Καλαμπάκα – Λειανοκλάδι εξυπηρετείται με λεωφορεία λόγω των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο εξαιτίας των πλημμυρών.
in.gr