Να απαγορευθεί στους influencers να διαφημίζουν το βρεφικό γάλα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ζητά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), αναφέροντας πως οι παρασκευάστριες εταιρείες εκμεταλλεύονται την ψηφιακή προώθηση για να ενθαρρύνουν τους γονείς να στραφούν σε αυτό.
Ο ΠΟΥ ζητά να μην πληρώνονται οι influencers ούτε άμεσα για να προωθούν το βρεφικό γάλα, αλλά ούτε και έμμεσα προωθώντας λ.χ. τηλεφωνικές συμβουλευτικές γραμμές για γονείς ή club για μωρά.
Σε νέες κατευθυντήριες οδηγίες που εξέδωσε, ο διεθνής οργανισμός αναφέρει ότι το ψηφιακό περιβάλλον μετατρέπεται με γρήγορους ρυθμούς στην κύρια πηγή έκθεσης στις διαφημίσεις των υποκαταστάτων του μητρικού γάλακτος. Επισημαίνει ακόμα ότι η έκθεση στο ψηφιακό μάρκετινγκ αυξάνει τη χρήση αυτών των υποκατάστατων.
Οι οδηγίες του ΠΟΥ δεν είναι νομικώς δεσμευτικές. Τα κράτη-μέλη του, όμως, αναμένεται να τις εντάξουν τελικά στις εθνικές νομοθεσίες τους.
Μολονότι υπάρχει ήδη διεθνής κώδικας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για το μάρκετινγκ που απαγορεύει στις εταιρείες με βρεφικό γάλα να στοχεύουν απ’ ευθείας τους νέους γονείς, δεν συμπεριλαμβάνει όλες τις μορφές της ψηφιακής προώθησης προϊόντων. Αυτό το κενό γίνεται προσπάθεια να καλύψουν οι νέες οδηγίες.
Οι αναθεωρημένες συστάσεις του ΠΟΥ για το βρεφικό γάλα έρχονται σε μία στιγμή που νέα μελέτη για τα σχετικά προϊόντα που διατίθενται στη Βρετανία έδειξε ότι μόνο τα μισά τηρούν τη νομοθεσία για την διατροφική σήμανσή τους.
Τη μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από την Σχολή Υγιεινής & Τροπικής Ιατρικής του Λονδίνου. Οι επιστήμονες εξέτασαν τις ετικέτες 57 βρεφικών προϊόντων γάλακτος. Το 50% έφεραν ισχυρισμούς που απαγορεύονται, «εξιδανικεύοντας το βρεφικό γάλα ή φέροντας διατροφικούς και ιατρικούς ισχυρισμούς», είπαν οι επιστήμονες στο συνέδριο.
Είπαν επίσης ότι πολλά προϊόντα περιέχουν «προωθητικό περιεχόμενο», όπως τηλεφωνικές συμβουλευτικές γραμμές για γονείς. Μέσω αυτών προσπαθούν να δημιουργήσουν άμεση σχέση με τις μητέρες/τους φροντιστές των βρεφών.