Μετά από έρευνα του EASA διαπιστώθηκε ότι 14 αεροδρόμια δεν έχουν ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις ασφαλείας
Ο Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος, από το 1996 έως το
2004, υπήρξε διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της ΕΡΓΟΣΕ κατέθεσε ως δεύτερος μάρτυρας στην Εξεταστική Επιτροπή για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη και με την ευχή «να μην έχουμε αεροπορικά Τέμπη» επανέφερε στο προσκήνιο το πρόβλημα ασφαλείας σε 14 αεροδρόμια, αλλά και τις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες.Όπως τόνισε έχει θέσει το θέμα της ασφάλειας στους αρμόδιους υπουργούς: «Το έχω αναφέρει στους υπουργούς μου, δεκάδες φορές μέχρι και πρόσφατα, διότι δύο εβδομάδες τώρα, είχαμε έλεγχο από τον διεθνή οργανισμό πολιτικής αεροπορίας, από το Μόντρεαλ, υπό τον ΟΗΕ, για τα θέματα ασφαλείας στις αερομεταφορές».
Μάλιστα, φορτισμένος συναισθηματικά προειδοποίησε: «Η λέξη που χρησιμοποιώ πολλές φορές είναι προς Θεού να προχωρήσουμε γρήγορα σε κάποιους τομείς, να μην έχουμε τα αεροπορικά Τέμπη. Δυστυχώς…» δήλωσε ο διοικητής της ΑΠΑ
Υπενθυμίζεται ότι για το θέμα της ασφάλειας στα αεροδρόμια της Ελλάδας, έχει παρέμβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς μετά από έρευνα του EASA διαπιστώθηκε ότι 14 αεροδρόμια δεν έχουν ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις ασφαλείας.
Ως εκ τούτου, η Κομισιόν κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας και έστειλε προειδοποιητική επιστολή για μη συμμόρφωση της χώρας με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων εποπτείας στον τομέα της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας και την επαλήθευση της συμμόρφωσης των φορέων εκμετάλλευσης αερομεταφορών όπως, και για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με την πιστοποίηση των αεροδρομίων.
Τέμπη: Όταν έμαθα για το δυστύχημα, «έσκασα»
Τόσο ο κ. Τσίτουρας όσο και ο Κώστας Γιαννακός, πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ (2001-2005), τόνισαν πως η εφαρμογή του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας θα απέτρεπε το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κ. Γιαννακός είπε ότι ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας προβλέπει οκτώ δικλείδες ασφαλείας, σε περίπτωση που δεν λειτουργούσαν τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, και «είναι ζήτημα εάν εφαρμόστηκε η μία εξ αυτών» πριν τη σύγκρουση των συρμών στα Τέμπη.
Ο γενικός κανονισμός ασφαλείας είναι το «ευαγγέλιο» της λειτουργίας του σιδηροδρόμου και από εκεί ξεκινάνε όλα είπε ο κ. Τσίτουρας: Το λάθος από τον ανθρώπινο παράγοντα, είτε σηκώνει σημαιάκι είτε πατάει ένα κουμπί ή πρέπει να φτιάξει τον προγραμματισμό, είναι σημαντικό, είπε ο κ. Τσίτουρας, ο οποίος σήμερα είναι διοικητής της Αρχής Πολιτικής Προστασίας.
Όταν έμαθα για το δυστύχημα, «έσκασα» είπε ο κ. Γιαννακός. Είμαι γιος και εγγονός σιδηροδρομικών. Δεν μπορώ να καταλάβω, πώς ο μηχανοδηγός πάει στη γραμμή καθόδου κι ενώ έχει τηλέφωνο δεν κάνει ανακοίνωση ότι ανέβαινε από τη γραμμή καθόδου είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Γιαννακός αναφέρθηκε και στους Ιωάννη Κατσιούλη (πατέρα) και Χρήστο Κατσιούλη (υιό) λέγοντας ότι ο πρώτος, αφού εργάστηκε επί 15ετία στον ΟΣΕ, παραιτήθηκε για να εργαστεί σε έναν εκ των εργολάβων των έργων, την Bombardier, ενώ ο δεύτερος δούλευε για ένα διάστημα ως επιβλέπων στην ΕΡΓΟΣΕ: «Μπορείτε εύκολα να βρείτε αν είχαν προσωπικό όφελος οι πατέρας και υιός Κατσιούλης» ανέφερε ο κ. Γιαννακός. Για το ίδιο θέμα, ο κ. Τσίτουρας είπε ότι «εάν αυτό υπήρχε, πατέρας σε ανάδοχο και γιος στον έλεγχο συμβάσεων είναι καθαρό conflict of interest και δεν θα έπρεπε να έχει γίνει ποτέ».
Λαμβάνοντας τον λόγο, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βασίλης Κόκκαλης εξέφρασε τον προβληματισμό του για τους λόγους που ερωτούνται οι μάρτυρες για τον κ. Παναγιώτου, ενώ κάλεσε τους μάρτυρες να σχολιάσουν τη διαφήμιση της Hellenic Train με την οποία -όπως είπε- γινόταν λόγος για τηλεδιοίκηση εν λειτουργία. Στην ερώτηση του κ. Κόκκαλη εάν η διαφήμιση αυτή ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ο κ. Τσίτουρας είπε ότι δεν την έχει δει, και ότι εκ των πραγμάτων ο καθείς μπορεί να συμπεράνει ότι φυσικά και όχι (δεν ανταποκρίνεται).
https://www.pentapostagma.gr/