Χαλβάς της ίδιας εταιρείας και στην ίδια ποσότητα στην Ελλάδα πωλείται 6 ευρώ και 54 λεπτά, ενώ στη Γερμανία μόλις 4,60 ευρώ. Γιαούρτι στην ίδια ...ακριβώς συσκευασία στην Ελλάδα κοστίζει 4,38 ευρώ με προσφορά ενώ στη Γερμανία μόλις 3,99 ευρώ. Φασόλια της ίδιας εταιρείας και και στην ίδια ποσότητα στη χώρα μας πωλούνται προς 2,53 ευρώ, όταν στη Γερμανία δεν ξεπερνούν τα 2,49 ευρώ. Ρύζι γλασέ των 500 γραμμαρίων, στην Ελλάδα πωλείται προς 2,06 ευρώ ενώ στη Γερμανία μόλις 1,80 ευρώ.
Τις σημαντικές αυτές διαφορές στις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ανέδειξε έρευνα του Open. Η σύγκριση δε γίνεται ακόμη περισσότερο εξοργιστική, αν αναλογιστεί κανείς το κόστος εξαγωγής των προϊόντων αυτών, αλλά και το ότι ο μέσος μισθός στη Γερμανία κινείται στα 1.800-2.200 ευρώ, πολύ πάνω δηλαδή από τον αντίστοιχο στη χώρα μας.
«Κάποιες εταιρίες δίνουν αγώνα και βοηθούν πολύ το εξαγωγικό κομμάτι, προσφέρουν κάποιες καλές τιμές αγοράς, αλλά σίγουρα τόσο μεγάλες διαφορές δε δικαιολογούνται» ανέφερε ο κ. Σωτήρης Πούλος, ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ με ελληνικά προϊόντα στη Φρανκφούρτη.
«Η ευχέρεια των πολυεθνικών να πωλούν ακριβότερα στην Ελλάδα οφείλεται στην έλλειψη ουσιαστικού ελεύθερου ανταγωνισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί στους περισσότερους κλάδους της οικονομίας μας, ένας μικρός αριθμός επιχειρήσεων ελέγχει την προσφορά. Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη από τη χαμηλή αποτελεσματικότητα των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων» εξήγησε ο καθηγητής Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Μιχάλης Γκλεζάκος.
«Είναι κερδοσκοπία» ήταν πιο ξεκάθαρος ο καθηγητής μάρκετινγκ Γιώργος Πανηγυράκης. «Αυτό που λέμε στα σούπερ μάρκετ εδώ, τα τρία στην τιμή των δύο και μετά να κοιτάξω το ένα και να δω ότι αν πάρω τρία είναι ίδια τιμή και δεν είναι προσφορά, αυτό δε γίνεται. Του έχει κλείσει το μαγαζί» πρόσθεσε αναφερόμενος στην έλλειψη ελέγχων στην αγορά..