5 Δεκ 2023

Φορολογικό νομοσχέδιο: Σφοδρές αντιδράσεις από περιπτεράδες και παραγωγούς λαϊκών αγορών – Τι προτείνουν οι βενζινοπώλες

 


Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει το φορολογικό νομοσχέδιο με τον Θεόδωρο Μάλλιο, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτέρων, να χαρακτηρίζει τις προωθούμενες διατάξεις ως «Ξαφνικό θάνατο».

«Στον τρόπο που μας προσδιορίσατε φορολογικά, με το μέσο όρο ΚΑΔ, έχετε συμπεριλάβει και το λιανικό εμπόριο ερωτικού περιεχομένου, sex shop. Αστειευόμενος, με μαύρο χιούμορ, να πω ότι πραγματικά θα μας χρειαστεί να ταιριάξουμε με τα sex shop, γιατί αν αυτό θα συνεχιστεί και δεν το αλλάξετε, θα χρειαστούμε τα ερωτικά τους βοηθήματα», είπε ο κ. Μάλλιος. «Δεν γίνεται με μικτό, όπως στα τσιγάρα, που είναι 4% ο μέσος όρος μας, με τις κάρτες κινητής στο 0,80%, με τα εισιτήρια στο 3%, να μας φορολογείτε με 5%. Δηλαδή να βγάζουμε 3% και εσείς να μας παίρνετε 5%. ‘Αραγε υπάρχει δικαστήριο, ευρωπαϊκό ή ελληνικό, που δεν θα δεχθεί μια τέτοια προσφυγή;», είπε ο κ. Μάλλιος.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτέρων, αναφέρθηκε και στην υποχρέωση εγκατάστασης POS στα περίπτερα. Όπως σημείωσε, το 80% του τζίρου στα περίπτερα δεν έχει φοροαποφυγή, γιατί προέρχεται από τα προϊόντα μεγάλων καπνοβιομηχανιών ή από μεγάλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών. «Στο υπόλοιπο 20%; Βεβαίως παραδεχόμαστε, ότι φοροδιαφεύγουμε. Πρέπει να επιβιώσουμε με κάποιο τρόπο. Όσο για το μαχητό, εμείς οι περιπτεράδες, όπως ξέρετε, είμαστε εκτεθειμένοι στα πεζοδρόμια και σε διάφορους άλλους χώρους, όπου γίνονται δημόσια έργα κοινής ωφέλειας και πάει λέγοντας. Πως θα το αποδείξουμε αυτό; Θα μας στείλετε και εμάς λοιπόν τον έφορο – μπαμπούλα;», είπε ο κ. Μάλλιος.

«Οι λαϊκές αγορές είναι το καταφύγιο του παραγωγού»

«Για πρώτη φορά ο αγροτικός τομέας θα φορολογηθεί, ανάλογα με τις πωλήσεις που κάνει», ανέφερε, για το φορολογικό νομοσχέδιο, ο Βασίλης Μακρίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας και Θράκης.

Στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο κ. Μακρίδης δήλωσε την αντίθεση του κλάδου του στις προωθούμενες διατάξεις που εισάγουν τεκμαρτό εισόδημα για τους παραγωγούς των λαϊκών αγορών. «Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε αγροτικό ΚΑΔ, για να ξεχωρίζουν οι αγρότες παραγωγοί στις λαϊκές αγορές από τους εμπόρους. Αν πάμε σε τεκμαρτό, τι θα γίνει με τον φόρο επιτηδεύματος; Σήμερα, η κυβέρνηση απαλλάσσει τους επαγγελματίες αγρότες. Πλέον, επειδή θα χαρακτηριστώ έμπορος, θα πρέπει να πληρώσω το 50% του τέλους επιτηδεύματος», είπε ο κ. Μακρίδης και κάλεσε την κυβέρνηση να εξηγήσει «τι θα γίνει με τις ενισχύσεις που λαμβάνει ο κλάδος, που συναπαρτίζεται από αγρότες που πουλάνε την παραγωγή τους λιανικώς και όχι χονδρικώς και δεν είναι έμποροι».

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας και Θράκης, επικαλέστηκε πληροφορίες βάσει των οποίων είναι οι επαγγελματίες που ήγειραν θέμα ότι συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό, η φορολογική αντιμετώπιση των αγροτών παραγωγών που πουλάνε στις λαϊκές αγορές. «Η λαϊκή αγορά είναι θεσμός που βοηθάει τον Έλληνα καταναλωτή να ζήσει στη στιγμή αυτή της ακρίβειας. Οι λαϊκές αγορές είναι το καταφύγιο του παραγωγού», δήλωσε ο κ. Μακρίδης και πρόσθεσε ότι η πλειονότητα των παραγωγών στις λαϊκές αγορές είναι μικροκαλλιεργητές.

Έλεγχο από τα διυλιστήρια μέχρι τον καταναλωτή, προτείνουν οι βενζινοπώλες

Από πλευράς του ο Μιχάλης Κιούσης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, έκανε λόγο για διατάξεις που συμβάλλουν στον περιορισμό της φοροδιαφυγής στον τομέα των καυσίμων.

Στην επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, ο κ. Κιούσης ανέφερε πως η προσπάθεια πάταξης της παραβατικότητας στον τομέα των καυσίμων, όχι μόνο είναι θετική αλλά είναι και πολύ αναγκαία. «Μεγάλα ποσά διαφεύγουν της νόμιμης διακίνησης, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου, τα δημόσια έσοδα και το χειρότερο, να κατανέμονται μεταξύ των νόμιμων φορολογούμενων, επιχειρήσεων και καταναλωτών, οι διαφυγόντες φόροι», είπε ο κ. Κιούσης.

«Υπάρχουν άρθρα που συμβάλλουν για να μειωθεί, για να περιοριστεί η παραβατικότητα στον κλάδο μας. Φυσικά, όλοι γνωρίζουμε ότι βασική αιτία των παραβάσεων, το κίνητρο δηλαδή, είναι η μεγάλη φορολογία στα καύσιμα, οι μεγάλοι ειδικοί φόροι και το ΦΠΑ. Από εκεί και μετά και από τις διατάξεις, χρήζει συγκεκριμένης διευκρίνισης η έννοια της δέουσας επιμέλειας των εταιριών εμπορίας και η έκταση αυτής. Σε κάθε περίπτωση πάντως, που η εταιρεία δεν μπορεί να ασκήσει το νόμιμο έλεγχο επί της νομιμότητας των πρατηρίων, πρέπει να ενημερώνει τα αρμόδια όργανα του κράτους. Γι’ αυτό, ζητάμε ενίσχυση με τεχνικά μέσα των κρατικών ελεγκτικών οργάνων», ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών.

Παράλληλα όμως ο κ. Κιούσης ζήτησε, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, την έκδοση των απαιτούμενων υπουργικών αποφάσεων για την «κατηγοροποίηση των ποινών».

«Δεν είναι δυνατόν κάποιος που νοθεύει, κάποιος που λαθρεμπορεύει, κάποιος που χρησιμοποιεί αθέμιτα μέσα και κάνει εσκεμμένη ανάπτυξη πετρελαιοειδών, με διαλύτες ή με κάποια άλλα προϊόντα, για τα οποία δεν υφίστανται ειδικός φόρος κατανάλωσης ή είναι τεράστια η διαφορά τους, να έχουν τις ίδιες ποινές με κάποιον που είχε γίνει λάθος στο δείγμα», είπε ο κ. Κιούσης.

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος πρότεινε «ολιστικό έλεγχο της φόρτωσης, διακίνησης, αποθήκευσης και διάθεσης, από τα διυλιστήρια μέχρι τον τελικό καταναλωτή, με χρήση νέων τεχνολογιών και έλεγχο της λειτουργίας του συστήματος εισροών-εκροών, σε όλους τους κλάδους».