21 Ιαν 2024

ΑΣΕΠ: Υποψήφιοι καταγγέλλουν «σκάνδαλο» σε διαγωνισμό & «φωτογραφικές διαδικασίες»

 

Τον άδικο αποκλεισμό τους από την προκήρυξη του ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2023 (08 Αυγούστου 2023) που αφορά τον κρίσιμο – απαιτητικό κλάδο των Ελεγκτών Εναέριας... Κυκλοφορίας, καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους, υποψήφιοι, οι οποίοι αναφέρουν ότι δεν ενημερώθηκαν ποτέ σωστά για τις «απαιτήσεις» και πως  οι εξετάσεις θα γίνονταν κατά συγκεκριμένο τρόπο και όχι όπως είθισται. Έχουν μάλιστα ξεκινήσει ήδη τις νομικές ενέργειες για την απόδοση της δικαιοσύνης κάνοντας λόγο για μια προκήρυξη «σκάνδαλο» που φωτογραφίζει συγκεκριμένους υποψήφιους. Θυμίζουμε ότι η Πρακτική Δοκιμασία (Εξέταση Γνώσεων και Ικανοτήτων) της 1ΓΒ/2023 θα διενεργηθεί την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024, στο Κεντρικό Αμφιθέατρο του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών “ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ” (Πατριάρχου Γρηγορίου Ε’ και Νεαπόλεως 27, Αγία Παρασκευή, Αθήνα).

Δείτε τι αναφέρουν οι υποψήφιοι που αποκλείστηκαν:

«Δεν χρειάζεται να είναι κανείς σχετικός  με τη διαδικασία επιλογής ελεγκτών  εναέριας κυκλοφορίας στην ΥΠΑ ώστε να κατανοήσει πως η προκήρυξη 1ΓΒ/2023 αποτελεί σκάνδαλο.

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αποτελούν ιδιαίτερα εξειδικευμένο προσωπικό υψηλών προσόντων και επιλέγονται μέσα από αυστηρές και συγκεκριμένες εξετάσεις.

Αυτό όμως άλλαξε με την αυθαίρετη απόφαση του ΑΣΕΠ να θέσει ως προϋπόθεση συμμετοχής μόνο το αν είναι κάποιος επιτυχών της 2Γ/2022 (διαγωνισμός στον οποίο παρατηρήθηκαν αρκετές παρατυπίες με κάποιους μάλιστα επιτυχόντες να αποστέλλουν εξώδικο στον ΑΣΕΠ), καταργώντας με αυτόν τον τρόπο το καθιερωμένο Α’ στάδιο του διαγωνισμού, αλλάζοντας ριζικά τον από το 1999 εως τώρα επιτυχημένο τρόπο διεξαγωγής  του, μόνο και μόνο για να “φωτογραφίσει” συγκεκριμένους υποψήφιους.

Μάλιστα, στην 2Γ/2022 δεν αναφέρεται πουθενά, όχι μόνο η προκήρυξη θέσεων για ΕΕΚ ή ΥΠΑ, αλλά ούτε καν για το Υπουργείο Μεταφορών, ώστε να αιτιολογήσουμε κατ’ ελάχιστο την απόφαση αυτή. Πόσο μάλλον όταν ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ, Αθανάσιος Παπαϊωάννου, σε προσωπική του συνέντευξη δήλωσε πως οι θέσεις των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας δεν θα περνούσαν από τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό που διεξήχθη τον Μάρτιο του 2023 (1Γ/2022).

Όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα όλοι οι ενδιαφερόμενοι που προετοιμάζονταν με προσωπική μελέτη και φροντιστήρια πλέον των δύο ετών για την συγκεκριμένη θέση εργασίας, (και όχι για μια ευκαιριακή θέση δημοσίου) γνωρίζοντας τις ευθύνες και τις απαιτήσεις ενός τέτοιου επαγγέλματος, να παραπλανηθούν και να αποκλειστούν εν αγνοία τους από τον διαγωνισμό.

Το σκάνδαλο αυτό απεικονίζεται και στην τεράστια διαφορά του αριθμού αιτήσεων για τους ΕΕΚ σε σχέση με τον προηγούμενο διαγωνισμό (1Γ/2015), στον οποίο δικαίωμα συμμετοχής είχαν όλοι όσοι πληρούσαν τα κριτήρια, όπως και στους προηγούμενους διαγωνισμούς.

Αναλυτικότερα, το 2015 οι αιτήσεις ήταν περίπου 2.000 για 32 θέσεις εργασίας ενώ τώρα είναι ΜΟΝΟ 407 για 92 θέσεις εργασίας. Συνεχίζοντας, το ηλικιακό όριο για τους ΕΕΚ αναπροσαρμόστηκε τον Απρίλιο του 2023 στα τριάντα (30) έτη, κάνοντας ακόμα πιο εύκολο το έργο για τους εκλεκτούς υποψηφίους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα κάποιος που είναι γεννηθείς το 1993, το 2023 30 ετών, εάν δεν δήλωσε στον 2Γ/2022 λόγω παραπλάνησης δε θα καταφέρει ποτέ στην ζωή του να διαγωνισθεί για να γίνει ΕΕΚ, όσο και αν το επιθυμεί, αφού το 2015 δεν θα είχε το προαπαιτούμενο πτυχίο ΠΕ (σε περίπτωση σχολής 5-ετούς φοίτησης).

Το επιχείρημα να μην τηρηθεί το ηλικιακό κριτήριο ενισχύεται από τους περίπου 100 επιλαχόντες που προσλήφθηκαν σταδιακά από το 2020 έως το 2022. Πόσοι από αυτούς όμως όταν προσλήφθηκαν ήταν κάτω των 30 ετών;

Επίσης η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος (Ε.Ε.Κ.Ε.) με τοποθέτηση της στον λογαριασμό που διαθέτει στα κοινωνικά δίκτυα θεωρεί πρωτόγνωρα άδικη την συγκεκριμένη προκήρυξη. Μάλιστα, έχει γίνει ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων  για τον παράτυπο αυτό αποκλεισμό από τα κόμματα των ΣΥΡΙΖΑ και ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Μεταφορών οι οποίοι μέχρι στιγμής τηρούν αιδήμονα σιγή!

Τέλος, μετά το συνταρακτικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023, αλλά και έπειτα από συνεχείς επιστολές των Ε.Ε.Κ. περί υποστελέχωσης στους πύργους ελέγχου αεροδρομίων, καθίσταται σαφές ότι απαιτείται να διενεργηθεί άμεσα διαγωνισμός για την πρόσληψη ΕΕΚ, πράγμα που υλοποιήθηκε.

Όμως είναι επιτακτική η  ανάγκη να γίνει η διαδικασία τηρώντας την αρχή της νομιμότητος και την αρχή της διαφάνειας. Για αυτόν τον λόγο, οι υποψήφιοι που δεν τους δόθηκε η δυνατότητα συμμετοχής στον διαγωνισμό έχουν ήδη ξεκινήσει τις απαραίτητες νομικές ενέργειες ασκώντας προσφυγή στο Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο της χώρας (ΣτΕ) ελπίζοντας να δικαιωθούν από την Ελληνική δικαιοσύνη ως μόνη ελπίδα διαφάνειας

https://www.aftodioikisi.gr/