Φαίνεται πως τα τρία ελληνικά VIP αεροσκάφη δεν είναι αρκετά για το Μέγαρο Μαξίμου και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και έτσι η κυβέρνηση έχει βάλει «πλώρη» για την.. απόκτηση και τέταρτου αεροπλάνου. Αυτό αποκαλύπτει με δημοσίευμά τους οι Data Journalists και ο δημοσιογράφος Πάρις Καρβουνόπουλος, κάνοντας επίσης γνωστό πως το αεροπλάνο με το οποίο ταξίδεψε ο πρωθυπουργός στη Χάγη, στις 8 Δεκεμβρίου, στη συνέχεια μετέβη για 25 λεπτά στο Παρίσι.
Συνδέεται η ολιγόλεπτη αυτή στάση με την αγορά του νέου αεροσκάφους από τη γαλλική Dassault, από την οποία η ελληνική κυβέρνηση απέκτησε το 2021 το τρίτο VIP αεροσκάφος; Κανείς δεν γνωρίζει.
Το σχετικό ρεπορτάζ υπενθυμίζει πως μετά την αποκάλυψη της αγοράς κυβερνητικοί κύκλοι έσπευσαν να υποστηρίξουν ότι το αεροσκάφος ήταν κάτι σαν «δώρο» των Γάλλων για την αγορά των Rafale, ενώ η πραγματικότητα είναι ότι οι Έλληνες φορολογούμενοι επιβαρύνθηκαν με τουλάχιστον 22 εκατ. ευρώ για την αγορά του Falcon 7X.
Το θέμα, μάλιστα, είχε έρθει στη Βουλή με ερώτηση από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, τον Οκτώβριο του 2021.
«Το αεροσκάφος ήταν ελαφρά μεταχειρισμένο. Είναι κατασκευής του 2017 και όταν αποκτήθηκε είχε 1246 ώρες πτήσης και 359 προσγειώσεις. Περιττό να αναφέρουμε ότι από τη στιγμή που εντάχθηκε στον «ελληνικό στόλο VIP αεροσκάφων», έχει «γράψει» πολλές, πάρα πολλές ώρες πτήσης, αφού σχεδόν άπαντες οι υπουργοί ήθελαν να «πάνε μια βόλτα» με το νέο αεροσκάφος», αναφέρει το ρεπορτάζ των Data Journalists και συνεχίζει: «Ήταν τόση η ζήτηση, ώστε το Μαξίμου αναγκάστηκε να εκδώσει «οδηγίες» για τους «δικαιούχους» πτήσεων με το Falcon 7X. Σύμφωνα με αυτές, το αεροσκάφος μπορούν να χρησιμοποιούν οι Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Πρωθυπουργός και οι υπουργοί Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας. Παρόλα αυτά η χρήση του VIP Falcon 7X ήταν κάτι παραπάνω από συχνή. Αποτέλεσμα το αεροσκάφος να «μείνει από βλάβη» στο Πεκίνο και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναγκάστηκε να επιστρέψει στην Ελλάδα με αεροσκάφος της γραμμής, μέσω Κωνσταντινούπολης».
Το κόστος της αγοράς ενός ακόμη VIP αεροσκάφους Falcon, πάλι από τους Γάλλους της Dassault, είτε του 6X, είτε του 8X, μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 70 εκατ. ευρώ, όπως είπαν στους Data Journalists πηγές που «αντιλήφθηκαν» τις προθέσεις για νέα αγορά VIP αεροσκάφους.
Και φυσικά το κόστος που επιβαρύνει το δημόσιο ταμείο, δεν αφορά μόνο με στην αγορά του αεροσκάφους. Ακόμη πιο βαρύ είναι το κόστος συντήρησής του. Για το VIP αεροσκάφος Falcon 7X που διαθέτουμε έχει υπογραφεί 4ετης συμφωνία συντήρησης. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, συμφωνήθηκε «μετά από διαπραγματεύσεις μεταξύ της Πολεμικής Αεροπορίας και της κατασκευάστριας εταιρείας «Dassault Aviation», σύμβαση τετραετούς διάρκειας για την παροχή υπηρεσιών για την «Εν Συνεχεία Υποστήριξη (ΕΣΥ) του αεροσκάφους (Α/Φ) Falcon 7X S/N 273 της Πολεμικής Αεροπορίας, συνολικού προϋπολογιστικού ποσού 13.352.853,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων κρατήσεων 6,2476% και απαλλασσόμενου ΦΠΑ».
Επιπλέον μόνο για την εκπαίδευση οκτώ πιλότων θα πληρώσουμε για τα επόμενα 3 χρόνια 1,5 εκατ. ευρώ.
Πρωθυπουργός είναι ό,τι θέλει κάνει, όπως είχε πει και ο Άκης Σκέρτσος, μετά τον σάλο που προκάλεσε η αποκάλυψη ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποιούσε το πρωθυπουργικό αεροπλάνο κατά την προεκλογική περίοδο για τις περιοδείες του.
https://www.ieidiseis.gr/
Α.Ο.