12 Ιαν 2024

VIP αεροσκάφος: Σβήνουν τα ίχνη της μυστικής πτήσης Μητσοτάκη

Του Πάρι Καρβουνόπουλου

 Η αποκάλυψη των Data Journalists για τη μυστική πτήση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από την Χάγη στο Παρίσι, αντιμετωπίστηκε με σιωπή από την κυβέρνηση. Αν είναι «ένοχη» θα δείξει…

Ο «εντοπισμός» της πτήσης φαίνεται ότι ενόχλησε την κυβέρνηση τόσο ώστε να «κλειδώσει» τις κινήσεις του στην πλατφόρμα flight radar.

Μετά από την πτήση στο Παρίσι, υπήρξε η πληροφορία ότι έγινε μία ακόμη «μυστική πτήση» του πρωθυπουργικού αεροσκάφους, την ημέρα της κηδείας του αστυνομικού Γ. Λυγγερίδη στην Θεσσαλονίκη. Ο πρωθυπουργός πήγε στην κηδεία και η πληροφορία που κυκλοφόρησε ήταν πως μετά τη Θεσσαλονίκη πέταξε «προς άγνωστη κατεύθυνση». Αναζητώντας τα στοιχεία πτήσεων του πρωθυπουργικού αεροσκάφους, η ένδειξη που εμφανιζόταν ήταν αυτή:

Δεν υπάρχει συνεπώς επιβεβαίωση για κάποια άγνωστη πτήση, αλλά αρκετοί συνδέουν αυτή την πληροφορία με την είδηση που μετέδωσαν αλβανικά μέσα ενημέρωσης για μυστική συνάντηση Μητσοτάκη-Ράμα με θέμα τον φυλακισμένο δήμαρχο Χειμάρρας Φρέντυ Μπελέρη.

Προφανώς ο κάθε πρωθυπουργός μπορεί να κάνει «μυστικές αποστολές» που έχουν να κάνουν με «εθνικούς λόγους». Η πτήση στο Παρίσι όπου το αεροσκάφος παρέμεινε στο Μπουρζέ για μόλις 25 λεπτά, δεν φαίνεται να έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Η επιλογή της κυβέρνησης να «σβήσει» από την πλατφόρμα καταγραφής πτήσεων το VIP αεροσκάφος FALCON είναι περίεργη. Και δεν είναι η πρώτη φορά που αντιδρά έτσι σε …VIP πτήσεις.

(Φωτογραφία Αρχείου / Eurokinissi)

Όταν τον Σεπτέμβριο του 2021 αποκαλύφθηκε ότι μεταξύ  των 22 επιβαινόντων στο VIP αεροσκάφος που μετέφερε την πρωθυπουργική αποστολή στη Θεσσαλονίκη βρισκόταν και ο επικοινωνιολόγος Σταν Γκρίνμπεργκ, η κυβερνητική αντίδραση ήταν πάλι όχι μόνο παράδοξη αλλά και παράνομη. Μετά από τη δημοσιοποίηση της είδησης, το Μέγαρο Μαξίμου σταμάτησε να στέλνει ονομαστικές λίστες επιβατών για το VIP αεροσκάφος και στέλνει μόνο τον αριθμό των ατόμων που θα επιβαίνουν στην πτήση. Αυτό είναι σαφώς εκτός διαδικασίας.

 

Η Ελλάδα με τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που έχουν τεράστιο αντίκτυπο και στις διαθεσιμότητες εναέριων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων, κατορθώνει να έχει πάντα σχεδόν 100% διαθεσιμότητα των τριών VIP αεροσκαφών της. Είναι εντυπωσιακό, αν δούμε και τις ατελείωτες ώρες που πετούν αυτά τα τρία VIP αεροσκάφη. Πρωθυπουργός αλλά και υπουργοί τα προτιμούν τόσο πολύ που κρίνεται μάλλον αναγκαία η προμήθεια ακόμη ενός αεροσκάφους Falcon, όπως αποκάλυψαν οι Data Journalists.

Οι υπερβολές χρήσης των vip αεροσκαφών είναι δυστυχώς φαινόμενο πολύ συχνό. Χρησιμοποιούνται ακόμη και όταν δεν είναι απαραίτητο και είναι σίγουρα ασύμφορο. Ενδεικτική η περίπτωση του Νίκου Χαρδαλιά την περίοδο που ήταν υφυπουργός Εθνικής Άμυνας. Ένα από τα VIP που διαθέτουμε πέταξε από την Ελευσίνα, πήγε στη Σόφια, παρέλαβε τον ΥΦΕΘΑ ,τον πήγε Θεσσαλονίκη και επέστρεψε άδειο, στην Ελευσίνα. Το ενδεχόμενο να έκανε οδικώς την διαδρομή Σόφια-Θεσσαλονίκη φαίνεται ότι δεν εξετάστηκε από το επιτελείο του Νίκου Χαρδαλιά. Δεν είναι η μοναδική περίπτωση υπερβολής… Ο πρωθυπουργός χρησιμοποίησε VIP αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας τουλάχιστον 7 φορές κατά τη διάρκεια της τελευταίας προεκλογικής περιόδου.

Υπερβολικό είναι για την Ελλάδα και το κόστος συντήρησης τριών VIP αεροσκαφών. 1,5 εκατομμύριο ευρώ κοστίζει μόνο η εκπαίδευση πληρωμάτων -8 άτομα- για την επόμενη τριετία. 

Μόνο η συντήρηση του τελευταίου VIP αεροσκάφους που αποκτήσαμε έναντι 22 εκατομμυρίων ευρώ, κοστίζει πολλά. Σύμφωνα με την σύμβαση τετραετούς διάρκειας για την παροχή υπηρεσιών για την «Εν Συνεχεία Υποστήριξη (ΕΣΥ) του αεροσκάφους (Α/Φ) Falcon 7X S/N 273 της Πολεμικής Αεροπορίας, το κόστος είναι 13.352.853,00. Πως πετάνε ηγέτες άλλων χωρών ,θα αναρωτηθούν κάποιοι. Στη φωτογραφία ο πρόεδρος της Φινλανδίας  Σάουλι Νιίνιστο στην «τουριστική» θέση αεροσκάφους της γραμμής με το οποίο πέταξε για την Μαδρίτη και τη σύνοδο του ΝΑΤΟ,

https://www.datajournalists.co.uk/