Του Μανώλη Κοττακη
Κατά την πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΡΙΚ ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης οι... δημοσιογράφοι των τηλεοπτικών σταθμών της Μεγαλονήσου του διαμαρτυρήθηκαν ότι ο Ελληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ως σύστημα να μη θίγει το Κυπριακό στις δημόσιες δηλώσεις του στο εσωτερικό και στις διεθνείς συναντήσεις του στο εξωτερικό. Δεν το συσχετίζει ποτέ με τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, την οποία καταδικάσαμε, μεταξύ άλλων, γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο. Γιατί εμείς έχουμε Κύπρο!
Για να μη διαρρήξει επισήμως το «εθνικό μέτωπο», ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας την φιλοτιμία ανάγκη εποίησε και στήριξε τον Ελληνα πρωθυπουργό, λέγοντας αυτό που του ζήτησε ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης να δηλώνει δημοσίως κατά την τελευταία επίσκεψή του στην Κύπρο, όπου απαίτησε να πειστεί ο αδερφός μας κυπριακός λαός ότι η βελτίωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων διευκολύνει και τη λύση του Κυπριακού. Τι άλλο θα μπορούσε να κάνει μετά ταύτα ο κ. Χριστοδουλίδης, όταν τα δύο κράτη έφτασαν επανειλημμένα τα δύο τελευταία χρόνια στο χείλος της ρήξης;
Οι δηλώσεις του Κύπριου υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη Χρήστου Στυλιανίδη ότι «η μισή Κύπρος είναι τουρκική» οδήγησαν τη διπλωματική υπηρεσία του κυπριακού υπουργείου Εξωτερικών στο πρωτοφανές: Να εισηγηθεί στον Πρόεδρο να απευθύνει για πρώτη φορά στα χρονικά η Κυπριακή Δημοκρατία διάβημα διαμαρτυρίας προς την ελληνική κυβέρνηση! Να μεταβεί ο Κύπριος νέος πρέσβης στο υπουργείο Εξωτερικών και να το παραδώσει στον Ελλαδίτη υπουργό Εξωτερικών! Πρόταση που απερρίφθη όμως από τη Λευκωσία γιατί η τυχόν υλοποίησή της και η διάρρηξη των σχέσεων θα ήταν μία άκοπη ιστορική νίκη της τουρκικής διπλωματίας.
Σήμερα υπό το φως των νεότερων εξελίξεων που τίθενται υπ’ όψιν μας και αποκαλύπτουμε εξηγούνται όλα! Εξηγείται γιατί η Κυπριακή Δημοκρατία δεν θέλει να διαταράξει δημοσίως τις σχέσεις της με αυτή την ελληνική κυβέρνηση, η οποία έχει αλλάξει ένα εθνικό δόγμα δεκαετιών με βάση το οποίο «το Κυπριακό ήταν προϋπόθεση για την επίλυση των ελληνοτουρκικών σχέσεων» και το έχει αντικαταστήσει με το δόγμα «η βελτίωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων είναι η προϋπόθεση για την επίλυση του Κυπριακού». Η τουρκική εισβολή έρχεται δεύτερη! Σήμερα είναι το «κείται μακράν», όχι τότε.
Οπως αποκαλύπτουμε, προσφάτως ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος ο Β΄ έλαβε την αυτονόητη πρωτοβουλία να αποστείλει στην ελληνική κυβέρνηση, στο Μέγαρο Μαξίμου και στο υπουργείο Εξωτερικών (και στην Ελλαδική Εκκλησία) την πρότασή του να διοργανωθεί φέτος με τη συμπλήρωση 50 ετών από τη μαύρη επέτειο του «Αττίλα» σειρά εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να υπογραμμιστεί η σημασία των γεγονότων αυτών και να αναδειχθεί ότι η Κύπρος αποτελεί το στρατηγικό βάθος του Ελληνισμού. Οι επανειλημμένες αναφορές του πρωθυπουργού στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και η συστηματική παράλειψη συσχέτισή τους με το κυπριακό πρόβλημα έχει προκαλέσει τεράστια εντύπωση στη Λευκωσία και βεβαίως στην Κυπριακή Εκκλησία, η οποία έλαβε αυτή την αυτονόητη πρωτοβουλία. Ο κ. πρωθυπουργός ομιλεί καθημερινά για το χαμένο ουκρανικό έδαφος από τον Ρώσο εισβολέα, αλλά δεν λέει λέξη ποτέ για το χαμένο ελλαδικό έδαφος από τον Τούρκο εισβολέα!
Η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο οποίος έβγαλε την Ελλάδα από το ΝΑΤΟ λόγω της τουρκικής εισβολής, του Ανδρέα Παπανδρέου, ο οποίος είχε το Κυπριακό πρώτο θέμα στην ατζέντα του με τον ενιαίο αμυντικό χώρο, του Κώστα Καραμανλή, χάρη στη βοήθεια του οποίου απερρίφθη το Σχέδιο Ανάν και μπορεί σήμερα η Κυπριακή Δημοκρατία να εξορύσσει τον υποθαλάσσιο ορυκτό πλούτο της, και του Αντώνη Σαμαρά προφανώς και δεν θα χρειάζονταν επιστολή υπόμνησης είτε από την κυπριακή κυβέρνηση είτε από την Κυπριακή Εκκλησία προκειμένου να πράξουν το ιστορικό χρέος τους απέναντι στην αδερφή Κύπρο για τα δεινά που υπέστη από τον Τούρκο εισβολέα.
Η τρέχουσα κυβέρνηση των Αθηνών όμως αποφάσισε να υπενθυμίσει την επέτειο της εισβολής του «Αττίλα» με τρόπο εντελώς… πρωτότυπο και… διαφορετικό: Ισλαμικό. Με φέσι. Αποφάσισε να κάνει το χατίρι του προέδρου Ερντογάν, ο οποίος θεωρεί τη Θεσσαλονίκη «τα σύνορα της καρδιάς του», και ανοίγει έπειτα από έναν αιώνα, στις 10 Απριλίου, το Γενί Τζαμί προκειμένου να προσευχηθούν εκεί οι μουσουλμάνοι της Θεσσαλονίκης για τη λύση της νηστείας του Ραμαζανιού! Οι μουσουλμάνοι που δεν υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη. Εναν μήνα πριν από το ελληνικό Πάσχα! Η εναλλακτική ιδέα για το Αλατζά Ιμαρέτ απερρίφθη γιατί είναι ερειπωμένο. Αποφάσισε επίσης να ανοίξει το τέμενος Σουλεϊμανίγια στη Ρόδο για να κάνει εμμέσως το χατίρι του Ερντογάν, ο οποίος ζητεί να αναγνωριστεί τουρκική μειονότητα και στα Δωδεκάνησα!
Γενικότερα οι επισκέψεις Τούρκων τουριστών με επταήμερη βίζα, για τις οποίες πανηγυρίζουν οι τοπικές κοινωνίες στο Αιγαίο, εγείρουν ήδη ζήτημα επαναλειτουργίας όλων των οθωμανικών τεμενών στα Δωδεκάνησα και όπου αλλού υπάρχουν για την άσκηση των λατρευτικών τους καθηκόντων! Η οργάνωση τουρκικών εκδρομών για Ραμαζάνι στα Δωδεκάνησα είναι σκηνές από το μέλλον. Η Αγία Σοφία και η Μονή της Χώρας έγιναν τζαμιά κι εμείς επαναλειτουργούμε με ιμάμη και μουεζίνη τα παλαιά οθωμανικά τζαμιά στην Ελλάδα ως ευχαριστώ στην προσβολή της θρησκείας μας!
Η πρωτοβουλία για το Γενί Τζαμί της Θεσσαλονίκης ελήφθη από το υπουργείο Εξωτερικών με τη λογική τού «κάτι να δώσουμε». Φράση που επαναλαμβάνεται επανειλημμένως στα παρασκήνια από κυβερνητικά χείλη κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τους Τούρκους, οι οποίες έχουν ως φιλοδοξία την κατάληξη της υπογραφής συνυποσχετικού αμέσως μετά τις ευρωεκλογές, το αργότερο. «Κάτι να δώσουμε!» Το ποιος θα είναι ο φορέας που θα διοργανώσει την τελετή στη Θεσσαλονίκη, αν είναι ένας σύλλογος Τούρκων που είχε πρωτοστατήσει στο άνοιγμά του επί δημαρχίας Μπουτάρη ή κάποιος κρατικός φορέας (για να σωθούν τα προσχήματα) μας είναι αδιάφορο μπροστά στο προηγούμενο που δημιουργείται. Οπως και το ότι η τελετή θα κρατήσει τέσσερις ώρες.
Η ζημιά που θα γίνει θα είναι μόνιμη. Το αυτό ισχύει και για τη Ρόδο. Οπως φαίνεται, η κυβέρνηση θέλει να «τιμήσει» τη μαύρη επέτειο του «Αττίλα» επιστρέφοντας στις μνήμες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και στην πατρίδα μας. Η δουλοπρέπεια δεν έχει όρια. Για ντροπή δεν μιλάμε. Αυτή δεν υπάρχει. Οταν τεμαχίζεις την Ιστορία και διαιρείς την Ελλάδα από την Κύπρο, ντροπή δεν υπάρχει. Οταν έναν μήνα πριν από το ελληνικό Πάσχα ακουστεί φωνή μουεζίνη σε οθωμανικό τζαμί έπειτα από έναν αιώνα στη Θεσσαλονίκη ντροπή δεν υπάρχει. Θα σας πάρει στο κυνήγι ο άγιος Δημήτριος.