20 Μαρ 2024

Lamda Development: Η… ακινησία της μετοχής, το… φαραωνικό project και η δυσπιστία της αγοράς – Πολλοί μιλούν για καθυστερήσεις, κωλυσιεργίες, παλινδρομήσεις, αλλαγές πλάνων, χαοτική διαχείριση – Καταλυτικές και οι αποχωρήσεις στελεχών!

 

Κάθε άλλο παρά εικόνα μετοχής ομίλου που έχει αναλάβει τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη εξακολουθεί να παρουσιάζει η Lamda Development, η οποία όχι μόνο υστερεί τα μέγιστα έναντι του Γενικού Δείκτη όλα τα τελευταία χρόνια, αλλά βρίσκεται και αρκετά χαμηλότερα από τα επίπεδα που είχε πριν ξεκινήσει το project!

Θυμίζουμε πως η μετοχή της Lamda Development είδε τα υψηλά των τελευταίων πολλών ετών στις 5 Ιουλίου του 2019, στην τελευταία συνεδρίαση προ των εκλογών της 7ης Ιουλίου εκείνου του έτους που έφερε τη μεγάλη πολιτική αλλαγή στη χώρα.

Εκείνη την Παρασκευή, η μετοχή είχε κλείσει στα 9,30 ευρώ, επίπεδα που ουδέποτε ξαναπλησίασε έκτοτε. Έκτοτε, η μετοχή «βολοδέρνει» μεταξύ των 5,50 και 7,50 ευρώ, επίπεδα που παραμένει εγκλωβισμένη όλα τα τελευταία χρόνια.

Το 2023, σε μια εξαιρετική χρονιά για το χρηματιστήριο με το Γενικό Δείκτη στο +39,09%, η μετοχή της Lamda Development ενισχύθηκε μόλις κατά 15,56%, ενώ το 2022, μια επίσης θετική χρονιά για το Χ.Α. η μετοχή υποχώρησε κατά 15,28%.

Αρνητικά έκλεισε και το 2021 έχοντας πτώση 2,75%, ενώ το 2020, απώλεσε το 13,73% της αξίας της.

Φέτος η μετοχή ξεκίνησε το έτος από τα 6,76 ευρώ και την Παρασκευή 15 Μαρτίου έκλεισε στα 7,10 ευρώ, που μεταφράζεται σε άνοδο μόλις 5,03%, την ώρα που ο Γενικός Δείκτης έχει διπλάσια άνοδο.

Η κεφαλαιοποίηση της Lamda Development διαμορφώνεται στα 1,25 δισ. ευρώ που την κατατάσσει στη 18η θέση του FTSE 25.

Είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι υπάρχει προβληματισμός στην ευρύτερη αγορά η οποία δεν ασπάζεται τον (υπέρμετρο) ενθουσιασμό με τον οποίο είχε περιβάλλει (και) η τωρινή κυβέρνηση το όλο project, με διθυραμβικά σχόλια άλλα της έναρξης των εργασιών στο Ελληνικό.

Για κάποιους αναλυτές, το execution risk για το… φαραωνικών διαστάσεων έργο είναι μεγάλο και φαίνεται πως κάποιοι επενδυτές κάνουν δεύτερες και τρίτες αναγνώσεις.

Στην αγορά υπάρχει εύλογη δυσπιστία για το φαραωνικών διαστάσεων έργο, ενώ αρκετοί μιλούν για καθυστερήσεις, κωλυσιεργίες, παλινδρομήσεις, αλλαγές πλάνων, χαοτική διαχείριση.

Τα πλάνα έχουν αλλάξει πολλάκις, κάτι που έως ένα βαθμό είναι και αναμενόμενο, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν λάβει χώρα τεράστιες αλλαγές διεθνώς, λόγω και της πανδημίας, διαφοροποιώντας τις προτεραιότητες σε πολλά επίπεδα.

Ένα παράδειγμα αυτών των αλλαγών, ήταν η αποχώρηση της Mohegan Gaming & Entertainment (MGE) από το project του καζίνου, που κόντεψε να τινάξει όλο το έργο στον αέρα.

Κατόπιν ήρθε και η ματαίωση των σχεδίων για μετακόμιση των κεντρικών γραφείων των μεγάλων τραπεζών στο Ελληνικό, για διάφορους λόγους, το οποίο επίσης ήταν ένα πλήγμα, ενώ προβληματισμό έχει φέρει και το μπαράζ αποχώρησης στελεχών κορυφής που είχαν καίριες θέσεις στο όλο έργο.

Θυμίζουμε πως τα τελευταία χρόνια έχουν αποχωρήσει από τον όμιλο σημαντικά στελέχη όπως ο οικονομικός διευθυντής Βασίλης Μπαλούμης που το 2021 αποχώρησε ύστερα από 17 χρόνια στον όμιλο, ενώ το Νοέμβριο του ίδιου έτους παραιτήθηκε μετά από 14 χρόνια ο Διευθυντής Σχεδιασμού και Κατασκευών για το έργο Δημήτρης Ζωντανός.

Το Δεκέμβριο του 2021 αποχώρησε ύστερα από 19 χρόνια στη Lamda Development o Ζήσιμος Δανηλάτος, ο οποίος ήταν Διευθυντής Ανάπτυξης, Οικιστικού, Φιλοξενίας, Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Χώρων Εκπαίδευσης στο έργο του Ελληνικού. Πολλές αλλαγές έχουν γίνει επίσης και σε μεσαία στελέχη, αλλά και στην επικοινωνία της επιχείρησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες προβληματισμός υπάρχει και σε επενδυτές ή αγοραστές πολυτελών κατοικιών ή άλλων projects στο Ελληνικό.

Η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών είναι ίσως μια αφορμή, όμως μετά μπήκαν και ζητήματα μεγάλων καθυστερήσεων, που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να αποφευχθούν.

Αυτό που προβληματίζει ακόμη και αγοραστές πολυτελών βιλών, είναι το γεγονός ότι για πολλά χρόνια, ίσως και πάνω από δέκα, όλη η περιοχή του Ελληνικού θα είναι… γιαπί, με ό,τι περιλαμβάνει αυτό από πλευράς υποβάθμισης σε θέματα άμεσου περιβάλλοντος, γειτνίασης με εργοτάξια, θορύβου κ.ο.κ.

https://radar.gr/