Αλλαγή στο ανώτατο επίπεδο διοίκησης της Hertz εξαιτίας ενός χαμένου στοιχήματος τεράστιου κόστους. Ο πρόεδρος της γνωστής εταιρείας χρονομίσθωσης οχημάτων, Στήβεν Σερ, παραιτήθηκε και θα τον αντικαταστήσει από την 1η Απριλίου ο μέχρι πρόσφατα CEO της εταιρείας ρομποτικών ταξί Cruise, Τζιλ Γουέστ.
Αιτία της παραίτησης του Σερ ήταν η λανθασμένη απόφαση του να ποντάρει σχεδόν αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, κάτι που εκτιμάται ότι θα κοστίσει πανάκριβα στον κολοσσό του leasing και της ενοικίασης αυτοκινήτων.
Αλλαγή πολιτικής το 2024
Η Hertz ανακοίνωσε το φθινόπωρο του 2021, ότι σκόπευε να αγοράσει 100.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα Tesla. Ο Σερ, που έγινε πρόεδρος της εταιρείας πριν περίπου δύο χρόνια, συνέχισε αυτή την πολιτική και μάλιστα με ακόμη μεγαλύτερη ένταση, αφού αποφάσισε να παραγγείλει άλλα 75.000 ηλεκτρικά μοντέλα της General Motors και επιπρόσθετα 65.000 Polestar ίδιας τεχνολογίας.
Στην αρχή της χρονιάς έβαλε ωστόσο η Hertz…όπισθεν και άλλαξε στρατηγική. Έτσι θα πουλήσει περίπου το ένα τρίτο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του παγκόσμιου στόλου της και θα επενδύσει ένα μέρος των εσόδων στην αγορά οχημάτων με θερμικούς κινητήρες! Μόνο στις ΗΠΑ θα πουλήσει η Hertz εντός του 2024 γύρω στις 20.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, που θα την επιβαρύνουν με μια απόσβεση της τάξης των 245 εκατομμυρίων δολαρίων, ωστόσο η εταιρεία υποστηρίζει ότι χάρη στη συγκεκριμένη κίνηση θα αυξήσει τα λειτουργικά της κέρδη.
Μικρή ζήτηση για ηλεκτρικά Ι.Χ.
Μια από τις αιτίες της συγκεκριμένης κίνησης ήταν η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους πελάτες της Hertz, ενώ προέκυψε πρόβλημα από τις συνεχείς μειώσεις των τιμών στα καινούργια Tesla, οι οποίες έριξαν στα πατώματα την αξία μεταπώλησης του στόλου των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της. Η Ηertz υπογράμμισε επίσης, ότι οι επισκευές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κοστίζουν διπλάσια σε σχέση με τις αντίστοιχες μοντέλων συμβατικής τεχνολογίας και επεσήμανε, ότι αποδείχθηκε πιο δύσκολο από το αναμενόμενο, να μειώσει τα υψηλότερα κόστη χρήσης και συντήρησης του ηλεκτρικού στόλου της.
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο πλήγμα που δέχθηκε η Hertz μετά το 2020, οπότε είχε οδηγηθεί σε διαδικασία πτώχευσης εξαιτίας της κατάρρευσης των επαγγελματικών και των τουριστικών ταξιδιών λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Το καλοκαίρι του 2021 ξεκίνησε η προσπάθεια εξυγίανσης της εταιρείας χάρη σε μια οικονομική ένεση αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων από μεγάλους επενδυτές. Εκείνη την εποχή είχε πουλήσει η Hertz χιλιάδες αυτοκίνητα του στόλου της προκειμένου να βγει από το αδιέξοδο και είχε φανεί τυχερή, επειδή οι τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων είχαν εκτοξευθεί στα ύψη λόγω της μειωμένης παραγωγής οχημάτων σε συνάρτηση με την υψηλή ζήτηση.