26 Απρ 2024

«Προπαγάνδα και σανός για τους στρατιωτικούς»

 

Η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ) ανακοινώνει ότι η κατανάλωση σανού από τους στρατιωτικούς έχει τελειώσει.

Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για όλες τις «διαρροές» και τις «πληροφορίες» που διαχέονται για δήθεν ρυθμίσεις υπέρ κάποιων κατηγοριών στρατιωτικών. Συμπτωματικά έχουμε εκλογές σε λίγες εβδομάδες και οι «Μαυρογιαλούροι» έχουν βγει «παγανιά», με αναπτερωμένο είναι η αλήθεια το ηθικό μετά απ΄ όσα πέτυχαν στις τελευταίες εθνικές εκλογές.

Η ανακοίνωση της ΠΟΕΣ:

Προκειμένου να υπάρχει επιτυχής προπαγάνδα υπάρχουν κάποιες βασικές, κατά βάσιν διαχρονικές, προϋποθέσεις. Ενδεικτικά, μία εξ αυτών είναι να παρέχεις έτοιμη (μασημένη) τροφή ώστε να εξασφαλίζεις ότι ο κόσμος δεν σκέφτεται, ούτε επεξεργάζεται διότι τα έχει όλα έτοιμα, λυμένα. Μια άλλη, να διαβεβαιώνεις για τη μία και μοναδική απόλυτη αλήθεια ή επιτυχία, της οποίας μόνος φορέας είσαι «εσύ», άρα όλοι οι άλλοι είναι «εχθροί» ή «ανούσιοι». Μια τρίτη, ότι πάντα απαιτείται κάποιου είδους δράκος, άρα κατ’ ανάγκη και ένα παραμύθι, όπου ο δράκος ενίοτε μεταμορφώνεται σε εικονική πραγματικότητα ή σε κάποιες περιπτώσεις προσωποποιείται.

Προσφάτως (με αφορμή το μείζον θέμα των επικείμενων απολύσεων των ΕΠΟΠ) πληροφορηθήκαμε από την έτερη Ομοσπονδία ότι, πρόταση (που δεν υπάρχει) σε σχέδιο νόμου (που κανείς δεν έχει δει ως τώρα), δήθεν αφαιρέθηκε «μετά από επιτυχείς ενέργειες». Περιέργως, τα σχέδια νόμου και τα έγγραφα που έχουν διαρρεύσει και τα έχουν δει όλοι, διαψεύδονται βέβαια. Απλά το σημειώνουμε.

Όσον αφορά τη μεγάλη επιτυχία της επικείμενης «κατάργησης των  ηλικιακών ορίων» που «μόνο η ΠΟΜΕΝΣ ζητάει», υπενθυμίζουμε το αρ.πρ.316/21-12-2020 έγγραφό της, στο οποίο όχι μόνο δεν αναφέρεται πουθενά η «κατάργηση», αλλά προτείνεται μια απολύτως ασυνάρτητη, και αδύνατον να υλοποιηθεί, πρόταση για καταβολή εισφορών άνευ εργασίας μέχρι τη συμπλήρωση των 40 (ή 60) ετών. Επιπλέον, με αφορμή το θέμα των ΕΠΟΠ μας «υπενθυμίστηκε» ότι η ίδια Ομοσπονδία είχε δώσει στο παρελθόν λύση στο θέμα στο αντίστοιχο πρόβλημα των ΕΜΘ, όταν η πρόταση ήταν «παραμονή κατόπιν αιτήσεως» (που δεν θεσπίστηκε ποτέ, βεβαίως) (αρ.πρ. 49/17-9-2018). Σημασία δεν έχει τι έχεις πετύχει αλλά τι λες ότι έχεις πετύχει και κυρίως πόσο πειστικά το λες. Εξάλλου ζούμε στη χώρα που ό,τι δηλώσεις, είσαι. Για όσους έχουν ισχυρή μνήμη βέβαια, θυμίζουμε ότι κάποτε κάποιοι είχαν επιχειρήσει να παρουσιάσουν πρώτα ως θρίαμβο των Σωμάτων Ασφαλείας και μετά ως δικό τους, την απόφαση του ΣτΕ για τα αναδρομικά, που ήταν μια επιτυχία αποκλειστικά της ΠΟΕΣ.

Αν η κατάσταση στην οποίαν βρίσκεται το προσωπικό των ΕΔ δεν ήταν τόσο σοβαρή, η υπόθεση θα άγγιζε τα όρια της κωμωδίας (αν όχι του τραγέλαφου), διότι αυτό που παρατηρούμε σε όλο του το μεγαλείο είναι να εκτυλίσσεται μια λογική του τύπου ότι, στην αρχαιότητα είχαν κινητή τηλεφωνία και η απόδειξη προς τούτο είναι ότι δεν έχουν βρεθεί καλώδια κάτω από τον Παρθενώνα: κοινώς, όταν έρθει το νομοσχέδιο  του ΥΠΕΘΑ (διότι όλοι γνωρίζουμε ότι θα έρθει και μάλιστα η Ομοσπονδία μας έχει σχολιάσει από πέρσι ότι αναμένεται στο πρώτο εξάμηνο του έτους, άρα μπορεί να δημοσιευθεί ανά πάσα στιγμή), δεν θα έχει μέσα «το τάδε», άρα αποδεικνύεται ότι πετύχαμε την αφαίρεσή του.

Επειδή παραδοσιακά ο σανός προορίζεται μόνο για την Ίλη Ιππικού και όχι για τα στελέχη, ας δούμε με χειροπιαστά στοιχεία (διότι τα γραπτά μένουν, όπως έγγραφα της έτερης Ομοσπονδίας αλλά και αδιάψευστα γεγονότα που έχουν καταγραφεί παντού), τι πραγματικά ισχύει και επιχειρείται επιμελώς να αποκρυφθεί, ώστε να ξεχαστούν οι επίσημες θέσεις (και προσπάθειες) της εν λόγω Ομοσπονδίας:

  • Κατ΄ αρχάς για το θέμα των ΕΠΟΠ, υπενθυμίζουμε ότι η ΠΟΜΕΝΣ πρόσφατα νομιμοποίησε ως πιθανή «λύση» μια ανύπαρκτη και απαράδεκτη εσωτερική πρόταση κάποιου Επιτελείου (non paper), η οποία ουσιαστικά αφορούσε προετοιμασία απόλυσης ήδη από τα 47 έτη ηλικίας καθώς και πρόθεση περιορισμού του αριθμό «επιτυχόντων», άρα θα οδηγούσε σε μαζικές απολύσεις (αρ,πρ. 679/21-9-2023).

 

  • Έχει υποστηρίξει (και μάλιστα ζητώντας ρητή διατύπωση) την αύξηση των πραγματικών ετών υπηρεσίας κατά πέντε (5) έτη, δηλαδή από τα 35 που ισχύει σήμερα στα 40 (αρ. πρωτ. 24/3-2-2021 και ψήφισμα του Γενικού Συμβουλίου από 9/6/22). Ως προς το θέμα της επιμήκυνσης που θα επέλθει σε έτη υπηρεσίας και βαθμούς, της κατάρρευσης του μισθολογίου και των λοιπών προβλημάτων που θα προκαλέσει μια τέτοια ενέργεια, τηρεί σιγή ιχθύος. Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι, ενώ πλέον έχουν διαρρεύσει σε έγγραφο του ΥΠΕΘΑ στοιχεία που υποδηλώνουν ότι τα 40 χρόνια είναι καθ’ οδόν, προέβη σε διάψευση με το πρόσχημα ότι… εξακολουθεί να ισχύει ο νόμος για τα 35 έτη (αρ.πρ. 696/20-10-2023).

 

  • Με επίσημη τοποθέτηση έχει υπερασπιστεί τον κατακερματισμό του επιδόματος Στόλου αντί να υποστηρίξει τη θέσπιση πρόσθετων επιδομάτων. Επιπλέον, έχει υπερασπιστεί τη μετατροπή της αποζημίωσης για εκτέλεση υπηρεσίας σε επίδομα και τη σύνδεσή της με το εισόδημα με το πρόσχημα ότι «θα αυξήσει τη σύνταξη» (οι οποίες σταθερά μειώνονται με νόμους). Τα ανωτέρω ειπώθηκαν κατά τη συζήτηση στη Βουλή με τους φορείς την 21/3/23, στο πλαίσιο της ψήφισης του ν.5036/2023 του Υπ. Οικονομικών). Αν και το σύνολο των ενεργειών χαρακτηρίστηκε ότι «είναι στη σωστή κατεύθυνση», ο ΥΕΘΑ έχει τεκμηριώσει κατ’ επανάληψη την πλήρη και απόλυτη αποτυχία του εν λόγω εγχειρήματος, προαναγγέλλοντας νέα αποζημίωση για το Στόλο (άρα έμμεση κατάργηση της ΚΥΑ) και αποσύνδεση από το εισόδημα, αδειάζοντας πλήρως την έτερη Ομοσπονδία.

 

  • Με ανακοίνωση διέψευσε και υποβάθμισε το μείζον πρόβλημα των παραιτήσεων στο ΠΝ, ζητώντας ως συνήθως «σοβαρότητα και υπευθυνότητα» (αρ.πρ. 15/23-1-2024). Εντός μίας ώρας από την έκδοση της ανακοίνωσης, ο ΥΕΘΑ επιβεβαίωσε πλήρως (κατά την παρουσία του στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος) το τεράστιο πρόβλημα των παραιτήσεων στο ΠΝ και την αποτυχία της αποζημίωσης του Στόλου, αδειάζοντας πλήρως (ξανά) τους συνδικαλιστές του Υπουργείου.

 

  • Στο παρελθόν έχει ζητήσει επικουρική ασφάλιση για τους στρατιωτικούς (αρ. πρωτ. 295/3-9-2021 και ψήφισμα του Γενικού Συμβουλίου από 9/6/22). Ωστόσο, από το ισχύον πλαίσιο δεν προβλέπεται και μετοχική σχέση και επικουρική ασφάλιση (όπου η μετοχική σχέση είναι κατά πολύ ισχυρότερη). Η εν λόγω υπόθεση βάζει πλάτη σε πολύ δυσμενείς εξελίξεις και, δυστυχώς, αναμένεται να «αξιοποιηθεί» συνδυαστικά με τις επιχειρούμενες προσπάθειες ενοποίησης των Μετοχικών Ταμείων.

 

  • Ενώ έχουν διαρρεύσει έγγραφα του ΥΠΕΘΑ τα οποία επιβεβαιώνουν ότι έχει ήδη ξεκινήσει προσπάθεια ενοποίησης των Μετοχικών Ταμείων και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς (συμπεριλαμβανομένης της εκκένωσης των δύο ορόφων του ΜΤΣ), η κατά τα λοιπά λαλίστατη για οποιοδήποτε θέμα Ομοσπονδία τηρεί σιγή ιχθύος, σαν να μην συμβαίνει το παραμικρό.

 

  • Όπως έχει αποδειχθεί από έγγραφα του ΥΠΕΘΑ που έχουν διαρρεύσει, βρίσκεται σε εξέλιξη και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς η προσπάθεια ενοποίησης των στρατιωτικών νοσοκομείων. Η ΠΟΜΕΝΣ έχει διαψεύσει τα γεγονότα επικαλούμενη τη διαβεβαίωση όσων βρίσκονται πίσω από τις προσπάθειες της ενοποίησης (αρ.πρ. 50/7-2-2024).

 

  • Συμμετέχοντας σε κάποιας μορφής συντονιστικό που, προφανώς λόγω σύνθεσης, ελέγχεται από τα Σώματα Ασφαλείας, έχει συνταχθεί πλήρως με τη δυσμενή για τους στρατιωτικούς γραμμή του Υπουργείου Εργασίας για τη μη εφαρμογή του άρθρου 11 του ν.4609/2019 που αφορούσε τους στρατιωτικούς για το θέμα του διπλασιασμού 5 ετών. Με αυτές τις ενέργειες, υπεραμύνθηκε του δυσμενούς και ισοπεδωτικού (μεταγενέστερου) άρθρου 23 του ν.4997/2022 με το πρόσχημα ότι δήθεν δεν υπήρχε σχετική πρόβλεψη (που υπήρχε), εξυπηρετώντας με αυτόν τον τρόπο τα συμφέροντα των Σωμάτων Ασφαλείας αντί γι’ αυτά των στρατιωτικών. Μάλιστα, με σχετική κοινή ανακοίνωση μοίραζε και συγχαρητήρια. (αρ.πρ. 504/31-8-2022).

 

  • Με το ρεαλιστικό πρόσχημα της ανάγκης για αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης για εκτέλεση υπηρεσίας, η εν λόγω Ομοσπονδία ζητάει επιμόνως την εφαρμογή της δυσμενούς πρόνοιας του μνημονιακού νόμου 4336/2015 ο οποίος ελαχιστοποιεί τους δικαιούχους και θέτει αυστηρότερους όρους και προϋποθέσεις, στο πλαίσιο πνεύματος «εξοικονόμησης πόρων» (αρ.πρ. 19/2021 και ψήφισμα του Γενικού Συμβουλίου από 9/6/22).

 

  • Προσφάτως διέρρευσαν σοβαρά στοιχεία από έγγραφο του ΥΠΕΘΑ, τα οποία υποδηλώνουν την ύπαρξη ξεκάθαρου σχεδίου για επαναφορά του Σώματος Υπαξιωματικών. Η εν λόγω Ομοσπονδία, που είχε υποστηρίξει εν λόγω σχέδιο στο παρελθόν, τηρεί σιγή ιχθύος.

 

  • Έχοντας παρουσιάσει ως δήθεν δικό της επίτευγμα ένα αποτέλεσμα που προέκυψε από συνδυασμό γεγονότων και ενεργειών (όχι μόνο δικές της), κυρίως όμως λόγω της συγκυρίας των εκλογών. Αναφερόμαστε στην περιβόητη μεταφορά των τάξεων ΑΣΣΥ 91-93 στο παλαιό σταδιοδρομικό πλαίσιο του ν. 2439/1996, όπου εκ νέου υπόσχεται «αέρα κοπανιστό». Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι, πλέον, έμμεσα έχει υιοθετήσει την αρχική πρόταση της ΠΟΕΣ για εναρμόνιση των δύο ενεργών νομικών πλαισίων ώστε να επιλυθεί συνολικά και οριστικά το ζήτημα, όταν τη θέση μας την είχε πολεμήσει μόλις λίγους μήνες πριν (αρ.πρ.49/1-3-2021 για τις τάξεις 91-93, αρ.πρ.687/10-10-2023 και αρ.πρ.697/30-10-2023 για τις μετέπειτα). Θα άξιζε να μάθουμε τι έχει μεσολαβήσει και έχουν αλλάξει οι προτάσεις της ανάμεσα στα προαναφερθέντα έγγραφα.

 

  • Έχει υπερασπιστεί, όχι μόνο την πολλαπλή απασχόληση των στρατιωτικών σε έτερους φορείς όπως η απασχόληση στον ΕΦΚΑ για εκκαθάριση συντάξεων (άρα συμβάλει στη μη πρόσληψη προσωπικού για κάλυψη αναγκών τους) και μάλιστα σε μια εποχή όπου αυξάνεται η υποστελέχωση, αλλά και την επέκταση του μέτρου της αναστολής καθηκόντων (που παρολίγον να οδηγούσαν σε απολύσεις) στο πλαίσιο «ισότητας» (Δελτίο Τύπου της 13/3/20 και αρ. πρωτ. 03/11-1-2022).

 

  • Σε πλήρη εναρμόνιση με το Υπουργείο Εργασίας, έχει ζητήσει τη θέσπιση της «δυνατότητας» για δεύτερη εργασία ταυτόχρονα με το αίτημα για αύξηση μισθών. Το ερώτημα είναι βεβαίως, όταν ένα συνδικαλιστικό σωματείο ζητάει νομιμοποίηση της δεύτερης εργασίας, τότε γιατί να δοθούν αυξήσεις σε μισθούς και γιατί να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας (αρ.πρ.747/27-11-2023).

 

  • Προσφάτως με αφορμή τη διαρροή σχεδίου νόμου σε ΜΜΕ, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει ίδρυση Κοινού Σώματος Υγειονομικών και Σώματος Πληροφορικής. για μια ακόμα φορά όχι μόνο υπήρξε καθησυχαστική ότι όλα βαίνουν καλώς, αλλά δήλωσε σχεδόν εντυπωσιασμένη από τις ενέργειες της Ηγεσίας, παρά το γεγονός ότι έχει προκληθεί θύελλα αντιδράσεων (αρ.πρ. 50/7-2-2024 και αρ.πρ. 60/21-2-2024).

 

  • Για τη δε, απαράδεκτη υπόθεση της υποχρεωτικής παρακράτησης των 30 € υπέρ ιδιώτη, ενέργεια που παρουσιάστηκε δήθεν ως συνδικαλιστική εισφορά μελών για το έτος 2024, δεν θα σχολιάσουμε τίποτα (εξάλλου υφίστανται και οι ανακοινώσεις μας, αλλά κυρίως τα αρ.πρ. 749/2023, 750/2023 και 751/2023, όπου μεταξύ άλλων υπήρξε και δημόσια παραδοχή για εγχρήματο αντάλλαγμα υπό μορφή χορηγίας!)

 

  • Τέλος, αναφορικά με το άνευ όρων αίτημα για νέο μισθολόγιο με πρωτοβουλία της Ηγεσίας (το οποίο βρίσκεται στα σκαριά και είναι εναρμονισμένο με το πνεύμα των περικοπών που έφερε η «‘‘προσαύξηση’’ στο επίδομα ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας») (ανακοίνωση από 30/10/2018 και ψήφισμα του Γενικού Συμβουλίου από 9/6/22), υπενθυμίζουμε (μαζί με τις λοιπές θέσης της έτερης Ομοσπονδίας περί τα οικονομικά) τα εξής:

α.   Τις δύο αποφάσεις της ολομέλειας του ΣτΕ (υπ’ αριθμ. 309/2021 και 310/2021) που αποτέλεσαν ταφόπλακα στην προσπάθειά μας για αναβάθμιση του υφιστάμενου μισθολογίου.

β.   Ανακοίνωση που είχε δημοσιευθεί το Δεκέμβριο 2018, με την οποίαν δηλωνόταν ότι οι αποφάσεις του ΔΣ (μεταξύ άλλων) δεν μπορούν να αγνοήσουν την τάση του ΣτΕ να λαμβάνει υπόψιν το «δημοσιονομικό κόστος».

γ.   Την επί σειρά ετών απόρριψη του «δικαστικού ακτιβισμού» (όπως είχε αποκληθεί) και κατ’ επέκταση την εναντίωση στις διεκδικήσεις των δεδουλευμένων και των δικαιωμάτων μας, που είχε συνοδευθεί ακόμα και από πολιτική ευαρέσκεια, όπου προκειμένου να ξεφορτωθούν τη «ρετσινιά» φτάσαμε σε σημείο να χρησιμοποιούνται ψεύδη ότι ήταν δήθεν η ΠΟΕΣ αυτή που απέτρεπε τους στρατιωτικούς από τις διεκδικήσεις.

δ.   Τη μη υποβολή αίτησης ακύρωσης στο ΣτΕ κατά της άθλιας ΚΥΑ για την «‘‘προσαύξηση’’ στο επίδομα ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας», την οποίαν εξάλλου έχει υπερασπιστεί.

Από τα παραπάνω αδιάσειστα στοιχεία, που ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει προκύπτει ένας τεράστιος εμπαιγμός: υπάρχει μια Ομοσπονδία που δηλώνει συνεχώς ότι «όλα τα καταφέρνει» προς όφελος των στρατιωτικών, αλλά περιέργως δείχνει να βάζει διαρκώς πλάτη σε ό,τι δυσμενές μέτρο επιχειρεί να φέρει η Ηγεσία (ως «πλάτη» νοούνται και οι διαψεύσεις). Μάλλον κάποιοι νομίζουν ότι επειδή οι στρατιωτικοί έχουν πάρα πολλά προβλήματα που διαρκώς αυξάνονται, και γι’αυτό δεν θυμούνται (ή δεν ενδιαφέρονται για) το βίο και την πολιτεία κάποιων, δεν τη θυμόμαστε ούτε εμείς. Αυτό όχι μόνο δεν ισχύει αλλά έχουμε και πλήρες αρχείο, ακόμα κι αν ξεχάσαμε κάποιο έγγραφο ενδιαφέροντος.

Όποιος παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και δεν τρώει το διακινούμενο σανό, αντιλαμβάνεται ότι, δυστυχώς, μόνο η ΠΟΕΣ βρίσκεται με ΠΡΑΞΕΙΣ απέναντι σε όλες τις δυσμενείς εξελίξεις, είτε με τις αποκαλύψεις της, είτε με τη συνεχή διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας στα Δικαστήρια, είτε με την υποβολή ρεαλιστικών προτάσεων, η μη υλοποίηση των οποίων φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση την Ηγεσία. Εμείς θα συνεχίσουμε έτσι απέχοντας από κάθε μορφής οιωνεί εργοδοτικού συνδικαλισμού. Εικάζουμε, βέβαια, ότι όλοι στο δρόμο που έχουν χαράξει θα παραμείνουν, ό,τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό. Αν μη τι άλλο υπάρχουν και κάποιες «καρέκλες» που πρέπει να τύχουν υπεράσπισης. Κατανοητό. Μόνο, παρακαλούμε θερμά, όχι άλλη πληροφορία, αλήθειες και διαβεβαιώσεις: κουραστήκαμε.