Όλο το προηγούμενο διάστημα τα στελέχη των ΕΔ ακούν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να δηλώνει στα ΜΜΕ ότι είναι περήφανη για το προσωπικό και κάνει τα πάντα για να αυξήσει το βιοτικό επίπεδο. Μέχρι και ψεύδη ακούγονται για να υπηρετηθεί το... προπαγανδιστικό αφήγημα. Ακόμα και ο Πρωθυπουργός της χώρας στις 17 Δεκεμβρίου 2022 από το βήμα της Βουλής είπε: «Ενώ μετά τις Ένοπλες Δυνάμεις και οι μάχιμοι λιμενικοί και αστυνομικοί θα λάβουν έκτακτη ενίσχυση 600 ευρώ», αφήνοντας να εννοηθεί ότι τα στελέχη των ΕΔ έχουν λάβει τα 600 Ευρώ και θα τα πάρουν και οι υπόλοιποι (Αστυνομικοί – Λιμενικοί).
Βέβαια αυτό δεν ισχύει για αριθμό στελεχών των ΕΔ που υπηρετούν σε υπηρεσίες του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ (όχι των Γενικών Επιτελείων). Συγκεκριμένα αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ διαταγή διάθεσης πίστωσης (με ημερομηνία έκδοσης 27/3/2024), με την οποία ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ (δεν υπάρχει πίνακας με τα στοιχεία του προσωπικού), θα μοιραστούν (ή μοιράστηκαν ήδη) 60.000 Ευρώ, ως Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων (Κ.Ε.Δ.Σ).
Το σχετικό έγγραφο μπορείτε να το δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A89626-%CE%A6%CE%A1%CE%A4?inline=true
Η ίδια πρακτική ακολουθήθηκε και το 2023 όταν 58 άτομα μοιράστηκαν 66.000 Ευρώ : https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%9C%CE%97%CE%A96-1%CE%A5%CE%9E?inline=true
Η διαφορά των 2 εγγράφων έγκειται στο γεγονός ότι ενώ στη διαταγή του 2023 αναφέρονταν τα ονόματα των δικαιούχων, στο έγγραφο του 2024, δεν υπάρχουν στοιχεία, αλλά η γενικόλογη φράση «ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ», Γιατί άραγε ; Μήπως κινδυνεύει η εθνική ασφάλεια ;
Η χορήγηση του ιδιότυπου αυτού «μπόνους» στηρίζεται στο άρθρο 25 του Ν. 4940/2022, η οποία καθορίζει ότι ΔΥΝΑΤΑΙ (δηλ. δεν είναι υποχρεωτική), η καταβολή αυτής της πρόσθετης αμοιβής.
Από τη συνεχιζόμενη εξοργιστική πρακτική του ΥΠΕΘΑ, προκύπτουν καταρχήν (βάσιμα) ερωτηματικά για το εάν όλα τα στελέχη και το πολιτικό προσωπικό που έλαβε το μπόνους, το δικαιούνται, λόγω θέσης και καθηκόντων.
Επιπλέον, πρόσθετα ερωτηματικά (αλλά και οργή) προκαλεί η αναφορά του άρθρου 25 Ν. 4940/2022 ότι το Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων χορηγείται με βάση την επίτευξη συγκεκριμένων ποσοτικών στόχων που σχετίζονται ενδεικτικά με τη δημοσιονομική και ταμειακή διαχείριση, τον έλεγχο και τα αποτελέσματα επί των εσόδων και των δαπανών, τον οικονομικό και δημοσιονομικό προγραμματισμό, την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, την επεξεργασία σημαντικού αριθμού νομοθετικών και κανονιστικών πράξεων δημοσιονομικού περιεχομένου, την επεξεργασία αιτημάτων επί κρατικών εγγυήσεων και εν γένει ποσοτικούς στόχους που συνδέονται με την άσκηση δημοσιονομικής πολιτικής.
Επιπρόσθετα, είναι απορίας άξιο το πώς και από ποιον καθορίστηκαν οι ποσοτικοί στόχοι και πως (και από ποιόν) κρίθηκε ότι αυτοί (οι στόχοι) επιτεύχθηκαν. Για να μην τρελαθούμε λοιπόν ρωτάμε ενδεικτικά:
– Επιτεύχθηκαν με την καθήλωση της ημερήσιας αποζημίωσης των στελεχών των ΕΔ για εκτέλεση υπηρεσίας στα 29,35 Ευρώ όταν για το υπόλοιπο Δημόσιο έχει αυξηθεί στα 40 Ευρώ εδώ και πολλά χρόνια ; Επιτεύχθηκαν επίσης όταν έστω και αυτή η κουτσουρεμένη ημερήσια αποζημίωση ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΙΣΟ όταν το στέλεχος επιστρέφει στην υπηρεσία του, λες και στην επιστροφή όλα τα έξοδα του μειώνονται κατά 50% ;
– Επιτεύχθηκαν με την κατάρτιση, ψήφιση και εφαρμογή της κατάπτυστης ΚΥΑ για την αποζημίωση της νυκτερινής εργασίας των στελεχών των ΕΔ, η οποία πέραν του γεγονότος ότι δεν έχει καμία αναδρομικότητα παρότι θεσπίστηκε το 2017, ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, καθορίζοντας μεν τις νυκτερινές ώρες σε 8 (22:00-06:00), αποζημιώνει ΜΟΝΟ ΤΙΣ 5 με το θηριώδες καθαρό ποσό των 2,06 Ευρώ ανά ώρα ;
– Επιτεύχθηκαν με την πρόσφατη ψήφιση (στο νομοσχέδιο περί του Κέντρου Καινοτομίας…., όπου δεν λήφθησαν υπόψη τα περίπου 9.000 σχόλια στη δημόσια διαβούλευση, του «απλώματος» των διπλών κρατήσεων που καταβάλλουν τα στελέχη για την αναγνώριση των χρόνων που βρίσκονται στα ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ, η οποία προβάλλεται ΧΩΡΙΣ ΝΤΡΟΠΗ ώς αύξηση του μισθού των νέων στελεχών ;
– Επιτεύχθηκαν με την συνέχιση της κατάφωρης αδικίας σε βάρος των σπουδαστών-τριών των Στρατιωτικών Σχολών (ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ) σε σύγκριση με τους σπουδαστές των σχολών της ΕΛ.ΑΣ και του ΛΣ/ΕΛ.ΑΚΤ, οι οποίοι λαμβάνουν 3 ως 4 φορές μικρότερη αποζημίωση ;
– Eπιτεύχθηκαν με την διαρκή εξαίρεση των στελεχών των ΕΔ από κάθε αύξηση που δίνεται στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα (υπενθυμίζεται ότι το επίδομα των 600 Ευρώ που έλαβαν τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ τον Δεκέμβριο του 2022, μέχρι και οι σωφρονιστικοί φύλακες διότι φυλάττουν σύνορα) ;
– Επιτεύχθηκαν με το πετσόκομμα του επιδόματος των «πλευσίμων» (που έγινε επίδομα Ειδικών Αποστολών), το οποίο κατάντησε φιλοδώρημα και η χορήγησή του θα επαφίεται στην καλή θέληση των «πασάδων του ΣΑΓΕ» ;
– Επιτεύχθηκαν με την απουσία σοβαρής και ουσιαστικής μελέτης για την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος των στελεχών με τη χορήγηση επιδόματος στέγασης (με βάση την οικογενειακή κατάσταση και όχι τον βαθμό) ;
– Επιτεύχθηκαν με τον καθαρό μισθό του νέου Ανθυπολοχαγού (προέλευσης ΣΣΕ) στα 940 Ευρώ και του νέου Μόνιμου Λοχία (προέλευσης ΣΜΥ) στα 812 Ευρώ ;
– Επιτεύχθηκαν με την υποχρέωση των Αξιωματικών του ΣΞ που αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους τις στολές που φορούν όταν λαμβάνουν το ξίφος από τον/την ΠτΔ ;
– Eπιτεύχθηκαν με την μη επίλυση της διάθεσης χρημάτων για την χορήγηση ταυτοτήτων νέου τύπου στα στελέχη των ΕΔ, τα οποία αναγκάζονται να πληρώνουν περίπου 100 Ευρώ για την έκδοση διαβατηρίου, διότι τα δελτία ταυτότητας που τους χορηγούνται δεν αναγνωρίζονται ως ταξιδιωτικά έγγραφα ;
Πως ακριβώς λοιπόν επιτεύχθηκαν οι περίφημοι «ποσοτικοί στόχοι» όταν τα παραπάνω (και πόσα άλλα ακόμα..) δεν επιλύθηκαν ;
Για μια ακόμη φορά, εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι περισσεύει η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ και η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ της ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ για τα στελέχη των ΕΔ και απουσιάζει παντελώς η ΝΤΡΟΠΗ.
Υ.Γ 1: Καλοφάγωτα…
Υ.Γ 2: Οι κ. Αρχηγοί του ΓΕΕΘΑ και των Γενικών Επιτελείων έχουν να πουν κάτι ή όλα είναι εξαιρετικά ; Αλήθεια πόσο στοίχισε η μετακίνηση του προσωπικού και η πτήση 5 Ελικοπτέρων στις εορταστικές εκδηλώσεις στην Κέρκυρα, νησί καταγωγής του κ. Δένδια ;
Υ.Γ 3: Για όσους καλοθελητές σπεύσουν να κρυφτούν πίσω από τον Νόμο, υπενθυμίζουμε τη λέξη ΔΥΝΑΤΑΙ που αναφέρεται στην παράγραφο 1 του σχετικού άρθρου.