Υπάρχει ένα κίνημα, που δυναμώνει και εξαπλώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα διαδικτυακά φόρουμ κατά της υπερκατανάλωσης: Είναι η πρόκληση της «μη αγοράς». Το KREPORT παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον άρθρο του axios.com για το νέο κίνημα που κερδίζει ολοένα και περισσότερους φανατικούς φίλους.
Το κίνημα μη αγοράς προσφέρει συμβουλές, υποστήριξη και αλληλεγγύη σε όσους προσπαθούν να αποτινάξουν τη συνήθεια να ξοδεύουν όλο και περισσότερα χρήματα – και να σωρεύουν όλο και περισσότερα μη αναγκαία πράγματα.
Πώς δουλεύει: Οι άνθρωποι θέτουν στους εαυτούς τους την πρόκληση να μην αγοράσουν τίποτα που δεν είναι απαραίτητα για ένα χρονικό διάστημα – συχνά για ένα έτος. Αυτό σημαίνει όχι καινούργια ρούχα, παπούτσια ή gadgets -και, μερικές φορές, όχι διακοπές ή ακριβά δείπνα έξω.
Η πρόκληση εξαπλώνεται. Αν θέλετε να τη δοκιμάσετε, για ένα μήνα ή για ένα χρόνο, εδώ είναι μερικές συμβουλές που συνέλεξε το AP από ανθρώπους που το κάνουν.
Πρώτη συμβουλή: Εντοπίστε τις αδυναμίες σας. Ίσως μαγειρεύετε τα γεύματά σας στο σπίτι, αλλά ψωνίζετε συχνά καινούργια ρούχα. Ή, πάλι, ψωνίζετε σπάνια, αλλά λατρεύετε να τρώτε έξω. Βρείτε τι είδους υπερβολικές δαπάνες πρέπει να στοχεύσετε.
Δεύτερη συμβουλή: Ακυρώστε, ακυρώστε, ακυρώστε, ακυρώστε. Ένας βασικός παράγοντας που οδηγεί στην υπερκατανάλωση είναι το μάρκετινγκ, ότι κατακλυζόμαστε από μηνύματα που δείχνουν ανθρώπους να αγοράζουν και να δοκιμάζουν νέα προϊόντα – και να μας λένε να τα αγοράσουμε κι εμείς. Εγκαταλείψτε τα apps που σας βάζουν σε πειρασμό.
Τρίτη συμβουλή: Δώστε στον εαυτό σας περιθώρια. Όπως με κάθε απόφαση, και σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν μπρος-πίσω. Αν κάνετε ένα λάθος και υποχωρήσετε σε μια αγορά που είχατε ορκιστεί να αποφύγετε, επανορθώστε. Εφόσον είναι εφικτό, επιστρέψτε την!