Η υπόθεση με το ελικόπτερο 51 του Πολεμικού Ναυτικού είναι όπως λένε οι πληροφορίες πολύ σοβαρότερη απ΄ ότι θέλουν να μας κάνει να πιστέψουμε με τη σιωπή της η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ αλλά και του ΓΕΝ. Η τακτική ότι «δεν υπάρχει θέμα όσο δεν μιλάμε» παραμένει επιλογή που υποτιμά τους πολίτες…Οι οποίοι είναι φορολογούμενοι και έχουν πληρώσει τα ελικόπτερα…Και αυτά που βυθίστηκαν στο Στεφανοβίκειο και αυτά που μετά από συντηρήσεις παραδίδονται με προβλήματα για χρήση…
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη «απογείωσε» την πρακτική της παραχώρησης έργου συντήρησης ιπτάμενων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων σε ιδιώτες. Κι άλλες κυβερνήσεις είχαν ακολουθήσει αυτή την πρακτική, αλλά η σημερινή που έχει μια αδυναμία στην «ιδιωτική πρωτοβουλία» του έδωσε και κατάλαβε.
Το ελικόπτερο 51 του ΠΝ είχε σταλεί για συντήρηση σε ιδιωτική εταιρεία.
Όταν παραδόθηκε στο ΠΝ παρουσίαζε προβλήματα που είχαν να κάνουν με ανεξήγητες αυξομειώσεις στις στροφές του. Οι τεχνικοί του ΠΝ έκαναν ρυθμίσεις και το ελικόπτερο συνέχισε τις δοκιμαστικές πτήσεις μέχρι που σε μία απ΄ αυτές πλήρωμα και όσοι επέβαιναν για να επιβλέψουν τη δοκιμή τρόμαξαν, πιστεύοντας ότι δεν θα τα καταφέρουν να προσγειωθούν! Η εμπειρία του πληρώματος ήταν πολύτιμη.
Μετά από ενδελεχή έλεγχο οι τεχνικοί του ΠΝ διαπίστωσαν ότι το πρόβλημα είχε να κάνει με λάθος στην τοποθέτηση συστημάτων που έχουν να κάνουν με το κεντρικό στροφείο του ελικοπτέρου. Η τοποθέτηση κάποιων εξαρτημάτων είχε γίνει «ανάποδα»…
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ζημιά είναι πολύ μεγάλη. Και σε κόστος… Δεν μπορεί να επιδιορθωθεί ούτε από την ιδιωτική εταιρεία που είχε αναλάβει την συντήρηση του ελικοπτέρου, ούτε καν από την ΕΑΒ. Μόνη λύση να απευθυνθεί το ΠΝ στους Αμερικανούς κατασκευαστές του ελικοπτέρου.
Το ΓΕΝ τι να λέει για όλα αυτά;
Πόσο θα μας κοστίσει η επισκευή;
Ποιος θα την πληρώσει;
Πόσο θα μείνει εκτός χρήσης το ελικόπτερο;
Το ΥΠΕΘΑ οφείλει να μας πει τι προβλέπουν οι συμφωνίες που έχουν γίνει με ιδιώτες για τη συντήρηση ιπτάμενων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων. Τι γίνεται σε περιπτώσεις που η συντήρηση από ιδιώτες δεν πάει καλά;
Και ένα ερώτημα και προς το ΥΠΕΘΑ και προς το ΓΕΝ:
Στέλνουν τα κλιμάκια που προβλέπονται για ποιοτικό έλεγχο στις ιδιωτικές εταιρείες που έχουν αναλάβει συντηρήσεις;
Ρωτάμε ,γιατί όπως πληροφορηθήκαμε το καλοκαίρι του 2022 , η ομάδα του ΠΝ που πήγε για να κάνει τον σχετικό ποιοτικό έλεγχο δεν έγινε δεκτή από ιδιωτική εταιρεία που είχε αναλάβει συντήρηση εναέριου μέσου.