Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σε όλον το κόσμο με επιμονή πειραματίζονται αναζητώντας το αυτοκίνητο που θα κινείται με την φθηνότερη λύση, που είναι φυσικά είτε το ύδωρ, είτε η ηλιακή ενέργεια.
Μια εταιρεία τόλμησε και ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο που κάνει χρήση καυσίμου το ύδωρ, έστω και θεωρητικά, αναφέρει ξένο ΜΜΕ.
Η ιδέα της τροφοδοσίας ενός αυτοκινήτου με ύδωρ αντί για βενζίνη έχει από καιρό γοητεύσει τόσο τους εφευρέτες όσο και τους περιβαλλοντολόγους.
Τι θα γινόταν αν τα αυτοκίνητα μπορούσαν να λειτουργούν απλώς με υδρογόνο που εξάγεται από το νερό;
Θα παρείχε καθαρή μεταφορά με ενέργεια από την πιο άφθονη ουσία στη Γη.
Ενώ τα αυτοκίνητα που θα κινούνται με ύδωρ έχουν παραμείνει ως επί το πλείστον στο εννοιολογικό στάδιο, μια πρωτοποριακή εταιρεία που ονομάζεται Electriq Global κάνει το όνειρο πραγματικότητα
Με έδρα το Ισραήλ, η Electriq Global έχει αναπτύξει ένα σύστημα που μετατρέπει αποτελεσματικά το ύδωρ σε καύσιμο για να τροφοδοτήσει οχήματα.
Η ισραηλινή τεχνολογία εξάγει υδρογόνο από το ύδωρ και το χρησιμοποιεί για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια που ωθεί το αυτοκίνητο.
Αυτό το άλμα προς τα εμπρός πρόκειται να μεταμορφώσει πλήρως την αυτοκινητοβιομηχανία, ωφελώντας παράλληλα το περιβάλλον, θεωρούν οι ειδικοί της εταιρείας.
Με εκτιμώμενη αυτονομία 1.000 km με γεμάτο το ρεζερβουάρ, το καύσιμο με βάση το ύδωρ της Electriq θα μπορούσε σύντομα να καταστήσει τη βενζίνη ξεπερασμένη, σημειώνουν διάφοροι ειδικοί.
Θεωρητικά αλλά αναπόδεικτα, έτσι λειτουργεί το πρώτο αυτοκίνητο που έχει ως καύσιμο το ύδωρ στην ιστορία.
Η τεχνολογία αυτοκινήτων που αναπτύχθηκε από την ισραηλινή εταιρεία Electriq Global χρησιμοποιεί μια μοναδική νανοτεχνολογία που μπορεί να διασπάσει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο μέσω μιας εξειδικευμένης μεμβράνης.
Αυτή η μεμβράνη λειτουργεί σαν ηλεκτρολυτικό στοιχείο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό για να διασπάσει τα μόρια του νερού στα σύνθετα στοιχεία τους.
Το υδρογόνο που παράγεται από την αντίδραση στη συνέχεια τροφοδοτείται στην κυψέλη καυσίμου του οχήματος. Στην κυψέλη καυσίμου, το υδρογόνο συνδυάζεται με το οξυγόνο από τον αέρα για να δημιουργήσει ηλεκτρικό ρεύμα.
Αυτή η ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα του αυτοκινήτου, κινώντας το όχημα.
Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, το μόνο υποπροϊόν από αυτή την αντίδραση είναι το νερό, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο εκπέμπει μόνο καθαρούς υδρατμούς και όχι επιβλαβείς εκπομπές.
Η μεμβράνη που διασπά τα μόρια του νερού αναπτύχθηκε ειδικά από την Electriq Global. Περιέχει μοναδικά νανοϋλικά που καθιστούν δυνατή την αντίδραση χρησιμοποιώντας πολύ λιγότερο ηλεκτρισμό από ό,τι χρειαζόταν πριν. Αυτή η ανακάλυψη βοηθά να γίνουν βιώσιμη πραγματικότητα τα αυτοκίνητα που κινούνται με νερό που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Η Electriq Global έχει κατασκευάσει πολλά πρωτότυπα για να δοκιμάσει και να βελτιώσει την τεχνολογία καυσίμων με βάση το νερό. Το 2018, δοκίμασαν επιτυχώς στο δρόμο ένα Renault Clio μετασκευασμένο για να λειτουργεί με το σύστημα καυσίμου υδρογόνου κατά παραγγελία.
Το δοκιμαστικό αυτοκίνητο των Ισραηλινών πέτυχε ταχύτητες πάνω από 70 mph και δεν χρειάστηκε καμία τροποποίηση του κινητήρα εκτός από τη σύνδεση σε μια εξωτερική δεξαμενή νερού και μετατροπέα καυσίμου, αναφέρουν πληροφορίες.
Περαιτέρω δοκιμές στο δρόμο έχουν προγραμματιστεί με τη χρήση ενός SUV Suzuki Vitara που είναι εκ των υστέρων εξοπλισμένο με μεγαλύτερο μετατροπέα καυσίμου και δεξαμενή ύδατος για να επεκτείνει την εμβέλειά του.
Στόχος της Electriq είναι να επιδείξει πάνω από 600 μίλια ανά δεξαμενή , συγκρίσιμα με τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα. Μέχρι στιγμής, η τεχνολογία έχει δείξει εξαιρετικά αποτελέσματα σε κανονικές συνθήκες οδήγησης. Ο μετατροπέας καυσίμου εξάγει αποτελεσματικά υδρογόνο από το νερό και το τροφοδοτεί στον κινητήρα χωρίς απώλεια απόδοσης σε σύγκριση με τη βενζίνη.
Μέσω αυστηρών δοκιμών και βελτιώσεων, η Electriq στοχεύει να αποδείξει τη βιωσιμότητα των οχημάτων που κινούνται με ύδωρ για καθημερινή χρήση από τους καταναλωτές. Η αλήθεια είναι ότι ένα τέτοιου τύπου αυτοκίνητο θα μπορούσε να είναι το τέλος της βενζίνης και όλων των ρυπογόνων καυσίμων.
Γνωρίζουμε εδώ και χρόνια ότι το υδρογόνο θα έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση του άνθρακα της κινητικότητας, αλλά όχι σε αυτόν τον βαθμό. Θα το δούμε σύντομα στους δρόμους μας; Ας το ελπίσουμε, δεδομένων των πλεονεκτημάτων του.