Το γεγονός: Την προηγούμενη Παρασκευή οι τρεις (νόμιμοι) Τοποτηρητές Μουφτήδες της Θράκης (Ξάνθης, Κομοτηνής και Διδυμοτείχου) επιχείρησαν να προσευχηθούν σε τέμενος της Ξάνθης.. (γνωστό στους παροικούντες της θρακικής Ιερουσαλήμ ως «ελεγχόμενο» από την Άγκυρα), μέσα στο οποίο βρισκόταν ήδη ο ψευδομουφτής Ξάνθης.
ΠΗΓΗ HELLAS JOURNAL
Αν και μπήκαν χωρίς πρόβλημα, γρήγορα έγιναν αντιληπτοί από τον Χουσεΐν Μπαλτατζή (επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου του Κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας στις τελευταίες ευρωεκλογές), τον Οζάν Αχμέτογλου (πρόεδρο της -απαγορευμένης- Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης) και τον Μπαχρή Μπέλτσο (Αντιπρόεδρο του ΚΙΕΦ). Πολύ σύντομα, οι τρεις διέκοψαν την προσευχή και -παρά τις διαμαρτυρίες των πιστών- δημιούργησαν φασαρία προκειμένου να εκδιώξουν τους τρεις Τοποτηρητές Μουφτήδες, κάτι το οποίο κατάφεραν, ευκολότερα στην περίπτωση των Μουφτήδων Ξάνθης και Διδυμοτείχου, με λίγη περισσότερη προσπάθεια σε εκείνη του Μουφτή Κομοτηνής.
Ο τελευταίος μάλιστα παρακολούθησε την προσευχή έξω από τον περίβολο του τεμένους. Εν συνεχεία, η υποτιθέμενη και αυτοαποκαλούμενη «Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης» (χρηματοδοτούμενη και στηριζόμενη από την Άγκυρα) εξέδωσε ανακοίνωση με τίτλο «Αποδοκιμασία» και περιεχόμενο καταγγελτικό για την ελληνική Πολιτεία και την «καταπίεση» που ασκεί στους Θρακιώτες Μουσουλμάνους.
Το background
Η ελληνική Πολιτεία έλαβε μια γενναία απόφαση και -ανοίγοντας ένα ζήτημα που «έκαιγε»- μετακίνησε το Ιεροσπουδαστήριο (μουσουλμανικό ιεροδιδασκαλείο) της περιοχής από τον Εχίνο (κεφαλοχώρι της ορεινής περιοχής) στην πόλη της Ξάνθης. Στόχος ήταν η στελέχωση του μουσουλμανικού ιερατείου της περιοχής δια της αναβίωσης του βασικού μέσου «παραγωγής» Ιμάμηδων.
Γιατί «έκαιγε» το ζήτημα; Μα διότι βασικός στόχος της Τουρκίας εδώ και πολλές δεκαετίες (εσχάτως ακόμη περισσότερο λόγω του νεοϊσλαμιστή και νεοοθωμανού Προέδρου Ερντογάν) είναι η ταύτιση Τουρκίας και σουνιτικού Ισλάμ, αγνοώντας ότι στη Θράκη υπάρχουν και μη Τούρκοι (Πομάκοι, Ρομά), αλλά και μη σουνίτες (Μπεκτασήδες) Μουσουλμάνοι. Σωστός Μουσουλμάνος είναι μόνον ο Τούρκος, όπως σωστός Μουφτής είναι μόνον εκείνος που έχει η Άγκυρα επιλέξει και επιβάλει μέσω μιας αδιαφανούς «ψηφοφορίας» με ελάχιστη συμμετοχή των πιστών (σύμφωνα με πληροφορίες, ο «εκλεγμένος» Μουφτης Ξάνθης Μουσταφά Τράμπα «εξελέγη» το 2022 με μόλις 1000-2000 «ψήφους», ενώ οι Ξανθιώτες Μουσουλμάνοι ανέρχονται σε σχεδόν 50.000 άτομα).
Το ελληνικό κράτος, λοιπόν, επέλεξε -αν και πολλαπλώς στραπατσαρισμένο- να χρηματοδοτήσει την στέγαση του Ιεροσπουδαστηρίου (και μάλιστα σε βακούφι). Το κτήριο εγκαινιάστηκε την Παρασκευή με διακριτικότητα και αξιοπρέπεια, αλλά και εν μέσω των ήχων του καλέσματος για την μεγάλη προσευχή της Παρασκευής. Όπως άλλωστε επέτασσε η στρατηγική της ελληνικής Πολιτείας (που επέλεξε να δώσει για το έργο πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ), αλλά και η δομική της ανεκτικότητα. Υπό την διοίκησή της άλλωστε είναι που τα τελευταία εκατό χρόνια οι Θρακιώτες Μουσουλμάνοι έχουν αυξηθεί και προοδεύσει – σε αντίθεση με τους Κωνσταντινουπολίτες, τους Ίμβριους και τους Τενέδιους που έχουν εξανεμιστεί.
Αντί για Υπουργούς και Περιφερειάρχες, στα εγκαίνια παρέστησαν οι υπηρεσιακές και θρησκευτικές Αρχές της περιοχής, αλλά και ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων. Προσκλήθηκε μάλιστα και ο Τούρκος Γενικός Πρόξενος, ο οποίος επέλεξε να αγνοήσει την πρόσκληση, αν και λίγη ώρα αργότερα εμφανίστηκε θριαμβευτής στο τέμενος από το οποίο είχαν εκδιώξει οι πράκτορές του τους τρείς νόμιμους Μουφτήδες για να επικροτήσει την πράξη τους.
Και τώρα τι;
Τι θα έπρεπε να κάνει η ελληνική Πολιτεία; Να στείλει την αστυνομία; Να συλλάβει επί τόπου τον ψευδομουφτή και τα υπόλοιπα πρακτοράκια; Να απελάσει τον Τούρκο Πρόξενο και να κλείσει το τουρκικό Γενικό Προξενείο στην Κομοτηνή; Αν και πολύ θα το ήθελα, η απάντηση δυστυχώς είναι όχι. Διότι η Ελλάδα έχει κράτος. Στραπατσαρισμένο, υποστελεχωμένο, διάτρητο, δυσκίνητο και ό,τι άλλο θέλετε. Αλλά έχει (ή τουλάχιστον προσπαθεί να έχει) ευρωπαϊκό κράτος. Δεν έχει ούτε ανατολίτικο ντοβλέτι, ούτε δικτατορία. Που αν δεν του αρέσει κάτι, το σβήνει μονοκοντυλιά υμνώντας τον εαυτό του και τον -αιώνιο- πατερούλη που το κυβερνά.
Επομένως, οφείλει να αποδεχτεί ότι μια μειοψηφία εντός της μειονότητας (ακόμη και αν είναι 1000 άτομα) έχει αποδεχθεί τον Μουσταφά Τράμπα για θρησκευτικό ηγέτη. Και να παρέχει σε όλους (ή όσους εξ αυτών θέλουν) θρησκευτική εκπαίδευση. Ως οφείλει σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους. Αυτό το οποίο δεν μπορεί να αποδεχτεί όμως είναι ο τραμπουκισμός. Και επομένως ο εισαγγελέας, που -εξ όσων πληροφορούμαστε- προτίθεται αυτεπάγγελτα να ασκήσει ποινική δίωξη, θα πρέπει να επιβάλλει και ποινές. Την πρέπουσα για τραμπούκους όμως.
Όχι για πράκτορες (που είναι βέβαια). Σιγά μην ολόκληρο κράτος δώσει σημασία σε τρεις που πληρώνονται για να τραμπουκίζει ηλικιωμένους που πάνε να κάνουν την προσευχή τους. Και μετά, το ελληνικό κράτος οφείλει να συνεχίσει αυτό που κάνει. Να αποδεικνύει καθημερινά στους Θρακιώτες Μουσουλμάνους ότι, όπως και οι Θρακιώτες Χριστιανοί, καθώς εδώ γεννιούνται, μεγαλώνουν, κάνουν βιός και οικογένειες και πεθαίνουν, λύσεις από την Τουρκία δεν μπορούν να έρθουν. Από την Τουρκία μόνο προβλήματα μπορούν να έρθουν. Το είδαμε στην Κύπρο. Μην το δούμε και στην Θράκη.
Και ένα υστερόγραφο
Για όσους αναρωτιούνται πως κυριάρχησε το ΚΙΕΦ στις τελευταίες ευρωεκλογές (όπως και στις προηγούμενες), η απάντηση μόλις φωτίστηκε. Κυριάρχησε (αν και περιορισμένα, όπως είχαμε πει) λόγω τραμπουκισμών. Με νταήδες θρασύδειλους που απειλούν γεροντάκια και καταλαβαίνουν μόνον από ντοβλέτι και Σουλτάνους. Το θέμα είναι η ελληνική Πολιτεία να δείξει ότι είναι κράτος. Να σεβαστεί τον εαυτό της, να μην πέσει στο επίπεδό τους και να αφήσει την διοίκηση και την ανεξάρτητη δικαιοσύνη να κάνουν την δουλειά τους.
Να θυμίσουμε μόνον ότι στις τελευταίες ευρωεκλογές, ο υποψήφιος (του ΚΙΕΦ) που παραβίασε την εκλογική νομοθεσία στην Κομοτηνή απελευθερώθηκε με τηλεφώνημα Μαξίμου, ο δε υποψήφιος (της Ελληνικής Λύσης) που έκανε το ίδιο στην Θεσσαλονίκη διανυκτέρευσε στο κρατητήριο, όπως άλλωστε προβλέπεται από τον νόμο. Ισονομία λοιπόν κύριοι της ελληνικής Πολιτείας. Ισονομία και ισοπολιτεία.
Διότι σε όποιο κράτος δε συμπεριφέρεται έτσι, οι πολίτες του τείνουν να παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους. Όπως έγινε πριν από έξι μήνες στην Σμίνθη, ένα πομακοχώρι της Ξάνθης. Όπου οι πιστοί έθεσαν στον ψευδομουφτή ένα δίλημμα: ή σταματάς την πολιτική της Τουρκίας και κάθεσαι να κάνεις την προσευχή σου σαν πιστός μουσουλμάνος ή φεύγεις και αναζητάς άλλο Τέμενος. Σωστοί οι Σμινθιώτες…