25 Οκτ 2024

Πώς τολμάς; Γροθιά στο πολιτικό κατεστημένο το νέο τραγούδι του Νικηφόρου!

 

Γροθιά στο στομάχι του πολιτικού κατεστημένου της Ελλάδας αποτελεί το νέο τραγούδι του Νικηφόρου. Στο Μάτι του κυκλώνα, στις ράγες της ντροπής, στην τόση δυσοσμία αυτής της διαδρομής, κρατήσου λίγο ακόμα, ο δρόμος είναι μακρύς, μα πίστεψε σε εσένα και θα σαι νικητής….

Αυτό είναι το εισαγωγικό μήνυμα που εκφωνεί ο αγαπημένος καλλιτέχνης στο νέο του Video Clip σε σκηνοθεσία του καταξιωμένου Steven Airth.

Ο Νικηφόρος Βυθούλκας για πρώτη φορά σε δισκογραφική του δουλειά ανατρέπει την «πεπατημένη» του και καταδεικνύει συνολικά το πολιτικό σύστημα. Το Music Video εστιάζει στα κοινωνικοπολιτικά μηνύματα και κυρίως περιγράφει με τρόπο κινηματογραφικό και με μια διαφορετική ματιά τα συγκλονιστικότερα γεγονότα των τελευταίων ετών, τα γεγονότα εκείνα που σημάδεψαν τη κοινωνία αλλά και την καθημερινότητα μας.

Ένας δακρυσμένος τσολιάς απέναντι στο πελατειακό γεμάτο παθογένειες σύστημα, τα Τέμπη, οι πυρκαγιές, οι πνιγμοί, ο ρατσισμός , η ακρίβεια, τα επιδόματα, η παγκοσμιοποίηση. Όλα αυτά σε κάτι παραπάνω από τρία καθηλωτικά λεπτά στο νέο τραγούδι του Νικηφόρου Βυθούλκα «Ήρωας Είσαι».

Συγκλονιστικό βίντεοκλιπ

Το βίντεοκλιπ ξεκινά με πλάνο που εστιάζει στο βιβλίο της ιστορίας του ελληνικού έθνους και ένα χέρι πολιτικού, να προσπαθεί να κόψει ένα κομμάτι από γλυκό, το οποίο και τρώει, φορώντας καλά του ρούχα, ενώ στη μπροστινή τσέπη του σακακιού του, το μαντήλι έχει τρεις αποχρώσεις, μπλε, πράσινο και κόκκινο, που παραπέμπουν σε κομματικές προτιμήσεις των Ελλήνων.

Αμέσως μετά μπαίνει το πρώτο κουπλέ, με τον ερμηνευτεί να ξεκινά το τραγούδι, λέγοντας «Δεν έχεις ιερό και σίγουρα Θεό», με το πλάνο να ανοίγει και να δείχνει όλο το γραφείο του πολιτικού, ο οποίος στο αριστερό του χέρι είναι σε στάση προσοχής ένας Εύζωνας, ενώ στο δεξί του ένας άνθρωπος, προφανώς ψηφοφόρος, που έχει γονατίσει και απλώνει το χέρι του, για να πάρει σαν ελεημοσύνη κάποιο ρουσφέτι που στο βίντεοκλιπ συμβολίζει ένα κομμάτι που ψωμί που του δίνεται.

«Ανθρώπους σπαταλάς» συνεχίζει ο στόχος και η κάμερα κάνει ζουμ την ώρα που ο πολιτικός απολαμβάνει ένα πλούσιο γεύμα, ενώ ο ψηφοφόρος τρώει τα ψύχουλα.

«Τις τύψεις πως μπορείς και κουβαλάς», αναφέρει ο τραγουδιστής, με τη φυσιογνωμία του τσολιά να μπαίνει στην εικόνα και το βλέμμα του να πιάνει το φαγοπότι του πολιτικού.

«Ήρωας είσαι», συνεχίζει με το πλάνο να φεύγει από το γραφείο και να δείχνει, έναν άνθρωπο να κολυμπά με αγωνιώδη προσπάθεια και να πνίγεται στα ρηχά υπό το βλέμμα άλλων θεατών που τον απαθανατίζουν με τα κινητά τους.

«Σε άλλη ζωή θα ήσουν φονιάς, σκοτώνεις μονομιάς, δεν έχεις θέματα καρδιάς, δεν ασχολείσαι», λέει ο Νικηφόρος.

«Με ποιο δικαίωμα στα μάτια με κοιτάς, τόσος κατήφορος, τέλος δεν έχει», συμπληρώνει με το πλάνο να δείχνει μια γυναίκα λευκοντυμένη σε σιδηροδρομικό σταθμό, όπου χαιρετά το τρένο που περνά, μια εικόνα που προφανώς παραπέμπει στην Τραγωδία των Τεμπών, αφού μετά το πέρασμα της αμαξοστοιχίας, η γυναίκα καταρρέει και δίπλα της εμφανίζονται μαυροφορεμένες κλαίουσες, με τον τραγουδιστή να συμπληρώνει «είσαι για λύπηση ποιο κάτω πού να πας; Κοίτα σε φτύνουνε και εσύ νομίζεις βρέχει. Κάνενας άνθρωπος το θράσος σου δεν έχει. Περνάς με κόκκινα τους νόμους της καρδιάς και ο καθρέπτης που κοιτιέσαι δεν σε αντέχει». Σε εκείνο το σημείο εμφανίζονται κουκουλοφόροι που κρατούν σημαίες κίτρινες, μπλε, λευκές και κόκκινες, ενώ ανάμεσά τους περνά σαν σπρίντερ Αφρικανός που τρέχει έχοντας την ελληνική σημαία στις πλάτες του, σαν να κόβει το νήμα σε κούρσα 100 μέτρων και στο τέλος σηκώνει με χαμόγελο και υπερηφάνεια το ελληνικό σύμβολο. Εκείνη την ώρα εμφανίζεται μια φιγούρα μουστακαλή και με γκλοπο προσπαθεί να τον χτυπήσει.

«Δεν μπαίνεις φυλακή, σκοτώνεις και όπου βγει. Αγάπες ξεπετάς. Ανθρώπους στα σκουπίδια που πετάς», λέει ο στίχος την ώρα που δείχνει έναν πατέρα να βάζει σε κλουβί τον γιο του, αντί να διαβάσει, για να παρακολουθήσει τηλεόραση.

«Έτσι κινείσαι, μοιάζεις κομμάτι της καρδιάς, γίνεσαι μέρος να ακουμπάς, παίζεις παράσταση λοιπόν, δεν συγκινείσαι, θέατρο είσαι», τραγουδα ο νικηφόρος, την ώρα που ο πολιτικός βάζει έναν καφέ από ντελίβερι στο χέρι ενός αγάλματος, το οποίο ζωντανεύει και τρώει μπέργκερ, ένα μήνυμα που σίγουρα παραπέμπει στις διατροφικές συνήθειες των νεοελλήνων, ενώ στο τέλος παρεμβάλλονται πλάνα από γυναίκες με παραδοσιακές φορεσίες να χορεύουν σε καμμένα δέντρα. 

Δείτε το βίντεοκλιπ: