Απίστευτα πράγματα συνέβησαν στον Έβρο κατά την επίσκεψη του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις μεταφορές Βασίλη Οικονόμου, όπου πήγε για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Ο Οικονόμου πήγε διαδοχικά στην Αλεξανδρούπολη, στο Σουφλί, στο Διδυμότειχο, στο Πύθιο, στην Ορεστιάδα, στα Δίκαια, στο Ορμένιο και στον Έβρο και γελάνε κι οι… πέτρες με όσα έγιναν εκεί.
Επιβιβάστηκε, λοιπόν, ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών στον συρμό για την τελευταία δοκιμαστική διαδρομή με προορισμό το Ορμένιο, επιβεβαιώνοντας την τεχνική ετοιμότητα της γραμμής.
Η τεχνική ετοιμότητα μπορεί να επιβεβαιώθηκε, όπως ανέφερε το δελτίο Τύπου του υπουργείου, αλλά τα στιγμιότυπα σε ισόπεδες διαβάσεις, να σταματάει το τρένο, να κατεβαίνει υπάλληλος και με σημαιάκι να σταματάει διερχόμενα αυτοκίνητα μέχρι να περάσει ο συρμός και να επιβιβάζεται σε αυτόν, μέχρι να… κατέβει στην επόμενη διάβαση, ήταν κωμικοτραγικά.
Στο Σουφλί
Πρώτος σταθμός του δοκιμαστικού δρομολογίου ήταν το Σουφλί. Ένας σιδηροδρομικός σταθμός κλειστός επί χρόνια, χωρίς υπαλλήλους φυσικά, με λουκέτα, κατεστραμμένος και με φθορές σε πολλά σημεία.
Ο δήμαρχος Σουφλίου, Παναγιώτης Καλακίκος, που τον υποδέχτηκε, δεν μάσησε τα λόγια του και τα… έψαλε στον αρμόδιο υφυπουργό:
«Οι γραμμές που βλέπετε κάναμε έναν αγώνα να μεταφερθούν έξω από την πόλη. Αυτήν τη στιγμή βλέπετε κτίρια ερείπια, βλέπετε μπάρες κατεβασμένες και λουκέτα. Περίμενα να έρθετε και να κόψετε τα λουκέτα, να ανοίξει ο σταθμός και να έρθουν υπάλληλοι για να τον λειτουργήσουν. Μιλάμε για μια εγκατάλειψη και αυτή η εγκατάλειψη θα πρέπει να σταματήσει. Ούτε με εγκαίνια γίνονται ούτε με αυτές τις γραμμές πάμε για το Εβρος ΜΕΤΑ, αλλά ούτε για το Εβρος ΠΡΙΝ. Το 1950 είχαμε γραμμές για Κωνσταντινούπολη, γραμμές για Βουλγαρία και Σκόπια, τώρα δεν υπάρχει τίποτα. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα και πιστώσεις; Τα 250.000 ευρώ για ανακαίνιση όλων των κλειστών σταθμών δεν φτάνουν ούτε γι’ αυτό το παρατημένο χρόνια κτίριο που βλέπετε» του είπε ξεκάθαρα ο κ. Καλακίκος.
Στη συνέχεια το τρένο έφτασε στον επίσης κλειστό επί χρόνια και χωρίς υπαλλήλους σιδηροδρομικό σταθμό Διδυμοτείχου και ακολούθως στον επίσης κλειστό σιδηροδρομικό σταθμό του Πυθίου και ούτω καθεξής, έως το Ορμένιο.
Πηγή: Εφημερίδα «δημοκρατία»