Περίεργα παιγνίδια με γνήσιο γεωπολιτικό ενδιαφέρον παίζονται γύρω από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τα οποία μόλις τώρα αρχίζουν να αποκρυπτογραφούνται, καθώς οι «παίκτες» ανοίγουν σιγά - σιγά τα χαρτιά τους, σχηματίζοντας τη μεγάλη εικόνα.
Να το ξεκαθαρίσουμε. Αν ευδοκιμήσει η προσφορά του ελβετικού Ομίλου Dreyfus, τότε είναι πολύ πιθανό να ανοίξει η «κερκόπορτα» για την παρουσία της Τουρκίας του Ερντογάν στον ΟΛΘ.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή για να καταλάβουν όλοι το γεωπολιτικό παζλ. Πριν από λίγες εβδομάδες έπεσε μια προσφορά από τον Όμιλο Dreyfus για να αποκτήσει με δημόσια προσφορά το 21% του ΟΛΘ των μετοχών που είναι σε free float στο Χρηματιστήριο. Η προσφορά εμφανίσθηκε ως κεραυνός εν αιθρία, απέτυχε και το θέμα εμφανίσθηκε να λήγει.
Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η Dreyfus έχει έλθει σε συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία CMA, η οποία συμμετέχει στην κοινοπραξία που απόκτησε τον έλεγχο του ΟΛΘ υπό την αιγίδα του Ιβάν Σαββίδη, μετά την ιδιωτικοποίησή του. Dreyfus και CMA λειτουργούν πλέον ως αφανείς συνεταίροι και σχεδιάζουν χέρι - χέρι τα επόμενα βήματά τους. Μέσω της συμμετοχής στην κοινοπραξία υπό τον Ιβάν Σαββίδη που ελέγχει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ, οι Γάλλοι κατέχουν περίπου το 20% του ΟΛΘ.
Εδώ λοιπόν αρχίζουν τα περίεργα. Στη μητρική εταιρεία της CMA, με ποσοστό 24% συμμετέχει ο πανίσχυρος τουρκικός Όμιλος Yildirim. Ένας επιχειρηματικός κολοσσός της Τουρκίας, ο οποίος εκτός των άλλων διαθέτει άριστες σχέσεις με το «βαθύ κράτος» της γείτονος και το καθεστώς Ερντογάν.
Μακρόν - Ερντογάν
Σύμφωνα με ανταπόκριση του ΑΠΕ, την Παρασκευή υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία του Ερντογάν με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Επικοινωνίας της τουρκικής προεδρίας, κατά τη διάρκεια της συνομιλίας τους οι δύο ηγέτες συζήτησαν για τις διμερείς σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Γαλλίας.
Στο περιθώριο της συνομιλίας, τουρκικά Μέσα Ενημέρωσης ανέφεραν ότι η γνωστή τουρκική εταιρεία Yıldırım Holding, η οποία κατέχει ποσοστό 24% των μετοχών του Ομίλου CMA , ανέλαβε τη λειτουργία του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Λαττάκειας στη Συρία.
Ο τουρκικός Όμιλος Yildirim, λοιπόν, βασικός μέτοχος της γαλλικής CMA, επενδύει σε λιμάνια της Μεσογείου, ενώ την ίδια στιγμή η «ελληνική» CMA μαζί με την Dreyfus, προετοιμάζουν νέα πρωτοβουλία με σκοπό να διεκδικήσουν τον έλεγχο του ΟΛΘ. Μια «κερκόπορτα» δηλαδή που αν καταφέρει να ανοίξει θα βάλει από την πίσω πόρτα έναν τουρκικό κολοσσό στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Για να καταλήγουμε: Το παιχνίδι που στήνεται γύρω από τον ΟΛΘ από Γάλλους και Ελβετούς είναι «χοντρό», με ιδιαίτερο γεωπολιτικό ενδιαφέρον και έναν κρυφό ρόλο για την Τουρκία του Ερντογάν και ξεφεύγει από τα πλαίσια ενός απλού επιχειρηματικού ανταγωνισμού.
https://www.ieidiseis.gr/