H BMW παρουσίασε την ανανεωμένη ηλεκτροκίνητη ΙX, αλλά η παρουσίασή της έμοιαζε περισσότερο με… μνημόσυνο της ηλεκτροκίνησης, παρά με τον γνωστό πανηγυρικό χαρακτήρα που έχουν οι παρουσιάσεις νέων μοντέλων της.. αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο λόγος; Δεν μπορούν πλέον να συμβιβαστεί το μέγεθος των μπαταριών των οχημάτων με τις απαιτήσεις των αγοραστών για μία «λογική» αυτονομία.
Πόσο «λογική»; Τόση ώστε να μην χρειάζονται επαναφόρτιση κάθε 150 ή 200 χλμ. σε συνθήκες ψύχους ή ζέστης, οπότε λειτουργούν στο «φουλ» τα ερ-κοντίσιον!
Γιατί τα νυν μοντέλα, όπως αυτά που δημιούργησαν το χάος στην Αράχωβα τα Χριστούγεννα, έχουν «ονομαστική» αυτονομία 500 χλμ. και αποδεικνύεται ότι στα 150 χλμ. θέλουν πάλι επαναφόρτιση!
Πού θα επαναφορτιστούν; Στην Ελλάδα αυτό είναι ένα καλό ερώτημα.
Αλλά και να υπήρχαν ποιος δέχεται να σταματά 6-8 ώρες και να φορτίζει το αυτοκίνητό του σε μία εκδρομή των 48 ωρών;
Εν προκειμένω όμως υπήρξε και άλλη μία ενδιαφέρουσα παρέμβαση του καθ’ύλην αρμοδίου του βαυαρικού κολοσσού: Το μέγεθος των μπαταριών στα ΙΧ έχει φτάσει σε οριακό επίπεδο και αύξηση της ονομαστικής αυτονομίας θα δημιουργούσε περαιτέρω μόλυνση του περιβάλλοντος!
Στην παρουσίαση του μοντέλου xDrive 60 που φοράει μια τεράστια μπαταρία χωρητικότητας 115 kWh, από τις οποίες είναι προσβάσιμες οι 109,1 kWh, ο επικεφαλής εξέλιξης της BMW, Frank Weber, ήταν σαφής:
«Οιεταιρείες δεν μπορούν να κάνουν τις μπαταρίες όλο και μεγαλύτερες γιατί τότε τα ηλεκτρονικά οχήματα ως μία λύση αποφυγής της περιβαλλοντικής μόλυνσης δεν θα έχουν πλέον νόημα.
Πλέον οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα αγοράσουν ηλεκτρικό μόνο όταν θα μπορεί να διανύσει πάνω από 1.000 km με μία φόρτιση. Αλλά η κατασκευή ενός τέτοιου EV δημιουργεί ένα άσκοπα κακό αποτύπωμα άνθρακα.
Βέβαια, με εξαίρεση το πετρέλαιο, κανένα άλλο καύσιμο δεν μπορεί να προσφέρει 4ψήφια αυτονομία.
Βενζίνη, υγραέριο, φυσικό αέριο, κανένα δεν ξεπερνά τα 500-600 km.
Όμως για τα υπόλοιπα, οι καταναλωτές δεν σταματούν 8 ώρες για να τα φορτίζουν! Σταματούν σε ένα βενζινάδικο και σε 5′ το πολύ έχουν προσθέσει την πολυπόθητη αυτονομία!
Μόνο η πανάκριβη κινεζική Nio ET7 με μπαταρία 150 kWh ημί-στερέας κατάστασης, μπορεί αποδεδειγμένα να καλύψει 1.070 km με μία φόρτιση.
Αλλά η μπαταρία είναι τόσο ακριβή κι αντί-οικολογική, που ο Κινέζος κατασκευαστής την παρέχει μόνο με πρόγραμμα ενοικίασης για συγκεκριμένες μέρες.
Και πάλι βέβαια τα 1.070 χλμ. σε ιδανικές συνθήκες!

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται κι ο CEO της Lucid Motors, Peter Rawlinson.
Ακούγεται οξύμωρο, από τη στιγμή που η εταιρεία του προσφέρει μοντέλο με αυτονομία άνω των 800 km, αλλά ο ίδιος θεωρεί ότι το μέλλον «είναι στις αυτονομίες πέριξ των 300 km».
Ναι, αλλά οι ονομαστικές των 300 χλμ. μπορεί να είναι ακριβώς «ονομαστικές» και να περιοριστούν στα 100 χλμ. και εν συνεχεία να χρειαστούν 8 ώρες φόρτιση!

«Για να είναι λειτουργικά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, πρέπει οι οδηγοί να βρίσκουν υποδομή φόρτισης όποτε είναι σταθμευμένοι», δηλώνει ο ίδιος!
Κάτι που δεν αφορά την Ελλάδα για τα επόμενα 50 χρόνια τουλάχιστον…
Να σημειώσουμε ότι η τιμή των ορυκτών καυσίμων την επόμενη πενταετία με τις νέες γεωτρήσεις που ξεκινούν οι ΗΠΑ σε επιβεβαιωμένα κοιτάσματα θα κατρακυλήσουν.