Ένα από τα νέα στοιχεία που εισφέρει στη δικαστική έρευνα αφορά τη θέση αυτών των υδρογονανθράκων στο εμπορικό τρένο. «Η πιθανή θέση των υδρογονανθράκων στον συρμό (προκύπτει από τη συνεκτίμηση των διάφορων δεδομένων) είναι στην πρώτη πλατφόρμα της εμπορικής αμαξοστοιχίας» αναφέρεται στο κείμενο, σημειώνοντας ότι «η ανεύρεση πειστηρίων (υλικών πρόσδεσης φορτίου) στα χώματα που αφαιρέθηκαν από την περιοχή εντείνει την υποψία ότι οι δεξαμενές ήταν τοποθετημένες στην πρώτη πλατφόρμα.
Η εύρεση στην περιοχή δύο καπακιών από δοχεία μεταφοράς χημικών (1 m3) ενισχύει τις υποψίες ότι η μεταφορά έγινε με τέτοιου τύπου δοχεία». Επιβεβαιώνει δε και με φωτογραφικά ντοκουμέντα τον πορισματικό ισχυρισμό του. Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, υπάρχουν πλατφόρμες με συρματόσχοινα που έχουν κοπεί απότομα και συρματόσχοινα που έχουν κοπεί με κόφτη.
Στην πρώτη πλατφόρμα δεν υπάρχουν υπολείμματα από τα συρματόσχοινα πρόσδεσης των λαμαρινών επειδή προφανώς δεν υπήρχαν λαμαρίνες. Αυτά τα υπολείμματα μήκους 30-200 εκ. υπάρχουν μόνο στη δεύτερη και στην τρίτη πλατφόρμα και συγκρατούσαν τις λαμαρίνες έως τη στιγμή της σύγκρουσης, γι’ αυτό και κόπηκαν απότομα...