6 Αυγ 2025

Ο ΔΕΔΔΗΕ χρειάστηκε 14 μήνες για να δώσει ρεύμα σε 7 διαμερίσματα - Το ΥΠΕΝ ξέρει τι γίνεται;

 Μετά από τις 60 ημέρες αφυπνίζονται οι υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ στα αιτήματα των πολιτών – καταναλωτών ενώ ο χρόνος υλοποίησης είναι άγνωστος και για τον ίδιο τον διαχειριστή.

Όμως, οι καταγγελίες των πολιτών στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων δεν έχουν κάποιο αποτέλεσμα αφού ο Ρυθμιστής κλείνει την υπόθεση με συστάσεις προς τον ΔΕΔΔΗΕ, με την προοπτική να αποκτήσει κάποια στιγμή επαγγελματική υπόσταση.
Ωστόσο, η υπομονή των πολιτών να καταγγείλουν τον Διαχειριστή στη ΡΑΑΕΥ αποκαλύπτει το κατάντημα του ΔΕΔΔΗΕ και της διοίκησης του Αναστάσιου Μάνου, ο οποίος έχει συμπληρώσει έξι χρόνια στη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου χωρίς να έχει βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών έναντι των πολιτών.
Ο «τραγικός» ΔΕΔΔΗΕ χρειάστηκε 14 μήνες για να δώσει ρεύμα σε επτά διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας.
Το χρονικό καταγράφηκε σε καταγγελία εταιρείας ακινήτων προς την ΡΑΑΕΥ.

Η περιπέτεια άρχισε τον Οκτώβριο του 2023:

• 05.10.2023 αίτημα σύνδεσης 7 νέων παροχών Χ.Τ. και μετατόπισης της εργοταξιακής παροχής (Εταιρεία)
• 07.12.2023 Προσφορά Σύνδεσης μετά από 63 ημέρες (ΔΕΔΔΗΕ)
• 02.01.2024 αποπληρωμή του απαιτούμενου ποσού (Εταιρεία)
• 26.01.2024 συμβόλαιο αγοροπωλησίας χώρου Υ/Σ (ΔΕΔΔΗΕ-Εταιρεία)
• 20.03.2024 εξόφληση υπολοίπου τιμήματος αγοραπωλησίας (ΔΕΔΔΗΕ) & παραλαβή του χώρου για την εγκατάσταση του Υποσταθμού (ΔΕΔΔΗΕ)
• 21.03.2024 επιστολή επιστροφής ποσού 60.00€ (ΔΕΔΔΗΕ)
• 09.06.2024 ενημερωτικό email προ της αναθεώρησης της μελέτης (ΔΕΔΔΗΕ)
• αρχές Νοεμβρίου 2024 τηλεφωνική ενημέρωση μετά την αναθεώρηση της μελέτης (ΔΕΔΔΗΕ)
• 31.07.2024 ημερομηνία παράδοσης των διαμερισμάτων
• 18.11.2024 εξασφάλιση άδειας εκσκαφής - τομής πεζοδρομίου και οδοστρώματος (ΔΕΔΔΗΕ)
• 26.11.2024 εξώδικο προς ΔΕΔΔΗΕ για ολοκλήρωση του έργου έως 30.11.2024 και καταγγελία κοινοποιημένη στη ΡΑΑΕΥ (Εταιρεία)
• 05.12.2024 ολοκλήρωση έργου

Τι …έβγαλε η έρευνα:

Τα ανωτέρω προέκυψαν κατά δήλωση αμφοτέρων των μερών, δεδομένου ότι δεν προσκομίζεται από καμία πλευρά κανένα έγγραφο προς απόδειξη όσων αναφέρονται στις αντίθετες τοποθετήσεις τους. Ως εκ τούτου, η αξιολόγηση της Αρχής εξάγεται κατ΄εκτίμηση και λαμβάνεται υπόψη ότι η έλλειψη τεκμηρίωσης δεν αφορά μόνο τον Διαχειριστή αλλά και τον Καταγγέλλοντα.
Πάντως, η ΡΑΑΕΥ αναγνωρίζει ότι ο Διαχειριστής βρίσκεται σε καταφανή παράβαση χρονικών ορίων αφ'ενός εκ των Εγγυημένων Υπηρεσιών αφ΄ετέρου των χρονοδιαγραμμάτων που ο ίδιος υποχρεούται να προσδιορίζει κατά την προσφορά σύνδεσης και για την απόκλιση εκ των οποίων οφείλει να ενημερώνει και να αιτιολογεί βασίμως και καταλλήλως, σύμφωνα με τις διατάξεις και το νομοθετικό πλαίσιο που αναφέρεται ανωτέρω.

Ο ΔΕΔΔΗΕ αναγνωρίζει ότι καθυστερεί αλλά δεν αλλάζει

Ο Διαχειριστής παραδέχεται την υπέρβαση των ορίων των εγγυημένων υπηρεσιών, επιχειρεί δε να στηρίξει την εξόχως μεγάλης διάρκειας απόκλιση εκ των χρονοδιαγραμμάτων επικαλούμενος, μεταξύ άλλων, αορίστως γενική αδυναμία υποστήριξης αιτημάτων και υποστήριξης δικτύου και περαιτέρω αλλαγή σχεδίων και επανάληψη μελέτης.
Για δε τις καθυστερήσεις και εκτροπές εκ του αρχικού χρονοδιαγράμματος του έργου, μπορεί να σημειωθεί, από τεχνικής άποψης, ότι κατά τη διαδικασία χορήγησης άδειας οικοδομής ο Διαχειριστής έχει ερωτηθεί (από την πολεοδομία, ανάλογα με τα m2 & m3) για την ανάγκη δέσμευσης χώρου για την κατασκευή Υ/Σ για την εξυπηρέτηση τόσο της εν λόγω οικοδομής όσο και για την εξυπηρέτηση μελλοντικών αναγκών (έλεγχος επάρκειας δικτύου) και έχει γνώση τόσο για την αναγκαιότητα του νέου Υ/Σ όσο και για την ενίσχυση του δικτύου υπογείου ή εναέριου στην περιοχή.
Όπως, όμως, προκύπτει από το σχετικά σημεία του χρονικού της υπόθεσης, παρότι ο Διαχειριστής όφειλε να έχει ξεκινήσει να κατασκευάζει τόσο τον μετασχηματιστή όσο και να προχωρήσει στην απαραίτητη ενίσχυση/κατασκευή νέου δικτύου από τη χρονική στιγμή της αίτησης για ηλεκτροδότηση των 7 παροχών (05.10.2023), κατά τα διαλαμβανόμενα στην απάντηση του ΔΕΔΔΗΕ, αποτελεί μεγάλη απόκλιση από το αρχικό χρονοδιάγραμμα, ιδιαιτέρως αν ληφθεί υπόψη και η τελική ημερομηνία ολοκλήρωσης της ηλεκτροδότησης των επίμαχων παροχών, που επισυνέβη, κατά την πληροφόρηση από τον Διαχειριστή, την 05.12.2024.

Η απόφαση: Η ΡΑΑΕΥ απευθύνει ιδιαίτερη και διακριτή σύσταση προς την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. και την καλεί να τηρεί με συνέπεια την υποχρέωση δέουσας ενημέρωσης της Αρχής, δυνάμει του άρθρου 27 παρ. του Νόμου.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr