Διαγωνισμό της ντροπής χαρακτηρίζουν όσοι γνωρίζουν καλά τα της τοπικής αυτοδιοίκησης, τον διαγωνισμό που έβγαλε ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης κατά τη θητεία του τον Ιανουάριο του 2020 για τα έργα οδοποιίας, ο οποίος είχε προϋπολογιστεί περίπου 42 εκατ. ευρώ όταν για όλη την Αττική ήδη τρέχουν... έργα για τους δρόμους ύψους 169 εκατ. ευρώ.Τα όρια του δήμου της Αθήνας σε σχέση με όλους τους δήμους στην Αττική, είναι πολύ μικρά για να δικαιολογούν τόσο μεγάλο προϋπολογισμό.
Φουσκωμένα έργα, χαρά των εργολάβων
Την άποψη αυτή την διατηρούν διότι κατά την περίοδο της δημαρχίας Μπακογιάννη είχαμε κατά γενική ομολογία τεράστια κατασπατάληση δημοτικών κονδυλίων. Δεν έχουν άδικο, αν θυμηθούμε λίγα από τα πιο δαπανηρά έργα, όπως ο Μεγάλος Περίπατος που κόστισε 15 εκατ. ευρώ, ένα έργο-φιάσκο χαρά των εργολάβων που περιλάμβανε χρυσά παγκάκια και κοκοφοίνικες στην οδό Πανεπιστημίου…
Και φυσικά δεν θα αναφέρουμε την τεράστια ταλαιπωρία των καταστηματαρχών του Κέντρου που μερικοί αναγκάστηκαν να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους.
Αν θυμηθούμε, επίσης, τα 18,3 εκατ. ευρώ που δαπάνησε ο δήμος Αθήνας στα σπιτάκια της ανακύκλωσης πληρώνοντας 370 χιλ. ευρώ για κάθε σπιτάκι (όταν ευρωπαϊκά κόστιζαν μόλις 70-90.000 ευρώ) και τώρα ο δήμος ελέγχεται όπως και άλλες κρατικές υπηρεσίες από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία…
37 εκατ. ευρώ για κλαδέματα και δέντρα…
Αν θυμηθούμε τέλος, ότι επί Μπακογιάννη έτρεξε και ένας διαγωνισμός για το πράσινο (κλαδέματα, δενδροφύτευση) προϋπολογισμού 37 εκατ. ευρώ ο οποίος θεωρήθηκε εξίσου πολύ ακριβός, αν σκεφτούμε ότι επί Δούκα το κονδύλι θα είναι τουλάχιστον μισό από τι το είχε προϋπολογίσει ο Μπακογιάννης.
Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό για τα έργα οδοποιίας με σκοπό να κλείσουν οι λακκούβες στους δρόμους των 7 δημοτικών διαμερισμάτων της Αθήνας, τα πράγματα είναι τελείως αμφίσημα. Ο Μπακογιάννης ισχυρίζεται ότι παρέδωσε 854 δρόμους με νέα ασφαλτοστρωση.
Όμως, το αποτέλεσμα σε πολλούς δρόμους κυρίως έξω από το Κέντρο της Αθήνας είναι οικτρό.
Οι λακούβες δεν έκλεισαν ποτέ, άλλες δεν μπαλώθηκαν ποτέ. Υποτίθεται ότι έγινε μία μελέτη και η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου έβγαλε ένα κονδύλιο 42 εκατ. ευρώ για όλες τις λακκούβες των διαμερισμάτων.
Έγινε ποτέ απολογισμός; Όχι.
Όταν έγινε ο διαγωνισμός, η πιο οικονομική προσφορά ήταν από την εταιρεία Οδός η οποία έκανε έκπτωση υπηρεσιών και πήρε το έργο.
Εδώ βλέπουμε τα ποσά που δόθηκαν βάσει του έργου χωρίς να διευκρινίζεται πόσα δόθηκαν στις 11/3/2022.
Πάντως, η νέα δημοτική Αρχή του Χ. Δούκα θα βγάλει και εκείνη διαγωνισμό για έργα οδοποιίας αλλά δεν θα ξεπερνάει ο προϋπολογισμός τα 20 εκατ. ευρώ, ο μισός από τον προϋπολογισμό Μπακογιάννη.
Υπόψιν, τον προϋπολογισμό ψήφισε και ο Γιώργος Μπρούλιας, δημοτικός σύμβουλος του Π. Γερουλάνου.
Η θητεία Μπακογιάννη ήταν μία θητεία με φουσκωμένα έργα, η χαρά των εργολάβων και η ταλαιπωρία των πολιτών.
Γι’ αυτό και καταψηφίστηκε ο ίδιος και η δημοτικότητα του πλέον στον δήμο είναι πολύ μικρή.
Δείτε εδώ τα σημαντικά φύλλα του διαγωνισμού της «ντροπής»: 1.a_ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ_20-01-2020_ΚΗΜΔΗΣ1.pdf
Μαξιμιλιανός
www.bankingnews.gr