5 Αυγ 2025

ΒΓΗΚΑΝ ΑΧΡΗΣΤΑ! Ο καύσωνας «έκαψε» τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Ο καύσωνας που «έψησε» τις τελευταίες μέρες τη χώρα και το Λεκανοπέδιο της Αττικής, με τη θερμοκρασία να βρίσκεται συνεχώς πέριξ των 40 βαθμών, γονάτισε και τα καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, που εντάχθηκαν στον στόλο της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) μόλις πρόσφατα!
Εξήντα δύο έως 65 ηλεκτρικά λεωφορεία, από το σύνολο των 240, δηλαδή το ¼ του καινούργιου στόλου, τις μέρες του καύσωνα, δεν ήταν σε θέση να εξυπηρετήσουν και τις δύο βάρδιες των δρομολογίων στις οποίες ήταν προγραμματισμένα! Αιτία γι’ αυτό ήταν η πολύ υψηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, λόγω της συνεχούς λειτουργίας των κλιματιστικών και η πρωτοφανής καταπόνηση των ηλεκτροκινητήρων τους! Με βάση τις μετρήσεις που έγιναν στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ τις μέρες του καύσωνα, από τις δύο καθημερινές προγραμματισμένες βάρδιες τα συγκεκριμένα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπορούσαν να καλύψουν το 1,75, αντί και των 2 βαρδιών, που κάλυπταν τα παλαιότερα ντιζελοκίνητα λεωφορεία.
Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τις προδιαγραφές των συγκεκριμένων οχημάτων, μόλις η στάθμη φόρτισης της μπαταρίας τους πέσει στο 20%, ο οδηγός τους, για λόγους ασφαλείας, θα πρέπει να κατευθυνθεί στο αμαξοστάσιο για την εκ νέου φόρτισή τους. Οπως ανέφεραν στα «ΝΕΑ» οδηγοί των συγκεκριμένων λεωφορείων, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, υπήρξαν οχήματα που έφτασαν «ασθμαίνοντας» στο αμαξοστάσιο, με τον δείκτη ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας τους να έχει πέσει στο 10% ή ακόμα και στο 7%!
«Ηταν το πρώτο ρεαλιστικό κρας τεστ για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία σε συνθήκες καύσωνα», λένε πηγές του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), επισημαίνοντας ότι «αποδείχθηκε στην πράξη πόσο έωλη, πρόχειρη και επικίνδυνη είναι η προωθούμενη από το υπουργείο Μεταφορών και το Υπερταμείο κατάργηση των γραμμών και του στόλου των τρόλεϊ και η αντικατάστασή τους με ηλεκτρικά λεωφορεία». Δεδομένου δε ότι «με την πάροδο του χρόνου, οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων θα αντέχουν… όλο και λιγότερο, λόγω της φυσιολογικής τους φθοράς», αρμόδιοι της ηλεκτροκίνησης τονίζουν ότι «τυχόν παρεμβάσεις στο δίκτυο των τρόλεϊ απαιτούν σοβαρή μελέτη και όχι «προκάτ εκθέσεις ιδεών» για την επιβολή προειλημμένων αποφάσεων».
https://www.press-gr.com/2025/08/blog-post_0.html