9 Οκτ 2025

Τι τρέχει με τα Τecnam P2002-JF; 11ο ατύχημα μέσα στο 2025 η πτώση στο Τατόι - Διασωληνωμένος ο ένας εκπαιδευτής

 

Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας νοσηλεύονται από χθες οι δύο εκπαιδευτές και επιβαίνοντες σε διθέσιο εκπαιδευτικό αεροσκάφος P2002-JF Tecnam της 360 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος από την Σχολή Ικάρων, καθώς λίγο πριν τις 11 το πρωί το αεροσκάφος κατέπεσε στο... αεροδρόμιο στο Τατόι, σημαίνοντας συναγερμό στο Πεντάγωνο.


Στο αεροσκάφος δεν επέβαιναν Ίκαροι, ενώ οι δύο εκπαιδευτές τραυματίστηκαν αρκετά, με τον έναν να παραμένει διασωληνωμένος, ενώ ο συνάδελφός του υποβλήθηκε, κατά πληροφορίες, χθες σε χειρουργική επέμβαση στη μέση.

Έπεσε εκπαιδευτικό αεροσκάφος στο Τατόι


Σύμφωνα με πληροφορίες, το ατύχημα προκλήθηκε από αποκόλληση πτέρυγας κατά την ευθυγράμμιση, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα το εκπαιδευτικό αεροσκάφος να καταλήξει τελικά στο έδαφος, με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας να διερευνά τώρα τα αίτια του ατυχήματος.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΓΕΑ:

Την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025 και ώρα 10:52, αεροσκάφος P2002-JF Tecnam της 360 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος από την Σχολή Ικάρων, που συμμετείχε σε πτήση συντήρησης, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης άσκησης στον κύκλο του αεροδρομίου Τατοΐου, προσέκρουσε στο έδαφος, εκτός του διαδρόμου προσγείωσης.

Το πλήρωμα του αεροσκάφους, διακομίσθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, όπου υποβάλλεται στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις.

Τι τρέχει με τα Τecnam P2002-JF; 11ο ατύχημα μέσα στο 2025 η πτώση στο Τατόι - Διασωληνωμένος ο ένας εκπαιδευτής

Τα δύο σενάρια

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η ΕΡΤ για τις αιτίες του συμβάντος, τα βασικά σενάρια είναι δύο:

Στην πρώτη περίπτωση στο αεροσκάφος έκανε «κράτηση» ο κινητήρας, δηλαδή να υπήρξε ξαφνική βλάβη που προκάλεσε την άμεση απώλεια ύψους

Η δεύτερη υπόθεση είναι οι δύο πιλότοι να έκαναν άσκηση απώλειας κινητήρα και κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να τεθεί ξανά σε λειτουργία, αυτό να μην κατέστη εφικτό.

11 ατυχήματα από τις αρχές του 2025

Σημειωτέον ότι 11 ατυχήματα έχουν σημειωθεί μόνο με τον συγκεκριμένο τύπο εκπαιδευτικών αεροσκαφών από τις αρχές του 2025,τα περισσότερα επί ευρωπαϊκού εδάφους, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρείται το ίδιο μοτίβο κατάρρευσης του μπροστινού μέρους του αεροπλάνου, το οποίο προκαλεί πλέον ανησυχία λόγω της συχνότητάς του.

Υπενθυμίζεται ότι το P2002-JF είναι διθέσιο, μονοκινητήριο, ελικοφόρο, χαμηλοπτέρυγο και με σταθερό σύστημα προσγείωσης και χρησιμοποιείται για το στάδιο εκπαίδευσης επιλογής των νέων Ικάρων (IK I). Είναι ιταλικής κατασκευής, παράγεται από την εταιρεία Tecnam και πρωτοεισήλθε σε παραγωγή το 2002.

Η Πολεμική Αεροπορία, σε αντικατάσταση του Τ-41D, τον Οκτώβριο του 2018 προμηθεύτηκε το πρώτο αεροσκάφος P2002-JF και τον Ιούνιο του 2019 τα τελευταία τρία (3), από τα δώδεκα (12) συνολικά που αριθμεί σήμερα. Τα 12 εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου P2002-JF ανήκουν στην 360 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος, με έδρα την Αεροπορική Βάση Δεκελείας και χαρακτηριστικό κλήσης «Θαλής». Φέρουν βαφή αποτελούμενη από δύο φαιές (γκρι) αποχρώσεις, ενώ ο κώνος του έλικα, τα ακροπτερύγια και τμήμα του κάθετου ουραίου πηδαλίου είναι χρώματος ερυθρού.

  • Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις  του P2002-JF
  • Πλήρωμα: 2 (1 κυβερνήτης και 1 επιβάτης)
  • Κινητήρας: Bombardier Rotax 912 S2, τετρακύλινδρος εμβολοφόρος
  • Μέγιστη ισχύς: 98,5 ίπποι στις 5800 ΣΑΛ
  • Εκπέτασμα πτερύγων: 8,6 μέτρα
  • Μήκος: 6,61 μέτρα
  • Ύψος: 2,43 μέτρα
  • Μέγιστη ταχύτητα: 142 Κόμβοι (≈263 χαω)
  • Μέγιστο ύψος πτήσης: 14000 πόδια/ 4260 μέτρα από μέση στάθμη θάλασσας
  • Μέγιστο βάρος απογείωσης: 620 κιλά
  • Μέγιστο βάρος αποσκευών: 20 κιλά
  • Μέση κατανάλωση: 17 λίτρα/ ώρα
  • Μέγιστη ποσότητα καυσίμου: 100 λίτρα (99 λίτρα χρησιμοποιούμενη)
  • Μέγιστη εμβέλεια: 568 ναυτικά μίλια (≈1052 χιλιόμετρα).

  • https://www.protothema.gr/