
Η ακρίβεια είναι σχεδόν καθημερινό (ή πάρα πολύ συχνό) θέμα στα κανάλια. Κανένα άλλο δεν έχει τόση διάρκεια και δεν προβάλλεται τόσο επίμονα με επαναλαμβανόμενα ρεπορτάζ, πανομοιότυπα,που παρουσιάζουν ποσοστά αύξησης στις τιμές των προϊόντων, μεταδίδουν δηλώσεις πολιτών που ...μιλάνε για την «ευημερία» των εξόδων και τη δική τους αδυναμία να ανταποκριθούν.
Σωστά διατηρείται το θέμα τόσο ψηλά; Σωστότατα! Τόσο και άλλο τόσο πρέπει να προβάλλεται. Συνεχώς, ανυποχώρητα, πειστικά, ενοχλητικά. Δεν ξέρουμε αν το κάνουν τα κανάλια από προσήλωση στη δημοσιογραφική υποχρέωση του ελέγχου ή επειδή ξέρουν ότι αυτό θέλει ο κόσμος, ότι «πουλάει» και δίνει πόντους στις μετρήσεις. Γιατί το κοινό επιθυμεί να βλέπει στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος το καυτό πρόβλημά του, αλλά το ίδιο θέλει και τη χρυσόσκονη της καθημερινότητας. Γι’ αυτό ένα πρόσφατο δελτίο του Αντένα –του Σαββάτου– έδειξε την πολυσυλλεκτικότητα, αλλά εν προκειμένω και την αντιφατικότητα της τηλεοπτικής ειδησεογραφικής ύλης. Έτσι από τη μια παρουσίασε το δραματικό πρόβλημα της ένδειας των Ελλήνων και από την άλλη –αμέσως μετά– την εορταστική ευμάρειά τους με τα ταξίδια που προγραμματίζουν.
Πρώτα ακούσαμε ότι καταναλωτές «κάθε φορά που πάνε στο ταμείο παθαίνουν ένα μικρό σοκ», ότι «στα μέσα του μήνα κοιτούν με απογοήτευση τα πορτοφόλια τους», ότι η τιμή του μοσχαρίσιου κρέατος έφτασε από τα 14 ευρώ στα 17,5 και του αρνιού από τα 13 στα 16.
Σωστά διατηρείται το θέμα τόσο ψηλά; Σωστότατα! Τόσο και άλλο τόσο πρέπει να προβάλλεται. Συνεχώς, ανυποχώρητα, πειστικά, ενοχλητικά. Δεν ξέρουμε αν το κάνουν τα κανάλια από προσήλωση στη δημοσιογραφική υποχρέωση του ελέγχου ή επειδή ξέρουν ότι αυτό θέλει ο κόσμος, ότι «πουλάει» και δίνει πόντους στις μετρήσεις. Γιατί το κοινό επιθυμεί να βλέπει στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος το καυτό πρόβλημά του, αλλά το ίδιο θέλει και τη χρυσόσκονη της καθημερινότητας. Γι’ αυτό ένα πρόσφατο δελτίο του Αντένα –του Σαββάτου– έδειξε την πολυσυλλεκτικότητα, αλλά εν προκειμένω και την αντιφατικότητα της τηλεοπτικής ειδησεογραφικής ύλης. Έτσι από τη μια παρουσίασε το δραματικό πρόβλημα της ένδειας των Ελλήνων και από την άλλη –αμέσως μετά– την εορταστική ευμάρειά τους με τα ταξίδια που προγραμματίζουν.
Πρώτα ακούσαμε ότι καταναλωτές «κάθε φορά που πάνε στο ταμείο παθαίνουν ένα μικρό σοκ», ότι «στα μέσα του μήνα κοιτούν με απογοήτευση τα πορτοφόλια τους», ότι η τιμή του μοσχαρίσιου κρέατος έφτασε από τα 14 ευρώ στα 17,5 και του αρνιού από τα 13 στα 16.
Και κατόπιν, δίπλα στο ίδιο θέμα, μάθαμε από άλλο ρεπορτάζ:
Το ρεπορτάζ έδινε στοιχεία και για τα ταξίδια στο εσωτερικό. Μάθαμε έτσι ότι τα Γιάννενα έχουν πληρότητα 70-75%, η Αράχωβα 80%, τα Καλάβρυτα 80% και ακούσαμε την αισιόδοξη δήλωση παράγοντα για την περιοχή του ότι η πληρότητα «θα φτάσει στο 100%».
Μπορείς όλο αυτό να το ονομάσεις «Ελλάδα των δύο ταχυτήτων» ή «Οι πλούσιοι και φτωχοί των καναλιών».
- ότι η φετινή είναι «από τις καλύτερες ταξιδιωτικές περιόδους»,
- ότι υπάρχει «έκρηξη κρατήσεων» αφού τα αεροπορικά ταξίδια για το εξωτερικό παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση κατά 10% σε σχέση με πέρσι,
- ότι καταγράφονται «80.000 περισσότερες προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις τις γιορτές».
Το ρεπορτάζ έδινε στοιχεία και για τα ταξίδια στο εσωτερικό. Μάθαμε έτσι ότι τα Γιάννενα έχουν πληρότητα 70-75%, η Αράχωβα 80%, τα Καλάβρυτα 80% και ακούσαμε την αισιόδοξη δήλωση παράγοντα για την περιοχή του ότι η πληρότητα «θα φτάσει στο 100%».
Μπορείς όλο αυτό να το ονομάσεις «Ελλάδα των δύο ταχυτήτων» ή «Οι πλούσιοι και φτωχοί των καναλιών».
- από το Harddog