2 Δεκ 2025

ΞΑΦΝΙΚΗ(;) προσέγγιση Μητσοτάκη – Μαρινάκη...


Γράφει το Βαθύ Λαρύγγι

Μερικές φορές, η πολιτική δεν χρειάζεται ούτε κλειστές πόρτες ούτε διαρροές· αρκεί το ημερολόγιο. Η χρονική σύμπτωση τριών γεγονότων μέσα σε 48 ώρες – δύο δημόσιες συζητήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη με δημοσιογράφους του ομίλου Μαρινάκη και ένα εξόχως κολακευτικό πρωτοσέλιδο στα «Νέα» – αρκεί για να επανεκκινήσει τα ερωτήματα περί «επαναπροσέγγισης» ανάμεσα στο Μέγαρο Μαξίμου και έναν από τους ισχυρότερους παίκτες των ελληνικών ΜΜΕ.
Δύο συζητήσεις, ένας εκδοτικός όμιλος
Ο Πρωθυπουργός επιλέγει, σχεδόν διαδοχικά, δύο βήματα τα οποία – ανεξαρτήτως θεματολογίας – ανήκουν στον ίδιο μιντιακό χώρο:
Συζήτηση με Γιάννη Πρετεντέρη στο συνέδριο «Αθήνα: Διάλογοι για την Πολιτική», συνδιοργάνωση με Το Βήμα. του οποίου οΠρετεντέρης είναι εκδότης, όπως και σχολιαστής στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega.
Συζήτηση με Ηλία Κανέλλη στο Ωδείο Αθηνών, στο πλαίσιο εκδήλωσης που επίσης έχει σταθερό διάλογο με το ίδιο δημοσιογραφικό οικοσύστημα.
Δεν υπάρχει κάτι μεμπτό σε αυτό. Αλλά όταν δύο γεγονότα σειροθετούνται έτσι, το ρεπορτάζ οφείλει να καταγράψει ότι ο Πρωθυπουργός επιλέγει ορατά και συντονισμένα να «μιλήσει» μέσα από τον πλέον χαρακτηριστικό χώρο επιρροής του ομίλου Μαρινάκη – και μάλιστα σε στιγμή που το πολιτικό κλίμα δείχνει να απαιτεί ενίσχυση αφηγήματος και εικόνας.
Το πρωτοσέλιδο που κάνει τη διαφορά
Το σημερινό εξώφυλλο των «Νέων» δεν είχε απλώς κεντρικό θέμα τον Μητσοτάκη.
Είχε ένα από τα πιο θετικά framing των τελευταίων μηνών:
Τίτλος εξομολογητικός και ανθρώπινος: «Η ζωή μου μετά…»
Εκτενές αφιέρωμα για την προσωπική και πολιτική του πορεία.
Μηδενική κριτική, καθαρό spotlight στον Πρωθυπουργό.
Σε ένα περιβάλλον όπου η κυβέρνηση συχνά αντιμετωπίζει αυστηρότερη μιντιακή κριτική από παλιούς συμμάχους, ένα τέτοιο πρωτοσέλιδο δεν περνά απαρατήρητο. Ούτε από τους πολιτικούς αντιπάλους, ούτε από τους παρατηρητές των σχέσεων κυβέρνησης–ΜΜΕ.
Από τις ψυχρές σχέσεις στο ζεστό πλαίσιο;
Οι σχέσεις κυβέρνησης και ομίλου είχαν περάσει περιόδους έντασης, με εμφανέστερη την αυξημένη κριτική σε καίρια ζητήματα διαχείρισης. Το τωρινό μοτίβο – διπλή φιλοξενία + θετικό εξώφυλλο – δεν απαντά από μόνο του αν κάτι αλλάζει, αλλά δημιουργεί:
νέους συσχετισμούς,
νέα αφήγηση για το ποιος συνομιλεί με ποιον,
και μια εικόνα «αναθερμανσης» που, έστω και αν δεν αποτυπώνει κάποια συμφωνία, δείχνει καθαρά επικοινωνιακή ευθυγράμμιση.
Πολιτικά, τι μπορεί να σημαίνει;
Ο Πρωθυπουργός αναζητά νέο κανάλι για να περάσει το αφήγημα του 2026.
Ο όμιλος Μαρινάκη φαίνεται πρόθυμος – τουλάχιστον συγκυριακά – να προσφέρει δημόσιο χώρο.
Η συγκυρία δείχνει ότι και οι δύο πλευρές έχουν λόγους να «ξανασυναντηθούν» στη δημόσια σφαίρα.
Τίποτα από αυτά δεν συνιστά από μόνο του πολιτική συμφωνία.
Αλλά όλα μαζί συνθέτουν την πιο ξεκάθαρη εικόνα επαναπροσέγγισης των τελευταίων ετών.
Το πραγματικό ερώτημα
Δεν είναι αν υπάρχει «συμμαχία».
Είναι γιατί τώρα.
Και σε αυτό, τις επόμενες εβδομάδες ίσως δοθούν περισσότερες απαντήσεις — όχι αναγκαστικά μέσα από δηλώσεις, αλλά μέσα από τα ίδια τα πρωτοσέλιδα, τις εκδηλώσεις και τις επιλογές δημοσιότητας.
https://www.press-gr.com/2025/12/blog-post_34.html