Πάτωσαν
οι μαθητές της Α Λυκείου στις προαγωγικές εξετάσεις αφού σε ορισμένα
μαθήματα το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση έφτασε το
40%. Για πρώτη φορά φέτος εφαρμόστηκε, μόνο ..στην Α Λυκείου, το σύστημα
της τράπεζας θεμάτων από την οποία προήρθαν τα μισά θέματα έπειτα από
κλήρωση ενώ τα άλλα μισά προήρθαν από τον διδάσκοντα καθηγητή. Στα
θέματα του διδάσκοντα καθηγητή οι μαθητές διέπρεψαν ενώ στα θέματα της
τράπεζας οι μαθητές πάτωσαν. Προβλήματα δεν παρουσιάστηκαν...
στην Β και Γ Λυκείου όπου δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα το σύστημα της
τράπεζας θεμάτων. Τις επόμενες χρονιές που θα εφαρμοστεί η τράπεζα
θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, θα πατώσουν όλοι οι μαθητές και
όχι μόνο αυτοί της Α Λυκείου.
Σύμφωνα με τον υπουργό παιδείας, Ανδρέα Λοβέρδο, το πρόβλημα δεν
δημιουργήθηκε από την τράπεζα θεμάτων αλλά από τον αλγόριθμο τον οποίο
χρησιμοποίησαν οι βαθμολογητές για τη βαθμολόγηση των γραπτών. Σύμφωνα
με αυτόν τον αλγόριθμο όσοι μαθητές έγραψαν χάλια, κόπηκαν στο
συγκεκριμένο μάθημα. Ενώ όσοι μαθητές δεν έγραψαν χάλια, πέρασαν το
μάθημα.
Ο υπουργός παιδείας σκέφτεται να βελτιώσει τον αλγόριθμο ώστε να μην
χαρακτηριστεί το σύστημα της τράπεζας θεμάτων ως αποτυχημένο. Σύμφωνα
με τον βελτιωμένο αλγόριθμο , όσοι μαθητές γράφουν χάλια, θα περνάνε το
μάθημα, ενώ όσοι μαθητές δεν γράφουν χάλια επίσης θα περνάνε το μάθημα.
Άλλωστε θα ήταν αδικία να κόβονται αυτοί που γράφουν καλύτερα και να
περνάνε το μάθημα αυτοί που γράφουν χειρότερα. Έτσι κανένας μαθητής δεν
θα μένει μετεξεταστέος οπότε το σύστημα της τράπεζας θεμάτων θα
θεωρηθεί πετυχημένο.
Άλλωστε ο Ανδρέας Λοβέρδος έχει δηλώσει ότι η τράπεζα θεμάτων είναι ένα
πολύ χρήσιμο εργαλείο και γιαυτό δεν μπορεί παρά να είναι επιτυχημένο.
Μπορεί να είναι αποτυχημένοι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς, το
εκπαιδευτικό σύστημα αλλά η τράπεζα θεμάτων θα πετύχει.