6.7.17

Η Ελλάδα καίγεται κι οι πυροσβέστες φυλάνε τα αεροδρόμια της ιδιωτικής γερμανικής εταιρίας Fraport.

Αοπλοι στη μάχη με τις φλόγες, με γερασμένα πυροσβεστικά και καθηλωμένα Canadair. Η Ελλάδα καίγεται κι οι πυροσβέστες φυλάνε τα αεροδρόμια της ιδιωτικής γερμανικής εταιρίας Fraport. To φίδι από την τρύπα θα κληθούν να βγάλουν οι πυροσβέστες με το φιλότιμο τους.

 Tην εικόνα με τα πληρώματα των Canadair να πετούν για να σβήσουν κάποια πυρκαγιά, το φετινό καλοκαίρι δεν θα την δούμε και τόσο συχνά. Όχι γιατί ξέρουμε από τώρα ότι δεν θα πιάσει φωτιά σε μια δύσβατη περιοχή ή σε κάποιο δάσος αλλά γιατί τα πιο αξιόπιστα εναέρια μέσα πυρόσβεσης, έχουν μείνει στα... υπόστεγα. 
Σύμφωνα με πληροφορίες του καναλιού Star η ελληνική αεροπορική βιομηχανία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αγοράσει ανταλλακτικά για τα αεροσκάφη. Επιπλέον, οι κατασκευάστριες εταιρίες ζητούν μεγάλες προκαταβολές.Αποτέλεσμα; Τα Canadair να είναι καθηλωμένα για όλο το καλοκαίρι.
 Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 11 Canadair CL 215 παλαιού τύπου, το πρώτο ήρθε το 1975, με έδρα την 112 ΠΜ και είναι διαθέσιμα τα 8 κι άλλο ένα (1) στο τέλος Ιουλίου. Επίσης διαθέτει 10 Canadair CL 415 νεότερου τύπου από τα 19 που προμηθεύτηκε, 9 κατέπεσαν σε ατυχήματα, από τα οποία 10 τα 2 μόνο είναι άμεσα διαθέσιμα, 2 βρίσκονται σε ετήσια συντήρηση, 1 θα είναι έτοιμο το τέλος Ιουλίου και άλλα 2 τέλος Αυγούστου αν έλθουν εγκαίρως τα ανταλλακτικά. ‘Αρα συνολικά 5 θα είναι διαθέσιμα. 

Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και την αδυναμία της ΕΑΒ να ανταποκριθεί λόγω ελλείψεων προσωπικού και ανταλλακτικών σε εργασίες συντήρησης και επισκευών.
 Ο Μιχάλης Χάλαρης που είναι αντιπρόεδρος της Ένωσης πτυχιούχων αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος και έχει στην ευθύνη του ένα κομμάτι του Υμηττού, ενός εκ των τελευταίων πνευμόνων της Αττικής λέει : Πως όμως θα μπορέσει να σβήσει μια πυρκαγιά όταν το 40% των οχημάτων που διαθέτει η πυροσβεστική είναι 20ετιας και με ταλαιπωρημένα λάστιχα; Όσα μέσα και να έχεις, η φωτιά για να σβήσει χρειάζεται προσωπικό. 500 πυροσβέστες μετακινήθηκαν στα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως προβλεπόταν από την σύμβαση με την γερμανική ιδιωτική εταιρεία Fraport που ανέλαβε την διαχείριση τους. 
 Με ελικόπτερα του στρατού τύπου Σινουκ και με νοικιασμένα εναέρια μέσα, οι πυροσβέστες θα προσπαθήσουν να τα βγάλουν πέρα ένα ακόμα καλοκαίρι.