tokarfi.gr
Την ίδια ώρα που οι Έλληνες πολίτες υφίστανται τα σκληρότερα οικονομικά μέτρα και η λογική απαιτεί οι κρατικές δαπάνες να συμπιέζονται, στον ΕΟΤ φαίνεται πως βρίσκονται ακόμη στην αναζήτηση της λεπτής .....γραμμή που χωρίζει την...
απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλιών από τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, καθώς μια νέα εξωφρενική περίπτωση κοστολόγησης της κατασκευής μιας ιστοσελίδας έκανε την εμφάνισή της.
Το ποσό αγγίζει τα 735.300 ευρώ και αφορά το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μια νέας «πύλης», υποέργο της δράσης «Πολυμεσική και Πολυτροπική διαδικτυακή προβολή του πολιτισμού και τουρισμού της χώρας». Σύμφωνα, βέβαια, με την αναλυτική περιγραφή του έργου, που κρύβεται πίσω από τον πομπώδη τίτλο, πρόκειται απλά για μια… ιστοσελίδα όπου κάποιος μπορεί να διαβάσει ή να αναζητήσει σχετικά κείμενα, να δει φωτογραφίες, να παρακολουθήσει βίντεο είτε από το σταθερό και φορητό υπολογιστή του είτε από τις νέες «έξυπνες» συσκευές, τηλέφωνα, ταμπλέτες κ.λπ. Λίγο-πολύ δηλαδή ό,τι γίνεται στις περισσότερες ιστοσελίδες. Και για αυτό το έργο ο ελληνικός λαός θα κληθεί να πληρώσει το μερτικό του, καθώς η δράση είναι συγχρηματοδοτούμενη, χωρίς για μία ακόμη φορά ουδείς να μπαίνει στον κόπο να διερευνήσει το πραγματικό ή μικρότερο δυνατό κόστος αυτών των υπηρεσιών.
Η διακήρυξη του έργου
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του ΕΟΤ η διακήρυξη του έργου «Σχεδιασμός και ανάπτυξη της πύλης, προμήθεια εξοπλισμού, ανάπτυξη εφαρμογών και ψηφιακών διαδρομών και πολυμεσική ολοκλήρωση τουριστικών εμπειριών». Σύμφωνα με αυτήν, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού διακηρύττει διεθνή ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου για το συγκεκριμένο έργο, το συνολικό κόστος του οποίου αγγίζει τα 735.300 ευρώ. Καταληκτική ημερομηνία είναι η Πέμπτη, 2 Μαΐου 2013. Η απόφαση του ΔΣ του ΕΟΤ λαμβάνεται στις 15 Φεβρουαρίου, ενώ η τελική έγκριση από την υπουργό Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, δίνεται στις 6 Μαρτίου. Η συγκεκριμένη προκήρυξη αφορά όμως μόνο ένα κομμάτι από τη συνολική δράση «Πολυμεσική και πολυτροπική διαδικτυακή προβολή του πολιτισμού και τουρισμού της χώρας», η οποία και περιλαμβάνει τέσσερα υποέργα με συνολικά εγκεκριμένο προϋπολογισμό που αγγίζει το ποσό του 1.667.000 ευρώ! Τα υπόλοιπα τρία υποέργα αφορούν στην «επιλογή και επιμέλεια πολυμεσικού υλικού» με προϋπολογισμό 108.300 ευρώ, την «απόκτηση πολυμεσικού υλικού (βίντεο, κείμενα, μεταφράσεις)», έργο, η διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε στα τέλη του περασμένου Αυγούστου και αναμένεται η προκήρυξη με τον προϋπολογισμό του να ανέρχεται στο ποσό των 665.000 ευρώ και την «προμήθεια πολυμεσικού υλικού» με προϋπολογισμό της τάξεως των 158.400 ευρώ.
Τα ερωτήματα…
Και ενώ αυτοί οι διαγωνισμοί «τρέχουν», μόλις έξι μήνες πριν, το Σεπτέμβριο του 2012, ο ΕΟΤ υπερηφάνως παρουσίασε στο ελληνικό κοινό «τη νέα αναβαθμισμένη ιστοσελίδα του, που είναι ήδη διαθέσιμη στην ηλεκτρονική διεύθυνση visitgreece.gr και φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα νέο δυναμικό μέσο επικοινωνίας με τους μελλοντικούς επισκέπτες της χώρας μας», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε τότε το σχετικό δελτίου Τύπου. Σύμφωνα με αυτό, η ανανεωμένη ιστοσελίδα περιέχει λίγο-πολύ όλα αυτά που περιγράφονται στην προκήρυξη για το νέο έργο. Εύχρηστο και μοντέρνο περιβάλλον, προσαρμογή σε αναλύσεις ταμπλετών, έξυπνων τηλεφώνων κ.ά., δυνατότητα χρήσης φωτογραφιών υψηλότερης ανάλυσης και ευκρίνειας σε όλη την ιστοσελίδα, ευκολότερη περιήγηση με βάση τα προσωπικά ενδιαφέροντα του χρήστη, βιντεοθήκη κ.τ.λ. Οι εργασίες του visitgreece.gr ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στις 12 Σεπτεμβρίου 2012. Λίγο καιρό πριν, τον Ιούνιο του 2012, είχε ανακοινωθεί και η ολοκλήρωση της νέας εταιρικής ιστοσελίδας του ΕΟΤ, gnto.gov.gr, η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία ειδικής ομάδας του οργανισμού με την εταιρεία Google (στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο πλευρών) χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Τα ερωτήματα που προκύπτουν από την απόφαση για την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού είναι πολλά και ποικίλα, με κυριότερο βέβαια το υψηλό κόστος, αλλά και το ποιες πραγματικές ανάγκες καλύπτει η δημιουργία μιας νέας ιστοσελίδας που δεν μπορούν να καλυφθούν από τις υπάρχουσες δομές.
Η ιστοσελίδα
Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, η νέα ιστοσελίδα στοχεύει στην «προβολή και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας , καθώς και του υπάρχοντος τουριστικού πλέγματος και των τουριστικών εγκαταστάσεων». Η πρόσβαση στην Πύλη Πολιτιστικής και Τουριστικής Προβολής θα γίνεται διαδικτυακά μέσα από διάφορες πλατφόρμες, από σταθερούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, μέχρι έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Ο χρήστης θα μπορεί να βρει περιεχόμενο –κείμενα, εικόνες και βίντεο– πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει με λεκτικές ή θεματικές αναζητήσεις. Τα κείμενα και ένα μέρος των φωτογραφιών θα επιλεγούν από υπάρχουσες συλλογές και θα υποστούν την αναγκαία επεξεργασία ώστε να ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα. Το υπόλοιπο φωτογραφικό υλικό θα παραχθεί στο πλαίσιο του έργου, με σκοπό την ανάδειξη συγκεκριμένων περιοχών. Προβλέπεται ακόμη ειδική επιμέλεια των κειμένων από την άποψη ορθογραφίας, σύνταξης, συνέπειας και σαφήνειας(!) Τα βίντεο θα παραχθούν ειδικά για το έργο και θα υλοποιούν ειδικά σχεδιασμένες τουριστικές εμπειρίες.
Tης Ανδριάνας Ζαρακέλη
Την ίδια ώρα που οι Έλληνες πολίτες υφίστανται τα σκληρότερα οικονομικά μέτρα και η λογική απαιτεί οι κρατικές δαπάνες να συμπιέζονται, στον ΕΟΤ φαίνεται πως βρίσκονται ακόμη στην αναζήτηση της λεπτής .....γραμμή που χωρίζει την...
απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλιών από τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, καθώς μια νέα εξωφρενική περίπτωση κοστολόγησης της κατασκευής μιας ιστοσελίδας έκανε την εμφάνισή της.
Το ποσό αγγίζει τα 735.300 ευρώ και αφορά το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μια νέας «πύλης», υποέργο της δράσης «Πολυμεσική και Πολυτροπική διαδικτυακή προβολή του πολιτισμού και τουρισμού της χώρας». Σύμφωνα, βέβαια, με την αναλυτική περιγραφή του έργου, που κρύβεται πίσω από τον πομπώδη τίτλο, πρόκειται απλά για μια… ιστοσελίδα όπου κάποιος μπορεί να διαβάσει ή να αναζητήσει σχετικά κείμενα, να δει φωτογραφίες, να παρακολουθήσει βίντεο είτε από το σταθερό και φορητό υπολογιστή του είτε από τις νέες «έξυπνες» συσκευές, τηλέφωνα, ταμπλέτες κ.λπ. Λίγο-πολύ δηλαδή ό,τι γίνεται στις περισσότερες ιστοσελίδες. Και για αυτό το έργο ο ελληνικός λαός θα κληθεί να πληρώσει το μερτικό του, καθώς η δράση είναι συγχρηματοδοτούμενη, χωρίς για μία ακόμη φορά ουδείς να μπαίνει στον κόπο να διερευνήσει το πραγματικό ή μικρότερο δυνατό κόστος αυτών των υπηρεσιών.
Η διακήρυξη του έργου
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του ΕΟΤ η διακήρυξη του έργου «Σχεδιασμός και ανάπτυξη της πύλης, προμήθεια εξοπλισμού, ανάπτυξη εφαρμογών και ψηφιακών διαδρομών και πολυμεσική ολοκλήρωση τουριστικών εμπειριών». Σύμφωνα με αυτήν, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού διακηρύττει διεθνή ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου για το συγκεκριμένο έργο, το συνολικό κόστος του οποίου αγγίζει τα 735.300 ευρώ. Καταληκτική ημερομηνία είναι η Πέμπτη, 2 Μαΐου 2013. Η απόφαση του ΔΣ του ΕΟΤ λαμβάνεται στις 15 Φεβρουαρίου, ενώ η τελική έγκριση από την υπουργό Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, δίνεται στις 6 Μαρτίου. Η συγκεκριμένη προκήρυξη αφορά όμως μόνο ένα κομμάτι από τη συνολική δράση «Πολυμεσική και πολυτροπική διαδικτυακή προβολή του πολιτισμού και τουρισμού της χώρας», η οποία και περιλαμβάνει τέσσερα υποέργα με συνολικά εγκεκριμένο προϋπολογισμό που αγγίζει το ποσό του 1.667.000 ευρώ! Τα υπόλοιπα τρία υποέργα αφορούν στην «επιλογή και επιμέλεια πολυμεσικού υλικού» με προϋπολογισμό 108.300 ευρώ, την «απόκτηση πολυμεσικού υλικού (βίντεο, κείμενα, μεταφράσεις)», έργο, η διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε στα τέλη του περασμένου Αυγούστου και αναμένεται η προκήρυξη με τον προϋπολογισμό του να ανέρχεται στο ποσό των 665.000 ευρώ και την «προμήθεια πολυμεσικού υλικού» με προϋπολογισμό της τάξεως των 158.400 ευρώ.
Τα ερωτήματα…
Και ενώ αυτοί οι διαγωνισμοί «τρέχουν», μόλις έξι μήνες πριν, το Σεπτέμβριο του 2012, ο ΕΟΤ υπερηφάνως παρουσίασε στο ελληνικό κοινό «τη νέα αναβαθμισμένη ιστοσελίδα του, που είναι ήδη διαθέσιμη στην ηλεκτρονική διεύθυνση visitgreece.gr και φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα νέο δυναμικό μέσο επικοινωνίας με τους μελλοντικούς επισκέπτες της χώρας μας», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε τότε το σχετικό δελτίου Τύπου. Σύμφωνα με αυτό, η ανανεωμένη ιστοσελίδα περιέχει λίγο-πολύ όλα αυτά που περιγράφονται στην προκήρυξη για το νέο έργο. Εύχρηστο και μοντέρνο περιβάλλον, προσαρμογή σε αναλύσεις ταμπλετών, έξυπνων τηλεφώνων κ.ά., δυνατότητα χρήσης φωτογραφιών υψηλότερης ανάλυσης και ευκρίνειας σε όλη την ιστοσελίδα, ευκολότερη περιήγηση με βάση τα προσωπικά ενδιαφέροντα του χρήστη, βιντεοθήκη κ.τ.λ. Οι εργασίες του visitgreece.gr ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στις 12 Σεπτεμβρίου 2012. Λίγο καιρό πριν, τον Ιούνιο του 2012, είχε ανακοινωθεί και η ολοκλήρωση της νέας εταιρικής ιστοσελίδας του ΕΟΤ, gnto.gov.gr, η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία ειδικής ομάδας του οργανισμού με την εταιρεία Google (στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο πλευρών) χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Τα ερωτήματα που προκύπτουν από την απόφαση για την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού είναι πολλά και ποικίλα, με κυριότερο βέβαια το υψηλό κόστος, αλλά και το ποιες πραγματικές ανάγκες καλύπτει η δημιουργία μιας νέας ιστοσελίδας που δεν μπορούν να καλυφθούν από τις υπάρχουσες δομές.
Η ιστοσελίδα
Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, η νέα ιστοσελίδα στοχεύει στην «προβολή και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας , καθώς και του υπάρχοντος τουριστικού πλέγματος και των τουριστικών εγκαταστάσεων». Η πρόσβαση στην Πύλη Πολιτιστικής και Τουριστικής Προβολής θα γίνεται διαδικτυακά μέσα από διάφορες πλατφόρμες, από σταθερούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, μέχρι έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Ο χρήστης θα μπορεί να βρει περιεχόμενο –κείμενα, εικόνες και βίντεο– πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει με λεκτικές ή θεματικές αναζητήσεις. Τα κείμενα και ένα μέρος των φωτογραφιών θα επιλεγούν από υπάρχουσες συλλογές και θα υποστούν την αναγκαία επεξεργασία ώστε να ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα. Το υπόλοιπο φωτογραφικό υλικό θα παραχθεί στο πλαίσιο του έργου, με σκοπό την ανάδειξη συγκεκριμένων περιοχών. Προβλέπεται ακόμη ειδική επιμέλεια των κειμένων από την άποψη ορθογραφίας, σύνταξης, συνέπειας και σαφήνειας(!) Τα βίντεο θα παραχθούν ειδικά για το έργο και θα υλοποιούν ειδικά σχεδιασμένες τουριστικές εμπειρίες.
Tης Ανδριάνας Ζαρακέλη