17 Μαΐ 2013

Mεγαλεία, γκλαμουριά και ένας υποψήφιος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ που αναλαμβάνει το branding της Ελλάδας!

Μεγαλεία και γκλαμουριά που ξεχειλίζει από τα πατζάκια μας.

Η είδηση που αναρτήθηκε χθες στο ΒΗΜΑ είναι όλα τα λεφτά. Σύμφωνα με αυτή, στη συγκρότηση ομάδας εργασίας που θα υποβάλει προτάσεις για τη δημιουργία του branding (!) της χώρας, στην ...
οποία συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, ο διευθυντής του Creative Lab της Google κ. Στιβ Βρανάκης και η πρώην υπεύθυνη της εταιρικής ταυτότητας του «Αθήνα 2004» κυρία Θεοδώρα Μάντζαρη, προχώρησε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Σίμος Κεδίκογλου.

Στην ομάδα συμμετέχει και ο σύμβουλος επικοινωνίας της Ολγας Κεφαλογιάννη, υποψήφιος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Τζιώτης (διαβάστε εδώ).
Με κομμένη την ανάσα η ελληνική κοινή γνώμη θα περιμένει τα αποτελέσματα της task force για τη δημιουργία του branding της χώρας.
(Σύμφωνα με πληροφορίες πρωταγωνιστικό ρόλο στο branding θα έχει η Ολγα Κεφαλογιάννη, η οποία συνεχίζει ακάθεκτη τις πόζες της ώστε να μην αφήσει ανικανοποίητη καμιά λαίμαργη κάμερα-η κάτω φωτό από την ειδική έκδοση του Κωστόπουλου για το iPad, ενώ στην πάνω διακρίνεται με τον γοητευτικό λατίνο εραστή Πάνο Ιγγλέσιας σε ένα τρυφερό όσο και κοσμοπολίτικο ενσταντανέ)

Με την απόφαση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 15 Μαΐου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συγκροτείται εννεαμελής ομάδα εργασίας η οποία θα είναι αρμόδια «για τη μελέτη και την υποβολή προτάσεων σχετικά με τη δημιουργία του εθνικού brand το οποίο θα χαρακτηρίζει κάθε επιχειρηματική, τουριστική, επενδυτική και εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας». Οπως αναφέρεται, τα αποτελέσματα της μελέτης θα πρέπει να παραδoθούν μέσα σε έναν μήνα από τη σύστασή της (19.4.2013), δηλαδή αναμένονται θεωρητικά εντός του μήνα.
Ουσιαστικά η ομάδα θα δουλέψει στην «εταιρική ταυτότητα» της χώρας φτιάχνοντας ένα πλαίσιο οπτικής επικοινωνίας που θα συνοδεύσει οτιδήποτε χαρακτηρίζει και συνδέεται με τις οικονομικές δραστηριότητες της Ελλάδας. Ο λόγος είναι προφανής, καθώς τα τελευταία χρόνια το όνομα της χώρας στο εξωτερικό συνδέεται με οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα και συχνά ανυποληψία.

Συντονιστής της task force ανέλαβε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας κ. Ανδρέας Κατσανιώτης, ενώ μέλη τοποθετήθηκαν:

  • Ο προϊστάμενος του Γραφείου Στρατηγικού και Ψηφιακού Σχεδιασμού της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού κ. Δημήτρης Πτωχός.
  • Ο προϊστάμενος του Γραφείου Τύπου της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού κ. Γιώργος Μουρούτης.
  • Ο υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας στο γραφείο του υπουργού Εξωτερικών κ. Αλέξης Ζορμπάς.
  • Ο διευθυντής του Creative Lab της Google κ. Στιβ Βρανάκης.
  • Ο σύμβουλος Επικοινωνίας στο γραφείο της υπουργού Τουρισμού κ. Ηλίας Τσαουσάκης.
  • Ο σύμβουλος Επικοινωνίας της υπουργού Τουρισμού κ. Δημήτρης Τζιώτης.
  • Ο διευθύνων σύμβουλος του Invest in Greece κ. Στέφανος  Ησαΐας.
  • Η Brand Consultant & Design Director κυρία Θεοδώρα Μάντζαρη.

Σύμφωνα με το κείμενο της απόφασης, «οι μετέχοντες στην ομάδα εργασίας δεν λαμβάνουν αποζημίωση ή οποιουδήποτε άλλου είδους αμοιβή για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις». Επίσης σημειώνεται ότι  «η ομάδα εργασίας για την υποβοήθηση και τη διευκόλυνση του έργου της ζητεί πληροφορίες και στοιχεία από τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες, οι οποίες οφείλουν να τις παρέχουν εγκαίρως».

«Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της η ομάδα εργασίας μπορεί να καλεί κατά την κρίση της εκπροσώπους από φορείς του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, ειδικούς εμπειρογνώμονες και άλλα πρόσωπα που μπορούν να συνεισφέρουν στην καλύτερη εκτέλεση του έργου της»
αναφέρεται. «Η ομάδα εργασίας θα συνεδριάζει στο νεοκλασικό κτίριο του υπουργείου Εξωτερικών, στην Αίθουσα "Ελευθέριος Βενιζέλος"» καταλήγει το κείμενο της απόφασης.

Η απόφαση βρίσκεται εν γνώσει του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) -τον "πιάσαμε κι αυτόν- και συμβαδίζει στην κατεύθυνση για τη δημιουργία brand της Ελλάδας. Εν όψει μάλιστα της πρώτης συνεδρίασης της ομάδας εργασίας, ο Σύνδεσμος αναμένει να κληθεί για να παραθέσει τις απόψεις του επάνω στο θέμα με στόχο την ενιαία δόμηση της ταυτότητας της χώρας.

Τα δύο πρόσωπα της αγοράς
Από την επιτροπή τα μόνα στελέχη που συνδέονται με τον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας είναι ο κ. Βρανάκης και η κυρία Μάντζαρη. Ο πρώτος κατάγεται από τα Σφακιά της Κρήτης, γεννήθηκε στον Καναδά, είναι 41 ετών και καλλιτεχνικός διευθυντής της Google Creative Lab. Ο κ. Βρανάκης ξεκίνησε την καριέρα του σε διαφημιστικές εταιρείες, συμμετείχε στη δημιουργία της VCCP London και τα τελευταία χρόνια ηγείται του Google Creative Lab. Ορισμένα εκ των πλέον γνωστών πρότζεκτ που έχει αναλάβει είναι το Chrome Web Lab, το World Wonders Project, το Google+ «A life lived and shared», το «Jamal Edwards» του Chrome, το κανάλι YouTube Space Lab Channel κτλ.

Η κυρία Μάντζαρη, η οποία βρέθηκε πίσω από την οπτικοποίηση της εταιρικής ταυτότητας του «Αθήνα 2004» και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, έχει εργαστεί ως design director στις εταιρείες Addison Design Consultants, Landor Associates και Wolff Olins και συμμετείχε στον διεθνή διαγωνισμό ανάθεσης του σχεδιασμού του εμβλήματος των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Η πρότασή της επελέγη, με αποτέλεσμα να προσληφθεί ως design director από την Ολυμπιακή Επιτροπή, διευθύνοντας τη συνολική στρατηγική της οπτικής επικοινωνίας της Ολυμπιάδας της Αθήνας. Εχει βραβευθεί από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, διετέλεσε σύμβουλος των Ολυμπιακών του Πεκίνου και της Χειμερινής Ολυμπιάδας του Βανκούβερ και σήμερα διατηρεί εταιρεία μελέτης και εφαρμογών οπτικής ταυτότητας.
 http://www.kourdistoportocali.com/articles/21104.htm