Ο ΟΣΚ ΑΕ με απόφαση του Υπ. ΥΠΟΜΕΔΙ κου Χρυσοχοϊδη(παλαιοκομματικές πρακτικές)
προχώρησε σε δημοπράτηση έργων επισκευής σχολείων της περιοχής Λοκρίδας
με απαράδεκτες διαδικασίες λόγω ¨κατεπείγοντος".
εργοληπτών της περιοχής.
Καλτσάς Νικόλαος
Αντιπρόεδρος ΠΕΣΕΔΕ
Πρόεδρος Συνδέσμου ΕΔΕ Φθιώτιδας
Δ Ε Λ Τ Ι Ο
Τ Υ Π Ο Υ
Ένσταση κατέθεσε σήμερα ο Σύνδεσμος
Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Π.Ε. Φθιώτιδας, κατά της απαράδεκτης πρακτικής
δημοπράτησης έργων από τον Ο.Σ.Κ. Α.Ε., με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, για
την επισκευή σχολείων των πληγεισών περιοχών της περιοχής Λοκρίδας, από τους
πρόσφατους σεισμούς.
Εκφράζει την αντίθεσή του στη
διαδικασία της πρόσκλησης περιορισμένου αριθμού εργοληπτικών επιχειρήσεων αφού
θεωρεί έτσι ότι δεν εξασφαλίζεται ο ανταγωνισμός και η διαδικασία αυτή είναι
ασύμφορη για το Ελληνικό Δημόσιο και προάγει τις εναρμονισμένες πρακτικές στην
ανάθεση Δημοσίων Συμβάσεων.
|
|
|
|
|
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ |
|
Σωκράτους 8 |
|
ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ |
|
351 00 Λαμία |
|
ΔΗΜΟΣΙΩΝ |
|
Τηλ.: 22310 42889 |
|
ΕΡΓΩΝ |
|
Fax: 22310 42889 |
|
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
|
Π Ρ Ο Σ
Τον ΟΣΚ ΑΕ
ΘΕΜΑ: Πρόσκληση Περιορισμένου αριθμού Συνδικαλιστών: Όλα
γίνονται !
Κύριε Πρόεδρε
Ø
Ο ΟΣΚ ΑΕ
αποφάσισε την διενέργεια διαγωνισμού τριών έργων, με σκοπό την επιλογή
αναδόχου, με την διαδικασία πρόσκλησης περιορισμένου αριθμού εργοληπτικών επιχειρήσεων.
Ø Συγκεκριμένα:
Για το 1ο έργο .Με αριθμό Απόφασης
πρόσκλησης: ΑΠ 36-Τ4/12183/08.10.2013 με
τίτλο: «Επείγουσες εργασίες
αποκατάστασης βλαβών-φθορών από σεισμούς στα σχολικά κτίρια του Δ.Δ.
Αμφίκλειας», συνολικής δαπάνης 265.000,00 € (με ΦΠΑ).
Προσκαλούνται
την Πέμπτη στις 17/10/2013 και ώρα 10:00 οι κάτωθι ΕΔΕ.
1.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΟΣ Α.Τ.Ε.
2.
ΗΛΙΑΣ
Ν. ΜΠΟΥΣΓΟΣ Α.Τ.Ε.Β.Ε.
3.
ΕΠΑΚΡΟΝ ΤΕΧΝΙΚΗ
Α.Ε.
Για το 2ο
έργο . Με αριθμό Απόφασης πρόσκλησης: ΑΠ 36-Τ4/12188/08.10.2013 με
τίτλο: «Επείγουσες εργασίες
αποκατάστασης βλαβών-φθορών από σεισμούς στα σχολικά κτίρια του Δ.Δ. Κάτω Τιθορέας
– Ελάτειας – Ζελίου – Πολύδροσου – Μώλου - Καλαποδίου», συνολικής δαπάνης
235.000,00 € (με ΦΠΑ).
Προσκαλούνται
την Πέμπτη στις 17/10/2013 και ώρα 11:00 οι κάτωθι ΕΔΕ.
1.
ΑΙΘΡΙΟΝ Α.Τ.Ε.
2.
ΒΟΡΡΑΣ
Α.Τ.Ε.
3.
ΕΤΕΡ
Α.Ε.
Για το 3ο έργο . Με αριθμό Απόφασης πρόσκλησης: ΑΠ 36-Τ4/12189/08.10.2013 με τίτλο: «Επείγουσες εργασίες αποκατάστασης
βλαβών-φθορών από σεισμούς στα σχολικά κτίρια του Δ.Δ. Αταλάντης – Έξαρχου –
Αρκίτσας – Λιβανάτων – Μαλεσίνας - Μαρτίνου», συνολικής δαπάνης 245.000,00 €
(με ΦΠΑ).
Προσκαλούνται
την Πέμπτη στις 17/10/2013 και ώρα 12:00 οι κάτωθι ΕΔΕ
1.
ΗΓΗΤΩΡ Α.Τ.Ε.
2.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΕΥΗΣ
3.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ø Όπως γνωρίζω ο Σύνδεσμός μας ήταν και είναι πάγια αντίθετος με παρόμοιες
διαδικασίες, τις οποίες δεν θεωρεί ότι
ενισχύουν την διαφάνεια, η οποία πρωτίστως για λόγους δημοσίου συμφέροντος και
υγιούς ανταγωνισμού πρέπει να διέπει τις αναθέσεις Δημοσίων Έργων. Πέραν αυτού
η αναιτιολόγητη διενέργεια παρόμοιων διαγωνισμών, μπορεί να επιφέρει νομικά
κωλύματα, τα οποία μπορεί να παρεμποδίσουν την ομαλή εξέλιξη των έργων.
Ø Ενημερώνουμε ότι από 07/03/2012
το άρθρο 28 του Ν.3669/2008, αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 35
του Ν. 4053/2012 Ρύθμιση λειτουργίας της
ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες
διατάξεις.
Όπως αναρτήθηκε
στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Τεύχος Πρώτο)/Αρ. Φύλλου 44/7 Μαρτίου 2012,
ως εξής:
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που
ψήφισε η Βουλή :
ΜΕΡΟΣ Α΄ : ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
(...)
ΜΕΡΟΣ Β΄ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ (ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ΄
ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ)
Άρθρο 35
1.Το άρθρο 28 του ν.3669/2008
(Α΄ 116) αντικαθίσταται ως εξής : «Άρθρο 28 Προϋποθέσεις
εφαρμογής της απευθείας ανάθεσης ή διαγωνισμού μεταξύ περιορισμένου
αριθμού προσκαλούμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων
Η απευθείας ανάθεση ή διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου
αριθμού προσκαλούμενων
εργοληπτικών επιχειρήσεων, ως τρόπος επιλογής
εργοληπτικής επιχείρησης για την
κατασκευή δημόσιου έργου, αποτελεί εξαιρετική
διαδικασία και επιτρέπεται μόνο :
α)Όταν πρόκειται για σύμβαση έργου που υπάγεται στο
άρθρο 1181.Η σύμβαση
χαρακτηρίζεται ως απόρρητη με απόφαση του Πρωθυπουργού
.
β ) Όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις των άρθρων 57
παράγραφος 1, 124 και 1252.»
1 Ν.3669/2008(
Α΄ 116)(…) Άρθρο 118 Απόρρητες συμβάσεις ή συμβάσεις
που
απαιτούν
ιδιαίτερα μέτρα ασφαλείας
Οι
διατάξεις του παρόντος μέρους δεν εφαρμόζονται στις δημόσιες συμβάσεις έργων
που
χαρακτηρίζονται απόρρητες ή η εκτέλεση των οποίων πρέπει να συνοδεύεται από
ιδιαίτερα μέτρα ασφαλείας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ή όταν το απαιτεί η
προστασία των ουσιωδών συμφερόντων της χώρας .
2 Ν.3669/2008 Άρθρο 57
Αυξομειώσεις εργασιών - Νέες εργασίες
1. Το έργο εκτελείται σύμφωνα με τη
σύμβαση και τα τεύχη και σχέδια που τη συνοδεύουν. Ο
φορέας κατασκευής του έργου έχει το δικαίωμα, αν προκύψει ανάγκη εκτέλεσης
συμπληρωματικών
εργασιών, που
δεν περιλαμβάνονται στο αρχικό ανατεθέν έργο ούτε στην πρώτη συναφθείσα
σύμβαση και οι οποίες κατέστησαν αναγκαίες λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων
κατά την εκτέλεση του έργου, όπως αυτό περιγράφεται στην αρχική σύμβαση, να
συνάπτει σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, με την προϋπόθεση ότι οι
συμπληρωματικές εργασίες δεν μπορούν τεχνικά ή οικονομικά να διαχωριστούν από
την κύρια σύμβαση, χωρίς να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα για τις
αναθέτουσες αρχές ή όταν αυτές οι εργασίες, μολονότι μπορούν να διαχωριστούν
από την αρχική σύμβαση, είναι απόλυτα αναγκαίες για την τελειοποίησή της. Το
συνολικό ποσό των συμβάσεων αυτών δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσοστό του
πενήντα τοις εκατό (50%) του ποσού της αρχικής σύμβασης, στο οποίο
συμπεριλαμβάνεται και η αμοιβή για τη σύνταξη των τυχόν απαιτούμενων μελετών
για τις συμπληρωματικές εργασίες . Η εκτέλεση
των συμπληρωματικών εργασιών είναι υποχρεωτική για τον ανάδοχο του έργου και,
προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση για την εκτέλεσή τους, απαιτείται γνώμη του
οικείου τεχνικού συμβουλίου. Για τον καθορισμό τιμών μονάδας στις εργασίες της
συμπληρωματικής σύμβασης λαμβάνονται οι τιμές της αρχικής σύμβασης και για τον
κανονισμό τιμών μονάδας στις νέες εργασίες της συμπληρωματικής σύμβασης
εφαρμόζονται οι παράγραφοι 5, 6 και 7.
2. Κάθε σύμβαση επόμενη της αρχικής
συνοδεύεται από Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα Εργασιών
(Α.Π.Ε.) που περιλαμβάνει ιδίως τις ενδείξεις των εργασιών, τις τιμές
μονάδας των εργασιών, τα
μεγέθη των ποσοτήτων, τις δαπάνες του προϋπολογισμού του αρχικά ανατεθέντος
έργου, του προϋπολογισμού της αμέσως προηγούμενης σύμβασης και του
προϋπολογισμού της προς κατάρτιση νέας σύμβασης.
Περιλαμβάνει ακόμη και τις δαπάνες των απρόβλεπτων, καθώς και την
προβλεπόμενη δαπάνη για αναθεώρηση
και Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.).
(…) Άρθρο 124 Διαδικασία με
διαπραγμάτευση, με δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού
1. Οι
αναθέτουσες αρχές μπορούν να συνάπτουν δημόσιες συμβάσεις έργων
προσφεύγοντας
σε διαδικασία με διαπραγμάτευση, αφού προηγηθεί δημοσίευση προκήρυξης
διαγωνισμού, στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) Σε περίπτωση μη κανονικών
προσφορών ή κατάθεσης προσφορών που είναι απαράδεκτες
σύμφωνα με τις
κείμενες διατάξεις, τηρουμένων των οριζομένων στις διατάξεις των άρθρων 128,
140 έως 153 και 156 του παρόντος, έπειτα από ανοικτή ή κλειστή διαδικασία, με
την προϋπόθεση ότι οι αρχικοί όροι της σύμβασης δεν τροποποιούνται ουσιωδώς.
Οι αναθέτουσες
αρχές μπορούν να μη δημοσιεύουν προκήρυξη διαγωνισμού, εάν στη διαδικασία με
διαπραγμάτευση περιλαμβάνουν όλους τους προσφέροντες που πληρούν τα κριτήρια
των άρθρων 144 έως 151 και οι οποίοι, κατά την ανοικτή ή κλειστή διαδικασία,
υπέβαλαν παραδεκτές προσφορές.
β) Σε
εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν πρόκειται για έργα, των οποίων η φύση ή
διάφοροι
αστάθμητοι παράγοντες δεν επιτρέπουν το συνολικό προκαθορισμό των τιμών.
γ) Για τα έργα
που εκτελούνται αποκλειστικά για σκοπούς έρευνας, δοκιμής ή τελειοποίησης και
όχι για να εξασφαλίζουν την αποδοτικότητα ή την κάλυψη των δαπανών έρευνας και
ανάπτυξης.
2. Στις
περιπτώσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 1, οι αναθέτουσες αρχές
διαπραγματεύονται με τους προσφέροντες προκειμένου αυτοί να προσαρμόζουν
τις προσφορές τους στους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού, της συγγραφής
υποχρεώσεων και των λοιπών τευχών του
διαγωνισμού και
προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη προσφορά, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του
άρθρου 152 του παρόντος.
3.Κατά τη
διάρκεια της διαπραγμάτευσης, οι αναθέτουσες αρχές εξασφαλίζουν την ίση
μεταχείριση όλων των προσφερόντων. Ειδικότερα, δεν παρέχουν, κατά τρόπο που να
δημιουργεί διακρίσεις, πληροφορίες που ευνοούν ορισμένους προσφέροντες σε σχέση
με άλλους.
4. Οι
αναθέτουσες αρχές μπορούν να προβλέπουν στην προκήρυξη ή στη συγγραφή
υποχρεώσεων ότι η διαδικασία με διαπραγμάτευση διεξάγεται σε διαδοχικές φάσεις
ώστε να μειώνεται ο αριθμός των προς διαπραγμάτευση προσφορών με την εφαρμογή
των προβλεπόμενων κριτηρίων ανάθεσης.
(..) Άρθρο 125 Διαδικασία με διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση
προκήρυξης διαγωνισμού
Οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να συνάπτουν τις δημόσιες συμβάσεις
έργων προσφεύγοντας σε
διαδικασία με διαπραγμάτευση, χωρίς να προηγείται δημοσίευση
σχετικής προκήρυξης, στις
ακόλουθες περιπτώσεις:
α) εάν, ύστερα από ανοικτή ή κλειστή διαδικασία, δεν υποβλήθηκε
καμία προσφορά ή καμία από
τις υποβληθείσες προσφορές δεν κρίνεται κατάλληλη, ή εάν δεν
υπάρχει κανείς υποψήφιος, εφόσον δεν έχουν τροποποιηθεί ουσιωδώς οι αρχικοί
όροι της σύμβασης και με την προϋπόθεση ότι διαβιβάζεται σχετική έκθεση στην
Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ύστερα από αίτημά της.
β) εάν, για λόγους τεχνικούς, καλλιτεχνικούς ή σχετικούς με την
προστασία αποκλειστικών
δικαιωμάτων, η σύμβαση μπορεί να ανατεθεί μόνο σε συγκεκριμένο
οικονομικό φορέα.
γ) στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας
ανάγκης, οφειλομένης σε
γεγονότα απρόβλεπτα για τις ενδιαφερόμενες αναθέτουσες αρχές, δεν
είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές,
κλειστές ή με διαπραγμάτευση διαδικασίες με δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού
που αναφέρονται στο άρθρο 124 του παρόντος. Οι
περιστάσεις που επικαλούνται οι αναθέτουσες αρχές για την
αιτιολόγηση της κατεπείγουσας
ανάγκης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους
ευθύνη.
δ) όταν αφορούν συμπληρωματικά
έργα που δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση και τα
οποία, λόγω μη προβλέψιμων περιστάσεων, κατέστησαν αναγκαία για
την εκτέλεση των
εργασιών, όπως περιγράφεται στην αρχική σύμβαση, υπό την προϋπόθεση ότι
η ανάθεση γίνεται στον οικονομικό φορέα που εκτελεί τις εργασίες αυτές, εφόσον
τα συμπληρωματικά έργα είτε δεν
μπορούν, από τεχνική ή οικονομική άποψη, να διαχωρισθούν από την
αρχική σύμβαση χωρίς να
δημιουργηθούν μείζονα προβλήματα για τις αναθέτουσες αρχές είτε
μπορούν να διαχωρισθούν από την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης, πλην όμως είναι
απόλυτα αναγκαία για την ολοκλήρωσή της. Το σωρευτικό ποσό των συναπτόμενων
συμβάσεων συμπληρωματικών έργων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το πενήντα τοις
εκατό (50%) του ποσού της αρχικής σύμβασης.
ε) όταν έχουν ως αντικείμενο νέα έργα που συνίστανται στην
επανάληψη παρόμοιων έργων που
ανατέθηκαν στον οικονομικό φορέα ανάδοχο της αρχικής σύμβασης από
τις ίδιες αναθέτουσες
αρχές, υπό την προϋπόθεση ότι αυτά τα έργα είναι σύμφωνα με μία
βασική μελέτη που αποτέλεσε αντικείμενο αρχικής σύμβασης και η οποία έχει
συναφθεί με την ανοικτή ή την κλειστή διαδικασία.
Η δυνατότητα προσφυγής στη διαδικασία αυτή πρέπει να επισημαίνεται
ήδη κατά την αρχική
προκήρυξη διαγωνισμού, και το συνολικό προβλεπόμενο ποσό για τη
συνέχιση των εργασιών
λαμβάνεται υπόψη από τις αναθέτουσες αρχές κατά την εφαρμογή του
άρθρου 114 του παρόντος.
Προσφυγή στη διαδικασία αυτή επιτρέπεται μόνο επί μία τριετία μετά
τη σύναψη της αρχικής σύμβασης.__
Ø
Η απευθείας ανάθεση ή
διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλούμενων εργοληπτικών
επιχειρήσεων, ως τρόπος επιλογής εργοληπτικής επιχείρησης για την κατασκευή
δημοσίου έργου, αποτελεί εξαιρετική διαδικασία και πλέον δεν προβλέπεται:
α) Οταν
συντρέχουν οι προϋποθέσεις των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 83 του ν.
2362/1995 (ΦΕΚ 247 Α‘), όπως κάθε φορά ισχύουν. - Δεν προβλέπεται πλέον.
β) Σε ειδικές
περιπτώσεις, όπως σε περίπτωση θεομηνίας, σοβαρού επικείμενου κινδύνου,
μοναδικότητας του κατασκευαστή, συνέχισης εργασιών ύστερα από έκπτωση του
αναδόχου ή διάλυσης της εργολαβικής σύμβασης, όταν πρόκειται για ερευνητικές
εργασίες ή εργασίες δοκιμαστικές εφαρμογής νέων τεχνολογιών ή για έργα ειδικής
φύσης, εφόσον χαρακτηριστούν έτσι με απόφαση του φορέα κατασκευής του έργου,
που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου.- Δεν προβλέπεται πλέον.
γ) Όταν
πρόκειται για την κατασκευή έργων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α‘
βαθμίδας από κατασκευαστικές επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α.εγγεγραμμένες στο μητρώο
του άρθρου 92 του παρόντος και με τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τους όρους
που προβλέπονται από το άρθρο 10 του π.δ.171/1987 ( ΦΕΚ 84 Α‘).- Δεν
προβλέπεται πλέον.
δ) Οταν
πρόκειται για την κατασκευή μικρών έργων και εργασιών συντήρησης, που η
προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους δεν υπερβαίνει ορισμένα ποσά που καθορίζονται
γενικά ή κατά φορείς ή κατηγορίες έργων με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος,
Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων. - Δεν προβλέπεται πλέον.__
Ø
Επισυνάπτω
τις Προσκλήσεις Προς Σκοπό Επιλογής Αναδόχου και των τριών έργων όπως
αναρτήθηκαν από τον ΟΣΚ ΑΕ, στο Πρόγραμμα Διαύγεια και με τον Αριθμό
Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ)
Με τιμή
για το Δ.Σ.
|
|
|
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
|
ΚΑΛΤΣΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
|
|
ΠΟΛ.ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Τ.Ε. - Ε.Δ.Ε.
|
|
|