19 Οκτ 2013

Ποιοι πολιτικοί τα πήραν για το σκάνδαλο του χρυσού;

Του Γιάννη Ντάσκα
Για να αντιληφθείτε καλύτερα πως ασκείτε η δημοσιογραφία σε υψηλό επίπεδο αρχίστε να ψάχνετε τριγύρω να δείτε σε πόσες εκπομπές ραδιοφωνικές η τηλεοπτικές είναι ..
χορηγός ευγενέστατος η “ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ”.
Να δειτε στελέχη του ΜΕΓΚΑ και άλλων σταθμών να υπερηφανεύονται για τη χορηγία.Ουδείς ψόγος αν απο την εκπομπή τους προβάλλουν πραγματικά και όχι τυπικά και την καταδίκη της Ελλάδας στο Ευρωδικαστήριο για το σκάνδαλο της εταιρείας αυτής αλλά και να κάνουν ρεπορτάζ για το πως και το γιατί του σκανδάλου και όχι της καταδίκης.
Σιγά μην το κάνουν. Η εταιρεία άρχισε τις χορηγίες και τις πληρωμές και τις τεράστιες διαφημίσεις ακριβώς για να μην κάνουν αυτά τα ρεπορτάζ καθώς περίμενε καιρό οτι θα βγει η απόφαση και θα ξεσκεπαστεί το σκάνδαλο.
Αντίθετα μάλιστα. Λίγο πριν βγει η απάφαση -καταδίκη της Ελλάδας μάθαμε οτι είναι αρχισυμμορίτης ,δηλαδή αρχηγός εγκληματικής οργάνωσης ο Τόλης Παπαγεωργίου,ο πρωταγωνιστής της αποκάλυψης του σκανδάλου και αυτός που προσέφυγε στο ευρωδικαστήριο…
Αυτά δεν είχαν τολμήσει να τα κάνουν ούτε στην Κολομβία ,στη Χιλή και άλλες λατινοαμερικανικές μπανανίες της εποχής. Δεν είχαν τολμήσει να κατηγορήσουν ως αρχηγούς εγκληματικής οργάνωσης εκείνου που είχαν κινηθεί νομικά πριν εναντίον τους.
Στην Ελλάδα ακριβώς επειδή μοιράζει διαφημίσεις η “ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ” έκρυψαν την ουσία του σκανδάλου που είναι καθαρά πολιτική. Η απόφαση του Ευρωδικαστηρίου κρίνει οτι οι πολιτικοί δεν έκαναν τις οφειλόμενες ενέργειες για την προστασία του δημοσίου χρήματος.
Γιατί δεν τις έκαναν; Για να προστατέψουν τις επενδύσεις απαντούν οι ίδιοι. Καθώς βλέπουμε ακόμα και τον …Καμπουράκη του ΜΕΓΚΑ να κάνει εκπομπή …ιστορίας με χορηγό την “ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ” γιατί να μην πιστέψουμε οτι κάποια χορηγία πήραν και οι πολιτικοί και δεν προστάτευσαν τη δημόσια περιουσία;
Διαβάζοντας την αποφαση χρηματισμό καταλαβαίνουμε εμείς.Διαβάστε και εσείς χαρακτηριστικά αποσπάσματα και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα:
«Ιστορικό της διαφοράς
Η απόφαση Ε(2011) 1006 τελικό
5 Το άρθρο 1 της αποφάσεως Ε(2011) 1006 τελικό ορίζει ότι η πώληση περιουσιακών στοιχείων και γης υπέρ της Ελληνικός Χρυσός ΑΕ σε τιμή κατώτερη της αξίας τους και με απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής των συνδεόμενων φόρων είναι ενίσχυση ασυμβίβαστη με την κοινή αγορά….

35) Το Δικαστήριο έχει επίσης αποφανθεί ότι κράτος μέλος το οποίο, κατά την εκτέλεση αποφάσεως της Επιτροπής περί κρατικών ενισχύσεων, αντιμετωπίζει δυσχέρειες που δεν είχαν προβλεφθεί και δεν μπορούσαν να προβλεφθούν ή αντιλαμβάνεται ότι θα υπάρξουν συνέπειες που δεν είχε υπολογίσει η Επιτροπή οφείλει να θέσει τα προβλήματα αυτά στην κρίση της Επιτροπής, προτείνοντας κατάλληλες τροποποιήσεις της επίμαχης αποφάσεως. Στην περίπτωση αυτή, βάσει του κανόνα που επιβάλλει στα κράτη μέλη και στα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αμοιβαία καθήκοντα καλόπιστης συνεργασίας, έκφραση του οποίου αποτελεί ιδίως το άρθρο 4, παράγραφος 3, ΣΕΕ, η Επιτροπή και το κράτος μέλος οφείλουν να συνεργαστούν με καλή πίστη για να υπερβούν τις δυσχέρειες, τηρώντας πλήρως τις διατάξεις της Συνθήκης και, ιδίως, εκείνες που αφορούν τις ενισχύσεις (βλ. προπαρατεθείσα απόφαση της 1ης Μαρτίου 2012, Επιτροπή κατά Ελλάδας, σκέψη 70).
36) Συναφώς επισημαίνεται ότι το κενό στη νομοθεσία που επικαλείται η Ελληνική Δημοκρατία και αφορά στο γεγονός ότι η υφιστάμενη διαδικασία ανακτήσεως δεν κάλυπτε τις περιπτώσεις χορηγήσεως εκ μέρους του κράτους μέλους ενισχύσεως υπό τη μορφή της πωλήσεως ακινήτων σε τιμή κατώτερη της πραγματικής τους αξίας προδήλως εμπίπτει στις νομικές δυσχέρειες οι οποίες δεν μπορούν να στοιχειοθετήσουν απόλυτη αδυναμία, κατά την έννοια της προπαρατεθείσας νομολογίας.
37) Πρώτον, η Ελληνική Δημοκρατία συνομολογεί την ύπαρξη διαδικασιών για την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων που είχαν χορηγηθεί υπό τη μορφή δανείων, εγγυήσεων ή κεφαλαίων. Εν προκειμένω, όμως, η συναλλαγή η οποία συνίσταται στην πώληση ακινήτου σε τιμή κατώτερη της αγοραίας αξίας καταλήγει εν τέλει στη χορήγηση περιουσιακού οφέλους στον αγοραστή. Ως εκ τούτου, η Ελληνική Δημοκρατία δεν μπορεί να προβάλλει πλήρη έλλειψη νομοθετικού πλαισίου, καθόσον η ίδια συνομολογεί ότι υπήρχε, κατά το πέρας της προ της ασκήσεως της προσφυγής διαδικασίας, νομοθεσία σχετικά με την ανάκτηση ενισχύσεων. Πράγματι, δεν ήταν αναγκαίο το εν λόγω κράτος μέλος να θεσπίσει νέο νομοθετικό πλαίσιο, αλλά απλώς να συμπληρώσει το ήδη υφιστάμενο.
38) Δεύτερον, δεν προκύπτει από την ενώπιον του Δικαστηρίου δικογραφία ότι η Ελληνική Δημοκρατία ζήτησε από την Επιτροπή να τροποποιήσει την απόφαση Ε(2011) 1006 τελικό προκειμένου να καταστεί δυνατή η υπέρβαση εκ μέρους του κράτους μέλους αυτού των δυσχερειών που σχετίζονται με την άμεση και πραγματική εφαρμογή της εν λόγω αποφάσεως.
39) Αντιθέτως, οι ελληνικές αρχές στο έγγραφό τους της 19ης Απριλίου 2011 επικαλέστηκαν μόνο την ανάγκη παρατάσεως της προθεσμίας προκειμένου να υπάρξει συντονισμός των αρμόδιων φορέων.
40) Εναπόκειτο στο εν λόγω κράτος μέλος να ενημερώσει την Επιτροπή τουλάχιστον για τις δυσχέρειες που αντιμετώπιζε ως προς την εφαρμογή της αποφάσεως Ε(2011) 1006 τελικό. Πλην όμως, από την ενώπιον του Δικαστηρίου δικογραφία προκύπτει ότι η Ελληνική Δημοκρατία δεν ενημέρωσε το θεσμικό αυτό όργανο, αφενός, ότι για την εφαρμογή της ως άνω αποφάσεως ήταν αναγκαία νομοθετική παρέμβαση και, αφετέρου, για τις δυσχέρειες που προέκυπταν από την ερμηνεία του θεσπισθέντος νομοθετικού πλαισίου.
41) Τρίτον, η Ελληνική Δημοκρατία υποστηρίζει ότι έχει θεσπιστεί επαρκές νομοθετικό πλαίσιο και ότι, κατά τον χρόνο ασκήσεως της προσφυγής της Επιτροπής, επέκειτο η ανάκτηση της επίμαχης παράνομης ενισχύσεως.
42) Πρέπει να τονιστεί συναφώς ότι τα νομοθετικά μέτρα που έχουν ως σκοπό να διασφαλίσουν την εκτέλεση, από τα εθνικά δικαστήρια, αποφάσεως της Επιτροπής η οποία υποχρεώνει κράτος μέλος να ανακτήσει παράνομη ενίσχυση δεν ανταποκρίνονται, όταν δεν λαμβάνονται εγκαίρως ή όταν αποδεικνύονται αναποτελεσματικά, στις επιταγές που απορρέουν από την προπαρατεθείσα στις σκέψεις 24 έως 26 της παρούσας αποφάσεως νομολογία (βλ. απόφαση της 14ης Ιουλίου 2011, C 303/09, Επιτροπή κατά Ιταλίας, σκέψη 41).
43) Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η υπό κρίση προσφυγή είναι βάσιμη καθόσον με αυτήν η Επιτροπή προσάπτει στην Ελληνική Δημοκρατία ότι δεν έλαβε, εντός των ταχθεισών προθεσμιών, όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ανάκτηση από την Ελληνικός Χρυσός ΑΕ των ενισχύσεων που χορηγήθηκαν επ’ ευκαιρία της πωλήσεως, από το Ελληνικό Δημόσιο, ακινήτων στην εν λόγω επιχείρηση.
44) Λαμβανομένου υπόψη του συμπεράσματος που διατυπώνεται στην προηγούμενη σκέψη, παρέλκει η απόφανση επί της δεύτερης αιτιάσεως, η οποία αντλείται από το γεγονός ότι η Ελληνική Δημοκρατία δεν ενημέρωσε την Επιτροπή για τα μέτρα των οποίων έγινε μνεία στην ως άνω σκέψη, δεδομένου ακριβώς ότι το εν λόγω κράτος μέλος δεν προέβη στην εκτέλεση της αποφάσεως Ε(2011) 1006 τελικό εντός των ταχθεισών προθεσμιών (βλ., υπ’ αυτή την έννοια, απόφαση της 22ας Δεκεμβρίου 2010, C 304/09, Επιτροπή κατά Ιταλίας, Συλλογή 2010, σ. I-13903, σκέψη 57 και εκεί παρατιθέμενη νομολογία).
45) Κατά συνέπεια, επιβάλλεται η διαπίστωση ότι η Ελληνική Δημοκρατία, παραλείποντας να λάβει, εντός των ταχθεισών προθεσμιών, όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να ανακτήσει από την Ελληνικός Χρυσός ΑΕ την ενίσχυση η οποία χορηγήθηκε στην επιχείρηση αυτή επ’ ευκαιρία της πωλήσεως, από το Ελληνικό Δημόσιο, ακινήτων και κρίθηκε παράνομη και ασυμβίβαστη με την κοινή αγορά με την απόφαση Ε(2011) 1006 τελικό, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τα άρθρα 2 και 3 της εν λόγω αποφάσεως…”
Δεν είναι τρελά …δουλικό να κυνηγάμε ανθρώπους στην Ελλάδα για το αδίκημα της σύστασης εγκλημαιτκής οργάνωσης επειδή αντιδρούν στην εκμετάλλευση μια έκτασης που μια εταιρεία πηρε ΠΑΡΑΝΟΜΑ και σε βάρος του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ απο κρατικούς λειτουργούς;

Δεν είναι πιο δίκαιο να θεωρηθεί οτι οι πολιτικοί που παρέλειψαν να λάβουν μέτρα προστασίας του δημοσίου συμφέροντος συνέστησαν εγκληματική οργάνωση;
Ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου είχε θεωρηθεί οτι απολαμβάνει την αγάπη του συγκροτήματος Μπόμπολα στο οποίο ανήκει και η ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ. Επι της υπουργίας του στο άψε -σβήσε προχώρησε η «αναγκαία για το δημόσιο συμφέρον επένδυση».
Εμ …,εμ μας δουλεύουν κιόλας…
 http://www.paraskhnio.gr/poioi-politikoi-ta-piran-gia-to-skenda/