25 Ιουλ 2019

Φόβοι για Μετρό Θεσσαλονίκης...

Νέο πάγωμα του έργου στον ορίζοντα...
Μεσούντος του καλοκαιριού οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης πάγωσαν και οι απολύσεις εργαζομένων επανέφεραν στη δημοσιότητα φόβους για επανάληψη ..

της κατάστασης αδράνειας, στην οποία είχε περιέλθει το έργο το 2013 και 2014.

Οι περίπου 40 απολύσεις εργαζομένων στον...
κεντρικό τομέα όσο και στην επέκταση της Καλαμαριάς έστειλαν χθες τους εργαζόμενους στους δρόμους και στα γραφεία της Ν.Δ. στη Θεσσαλονίκη.

Μέλη του Συνδικάτου Οικοδόμων Ν. Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν τετράωρη στάση εργασίας, συγκεντρώθηκαν στο σκάμμα του εργοταξίου Αγίας Σοφίας και στη συνέχεια πήγαν στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, όπου είχαν συνάντηση με τον υφυπουργό Εσωτερικών (Τομέα Μακεδονίας - Θράκης) Θεόδωρο Καράογλου, καταγγέλλοντας τις απολύσεις και το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων σε εργολαβίες που παίρνουν αναγκαστικές άδειες ή εργάζονται εκ περιτροπής.

Ο κύριος Καράογλου φυσικά δεν έχει αρμοδιότητες, αλλά, όπως είπε ο πρόεδρος του συνδικάτου Θανάσης Κουτσουράς, «φαίνεται πως δεν έχουν γνώση ακόμα του έργου και της κατάστασης γενικότερα και στις κατασκευές και στο μετρό».

Σύμφωνα με τον ίδιο «η ανάδοχος κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ βρίσκεται σε αντίθεση σε ό,τι έχει να κάνει με την Αττικό Μετρό. Προκειμένου να μη χάσει από τη σούπα κάποιο μερίδιο προχωρά σε απολύσεις και απειλεί ότι μπορεί να παγώσει το έργο μέσα στον Αύγουστο».

Ζήτησαν λοιπόν να εγγυηθεί η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ανάδοχος ΑΚΤΩΡ τη συνέχιση του έργου χωρίς απολύσεις και μειώσεις στα μεροκάματα και την επαναπρόσληψη όσων απολύθηκαν λόγω της κωλυσιεργίας του έργου.

Την ίδια στιγμή το Σωματείο Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα του Μετρό είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής της Ν.Δ. Θεσσαλονίκης Τάσο Σπηλιόπουλο, στον οποίο, ο πρόεδρος του σωματείου Σταύρος Στέτσικας δήλωσε πως «ζητήσαμε το σταμάτημα των απολύσεων και το προχώρημα του έργου που μοιάζει να έχει παγώσει εδώ και τέσσερις μήνες και κυρίως από την περίοδο των ευρωεκλογών με εξαίρεση τον σταθμό της Βενιζέλου, όπου πέφτει η πλάκα οροφής, και στο αμαξοστάσιο στην Πυλαία».

Τα στοιχεία μοιάζουν θολά αυτή τη στιγμή, αλλά φαίνεται ότι οι απολύσεις τους τελευταίους μήνες έχουν ξεπεράσει τις 100, ενώ όπως χαρακτηριστικά λέγεται «οι υπεργολάβοι που εκτελούν επιμέρους έργα είναι κυριολεκτικά εξαφανισμένοι, η ΑΚΤΩΡ δεν κάνει αναθέσεις επικαλούμενη έλλειψη μελετών».

«Το χρονοδιάγραμμα τηρείται κανονικά, δεν τίθεται θέμα μελετών, είναι θέμα... καλοκαιριού» λέει στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, η συνάντηση του οποίου με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, που ήταν προγραμματισμένη για χθες, τελικά αναβλήθηκε.

Οπως λέει ο κ. Μυλόπουλος «από την περίοδο των ευρωεκλογών η ΑΚΤΩΡ είχε αρχίσει τις πιέσεις, αλλά τα προγραμματισμένα προχωράνε. Μέχρι τέλος Ιουλίου θα έχουμε τελειώσει την πλάκα οροφής στον σταθμό Βενιζέλου»...

efsyn.gr