26 Ιουν 2020

Τέλος εποχής για τις κάμερες Olympus – Το ένδοξο παρελθόν, ο ανταγωνισμός σήμερα και η επόμενη μέρα

«Όσοι έχουν αγοράσει μηχανές Olympus να τις κρατήσουν ως συλλεκτικά κομμάτια» τονίζουν εκπρόσωποι της ελληνικής αγοράς, καθώς κάποια από τα μοντέλα της διάσημης φίρμας, βρισκόντουσαν.....
για πολύ καιρό στην λίστα με τις καλύτερες κάμερες, ειδικά για όσους ταξιδεύουν.  Τη δεκαετία δε του ΄70, τις Olympus διαφήμιζαν φωτογράφοι διασημοτήτων και οι εν λόγω φωτογραφικές μηχανές έκαναν θραύση στην αγορά.
«Τα παλαιότερα χρόνια, οι φωτογραφικές μηχανές Olympus γινόντουσαν ανάρπαστες από τα καταστήματα ηλεκτρονικών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς αποτελούσαν ένα από τα πιο δημοφιλή δώρα των εορτών» αναφέρουν στο newsit.gr εκπρόσωποι του λιανεμπορίου.   Ο διεθνής Τύπος τις χαρακτήριζε επαναστατικές, λόγω του ότι ήταν μικρές, ελαφριές, ωραία σχεδιασμένες και με καλή ποιότητα φακών.
Τα τελευταία χρόνια, η εικόνα αυτή άλλαξε τελείως.   Τα κινητά τηλέφωνα (smartphones), «απείλησαν» ευθέως τις ψηφιακές μηχανές. Οι πολυεθνικές δίνουν τόσο μεγάλη σημασία στον τομέα της φωτογραφίας, ώστε οι φωτογραφικές μηχανές των κινητών τηλεφώνων συχνά έχουν υψηλές αποδόσεις, εφάμιλλες ή και καλύτερες από τις αμιγώς ψηφιακές μηχανές. Αυτό, με τη σειρά του είχε ως αποτέλεσμα η αγορά ψηφιακών μηχανών τα τελευταία χρόνια, να καταστεί ζημιογόνος για πολλές εταιρείες.

Από το μικροσκόπιο και το θερμόμετρο … στη φωτογραφία

Η ιαπωνική εταιρεία Olympus Corporation, με έδρα το Τόκιο, ιδρύθηκε το 1919 και αρχικά εξειδικευόταν στην κατασκευή μικροσκοπίων και θερμομέτρων, ενώ σήμερα εξειδικεύεται και στην οπτική τεχνολογία, κατασκευάζοντας ενδοσκόπια για τον κλάδο της ιατρικής, με ηγετική θέση στον εν λόγω τομέα. Το πρώτο μοντέλο φωτογραφικής μηχανής το παρουσίασε το 1936, αναπτύσσοντάς το με ταχείς ρυθμούς κατά τις επόμενες δεκαετίες.  Η γρήγορη ανάπτυξη του τομέα των μηχανών, την οδήγησε στις κορυφαίες εταιρείες του κόσμου.  Φωτογράφοι διασημοτήτων όπως ο Ντέιβιντ Μπέιλι και ο λόρδος Λίτσφιλντ διαφήμιζαν την Olympus, ανεβάζοντας τη φήμη της στο ευρύ καταναλωτικό κοινό και καθιστώντας την μία από τις πιο δημοφιλείς ανά τον κόσμο.   
Όταν άρχισαν τα προβλήματα, ο ξένος Τύπος «κατηγόρησε» την κατασκευάστρια εταιρεία ότι οι λανθασμένες αποφάσεις την «έριξαν έξω», φέρνοντας ως παράδειγμα το γεγονός ότι δεν εξέλιξε το βίντεο της κάμερας, όταν και οι αντίπαλοι της μεριμνούσαν γι’ αυτό, αλλά και όταν τα smartphones έκαναν τον ανταγωνισμό πιο έντονο.  Αρκεί να σημειωθεί, ότι η πτώση που κατέγραψε η αγορά των φωτογραφικών μηχανών μέσα σε 8 χρόνια (2010-2018) ξεπέρασε το 84%.  Αρνητικά επίσης επηρέασε την πορεία της εταιρείας, ένα οικονομικό σκάνδαλο που ξέσπασε το 2011.  Κατόπιν έρευνας για εταιρική διαφθορά, ακολούθησαν συλλήψεις εμπλεκόμενων και πρόστιμο 646 εκατ. δολαρίων, το οποίο η εταιρεία κατέβαλε το 2016.
Σε βάθος χρόνου, από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, πέρασαν οι μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες και τράπεζες, επενδυτικά κεφάλαια, αλλά και η ανταγωνιστική της εταιρεία Sony.    
Μετά από την απόφασή της να σταματήσει την παραγωγή ψηφιακών μηχανών που μόλις ανακοίνωσε, η Olympus Corp. συμφώνησε να πουλήσει τις ζημιογόνες επιχειρήσεις της κάμερας που χρονολογούνται από 84 χρόνια στην Japan Industrial Partners Inc.  Στόχος της είναι να υπογράψει μια νομικά δεσμευτική συμφωνία έως τις 30 Σεπτεμβρίου και να κλείσει τη συναλλαγή έως τις 31 Δεκεμβρίου.