30 Δεκ 2020

Προς άνοιγμα τα σχολεία, προς διατήρηση οι περιορισμοί στην αγορά

Καλή χρονιά με… αποφάσεις για το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία αλλά και τι θα γίνει με την αγορά. Διαφωνίες στην Επιτροπή για το ταυτόχρονο άνοιγμα των σχολείων, όλα δείχνουν πρώτο κουδούνι σε νηπιαγωγεία και δημοτικά στις 8 Ιανουαρίου. Έρχεται το click in shop, με ραντεβού στα μαγαζιά για… δοκιμές και αγορές.

Με την έλευση του 2021 θα ξεκαθαρίσει οριστικά το τοπίο και σε ό,τι αφορά τα σχολεία, αλλά και σχετικά με το άνοιγμα της αγοράς. Το μόνο βέβαιο εξακολουθεί να είναι αυτή τη στιγμή πως το άνοιγμα των σχολείων θ’ αποτελέσει το πρώτο βήμα για την άρση των περιορισμών και πρόθεση της κυβέρνησης – όπως έγραψε το newsit.gr – είναι η επαναλειτουργία όλων των σχολικών βαθμίδων.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι ειδικοί, όπως προέκυψε από τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά την οποία συμφωνήθηκε, όμως, οι τελικές αποφάσεις να ληφθούν την ερχόμενη Δευτέρα (4/1). Κατά πληροφορίες υπήρξαν διαφωνίες και διαφορετικές προσεγγίσεις μεταξύ των ειδικών για το ταυτόχρονο άνοιγμα όλων των σχολικών βαθμίδων ή ακόμη και των ημερομηνιών, ωστόσο όλα δείχνουν με βάση τα σημερινά δεδομένα πως τουλάχιστον νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία θα ξεκινήσουν στις 8 Ιανουαρίου.

Από το click away στο click in shop

Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες οικονομικές και κοινωνικές δραστηριότητες, οι αποφάσεις θα ληφθούν επίσης την επόμενη εβδομάδα και πάντοτε με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Ο χθεσινός αριθμός των κρουσμάτων που ξεπέρασε πάλι το ψυχολογικό όριο των 1.000, αλλά κυρίως ο σταθερά υψηλός αριθμός των διασωληνωμένων οδηγεί χωρίς αμφιβολία στη διατήρηση των περισσότερων περιορισμών, καθώς ένα εκτεταμένο άνοιγμα χωρίς κανόνες θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα κι ενδεχομένως ένα τρίτο κύμα της πανδημίας που θα «γονατίσει» το ήδη πιεσμένο σύστημα υγείας.

Προς τούτο, άλλωστε, εξετάζονται ήδη σενάρια για τη λειτουργία της αγοράς μετά τις 7 Ιανουαρίου, όπως τη διατήρηση του click away ή της καθιέρωσης του click in shop. Με τη μέθοδο αυτή, οι καταναλωτές θα κλείνουν ραντεβού για να επισκεφθούν τα καταστήματα και να δοκιμάζουν τα προϊόντα πριν να τα αγοράσουν. Έτσι, με το ραντεβού θα υπάρχει έλεγχος του αριθμού των πελατών και δεν θα ξεπερνά το επιτρεπόμενο όριο βάσει των τετραγωνικών μέτρων ανά κατάστημα.